Nokia 105 | foto: Microsoft

Obyčejné mobily nejsou mrtvé. Každou minutu se prodá 100 levných nokií

  • 84
I v době dotykových smartphonů jdou na odbyt obyčejné mobily. A to nejen na rozvojových trzích. Prodá se jich víc než lecjakého špičkového smartphonu.

Smartphonům Lumia se na trhu moc nedaří, zatímco jednoduché klasické Nokie si na nezájem zákazníků stěžovat nemohou. Jen je trochu paradoxní, že nový vlastník tradiční značky Nokia - americký softwarový gigant Microsoft ,se stal jedním z největších výrobců obyčejných mobilů.

Byl by podle všeho hloupý, kdyby z tohoto segmentu vycouval. Jednoduché mobily jsou levné, takže na nich nelze moc vydělat. Prodá se jich ale tolik, že jistý zisk jistě přinášejí.

Microsoft se pochlubil, že jednoduchých Nokií 105 se prodalo za dva roky 80 milionů kusů. To je bezesporu zajímavé číslo, o kterém se řadě výrobců smartphonů muže jen zdát.

Nokii 105 může konkurovat snad jen Apple a Samsung. Jen za čtvrtletí se prodalo 80 milionů iPhonů. Silný je i Samsung, který má navíc ve výrobním programu i obyčejné mobily.

Model 105 dokonce letos prošel vylepšením. Novinka se shodným označením vypadá podobně a má i stejnou výbavu. Opět se obejde bez fotoaparátu, potěší v současné době mizející FM rádio.

Mobil pro telefonní panice

Microsoft představil vylepšený model 105

Nová Nokia 105

Microsoft upozorňuje, že laciné Nokie 105 si zákazníky nenacházejí jen na rozvojových trzích. Poptávka po Nokii 105 roste i v Evropě. Výhodou mobilu za necelých 600 korun je výdrž, o které si smartphony mohou nechat jen zdát. V pohotovostním stavu vydrží až 35 dní!

Obyčejné mobily tak nejsou ani přes současnou dominanci dotykových smartphonů odepsané. Vyhoví starším uživatelům, stejně jako dětem. Řada vlastníků smartphonů je používá jako záložní druhý mobil.

Hodí se i na sport, kdy vzhledem k jejich ceně nevadí případné poškození. Navíc toho vzhledem ke konstrukci vydrží víc než smartphony s obrovským displejem.