Mlátí do nejnovějších a nejdražších mobilů kladivem. Vyplatí se jim to

  • 67
Co se stane, když do mobilu praštíte kladivem? Rozbije se, to odhadne asi každý. Ale i tak ale miliony diváků na videoserverech vyhledávají tato videa, aby se ujistili, že tomu skutečně tak je.

Nepsaným pravidlem úspěchu na internetu je, že čím více nějaká věc šokuje, tím více pozornosti přitáhne. Tento postup si přisvojil i kanál TechRax na serveru YouTube. Zpravidla koupí ten nejdražší mobil na trhu, a všemožnými metodami jej ve videu zničí.

Obvykle se na internetu lze setkat s tzv. „crash testem“, který má podobu pádů telefonu z různých výšek na zem. Takovéto testy mohou mít jistou informační funkci, byť za zcela směrodatné se také považovat nedají. Roli hraje úhel dopadu, tvrdost povrchu a celá řada dalších faktorů, které způsobí, že dvakrát padlý iPhone na zem může být pokaždé zcela jinak rozbitý, nebo nerozbitý. Ale co provozují TechRax, má do „seriózního“ crash testu hodně daleko.

Co se stane, když iPhone 6 vaříte v hrnci s colou? Nebo když ho prostřelíte pistolí? Co když ho přilepíte k obří petardě? Co se stane, když ho proděravíte vrtačkou? Na takové a spoustu dalších podivných otázek odpovídají „testéři“ z kanálu TechRax.

Jedno z novějších videí prezentuje odolnost nového Samsungu Galaxy S6 Edge. Že jeho displej nožem nepoškrábete, možná o něčem vypovídá, vzápětí však do něj autor začne mlátit kladivem. Telefon několik silnějších ran nezvládne a na konci už z něj je jen kus popraskaného kovu a skla. Ačkoliv je výsledek takového testu naprosto očekávaný, video má na serveru YouTube více než pět milionů přehrání.

Kde autoři berou peníze, aby každý týden zničili minimálně jeden mobil za více jak dvacet tisíc korun? Právě díky zmíněným milionům zvědavců, kteří se na takové video podívají. YouTube vyplácí autorům odměny v závislosti na počtu zhlédnutí videa, a tedy i reklamy, která je do videa umístěná. Čím více zvědavců, tím více peněz do kapsy autorů, kteří za ně nakoupí další špičkové mobily k rozmlácení.