Na trh přišla první N-Gage v roce 2002 a finská jednička se v té době chlubila smělými plány prodat během tří let šest miliónů kusů. Horko těžko se ovšem prodala třetina a to i za cenu toho, že cena N-Gage letos klesla pod hranici 5000 Kč, což je na telefon s vlastním operačním systémem opravdu málo.
„Nejsem z toho šťastný. Řekl jsem, že potřebujeme prodat šest miliónů kusů a prodali jsme jen třetinu,“ řekl Anssi Vanjoki, hlava multimediální divize pro Reuters. Nokia se proto rozhodla přesunout platformu N-Gage na ostatní chytré telefony a doufá, že potenciální trh pro hry se tím rozšíří. - více zde...
Tento krok si lze ovšem vykládat také jako pomalý ústup z bitvy. Trojice představených smartphonů rozhodně nepatří mezi telefony, které si kupuje mládež. Už jen jejich cena začíná na hranici 18 000 Kč, což je z hledáčku mladých pařanů nepochybně vyřadí. Anssi Vanjoki také odmítl sdělit, jak velký prodej těchto „N-Gage Enabled“ telefonů očekává.
Hlavní příčiny neúspěchu N-Gage lze hledat ve velmi drahých hrách, které se nedokáží na trhu příliš odlišit od těch Javových. Ty lze přitom pustit na každém mobilu a nemusíte kvůli tomu vláčet speciální konzoli.
Samotný fakt, že N-Gage je mobilní telefon, není pro samotné hraní téměř žádným přínosem a velikostí displeje ani kvalitou nemůže ani zdaleka konkurovat herním konzolím od Sony, Nintenda nebo GameBoye.
Obchodní model křížového dotování herní konzole z prodeje her tak příliš nefunguje a zejména první N-Gage sloužila mnoha majitelům jen jako velmi levný a velmi dobře vybavený smartphone. Druhý model N-Gage QD už proto většinu nadstandardních funkcí postrádal.