První hlasy nespokojených majitelů uvedených typů nokií se začaly objevovat již koncem minulého roku. Další nešťastní majitelé nejvyšších modelů Nokie lamentují nad chabým barevným podáním displeje. Nevalně u postižených přístrojů dopadá gradientní zobrazení odstínů šedi, kde je na okrajích místo černé tmavě červená.
O svých zkušenostech uživatelé diskutují i na oficiálním fóru výrobce a své stížnosti mnohdy podpírají fotografiemi, na kterých jsou nedostatky zobrazovacího prvku patrné na první pohled.
"Dnes jsem si koupil novou N8. Už podruhé. První jsem se zbavil kvůli problémům s HDMI výstupem a náhodným restartům. Nový kus má ale zvláštní zobrazení barev, nedostatky jsou patrné zejména při přehrávání videí. Na prvním kusu jsem nic takového nepozoroval, barvy byly věrné a displej tak kontrastní, jako živý. Zobrazovač byl na tomhle telefonu prostě úžasný," píše na fóru uživatel capcen6.
Nokia problém přiznala a česká pobočka výrobce vydala prohlášení: "Omezený počet uživatelů telefonů Nokia C7 a Nokia N8 zaznamenal lehký nádech fialové na obrazovkách svých přístrojů. Společnost Nokia si toho je vědoma a informacemi od zákazníků se zabývá. Klienti, kterých se tato situace týká, mohou kontaktovat linku Nokia Care na telefonním čísle +420 239 000 540. Společnost Nokia se omlouvá za případné komplikace."
Připomeňme, že N8 měla být pro finského výrobce esem v rukávu, přístrojem, který uzemní stále dravější konkurenci. Jeho uvedení na trh ale bylo několikrát odloženo a u nás byla nejlepší nokia oficiálně v prodeji až koncem listopadu. Celosvětově výrobce v loňském roce prodal 4 miliony svého top modelu. Pro srovnání: Samsung potřeboval k pokoření mety 10 milionů prodaných kusů modelu Galaxy S takřka sedm měsíců, a tak není výsledek Nokie N8 vůbec špatný.