Nokia se zbavuje značky Ovi

Nokia se zbavuje značky Ovi | foto: Nokia

Nokia pouští k vodě Ovi, služby přejmenuje podle sebe

  • 14
Všechny služby pojmenované Ovi, jako Ovi obchod nebo Ovi mapy, přejmenuje Nokia svým jménem. Experiment se samostatnou značkou se tak bývalému managementu firmy nepovedl.

Nový management finské Nokie přestane prosazovat značku Ovi a bude napříč celou nabídkou dávat přednost firemnímu názvu. Uvedl to v pondělí podnik s nejvyšším počtem prodaných mobilů ve světě.

"Tímto krokem se rozpadá značka Ovi, kterou Nokia určila službám a která byla základním kamenem strategie bývalého managementu," reagoval analytik Ben Wood z britské poradenské agentury CCS Insight. Ovi byla klíčovým prvkem strategie služeb, když byl v čele podniku generální ředitel Olli-Pekka Kallasvuo.

Nokia spustila značku Ovi v srpnu 2007 pro služby, a to včetně nabídky map a hudebních nahrávek. Představila Ovi okázalým ceremoniálem v centru Londýna v době, kdy trhu mobilních komunikací vévodila s podílem 40 procent prodávaných mobilů ve světě.

Během posledního roku Nokia zeštíhlila Ovi o několik služeb a zaměřila se především na nabídky spojené s lokalitou uživatele. Nokia začala s reorganizací Ovi loni v červenci.

Marketingová ředitelka Nokie Jerri deVardová dodala, že firmu k jejímu rozhodnutí s Ovi vedla skutečnost, že je Nokia celosvětově proslulá značka. Její hodnota ale podle specializované agentury Millward Brown za poslední rok klesla o 28 procent na 10,7 miliardy dolarů (přes 180 miliard korun), napsala agentura Reuters.