Překvapila mě však frekvence těchto volání, která v posledních zhruba třech měsících výrazně narostla. Postupem doby mi řada lidí, s nimiž přicházím pracovně do styku, začala vytýkat, že jsem nepřijal jejich volání. Hájil jsem se tím, že se necítím povinován brát telefon, pokud mi volá někdo, kdo záměrně potlačuje zobrazení svého čísla. S25 totiž rozlišuje volání přes analogovou ústřednu od volání se zamezenou identifikací volajícího. Stěžovatelé se však urputně hájili tím, že oni přece volali z pevného telefonu z kanceláře a tam přeci žádné zamezení identifikaci není. Protože tyto debaty končily vzájemnými pochybnostmi o pravdomluvnosti, nadešel čas, udělat si v celé záležitosti jasno.
Jak již možná tušíte, pravdu měli volající. Moderní telefonní ústředny totiž umožňují nastavit zamezení identifikaci buď centrálně pro všechny účastníky nebo jednotlivě pro konkrétní telefonní aparát.
Vzhledem k tomu, že lidí, kteří stejně jako já hovory se zamezenou identifikací nebo potlačeným číslem (což jedno jest) nepřijímají je čím dál více, chtěl bych se přimluvit u správců ústředen. Chtěl bych se přimluvit, aby nechali telefonní čísla, ať se zobrazují dle libosti, protože tak napomohou snadnější komunikaci mezi uživateli ústředny a majiteli mobilních telefonů. Vždyť snadnější komunikace je jedním z důvodů, proč si firmy ústředny pořizují...