Pevná linka (ilustrační foto)

Pevná linka (ilustrační foto) | foto: jefffservice.co.uk

O2 zavádí neomezené volání u pevných linek, chce odstranit tarifní změť

  • 35
Operátor O2 od poloviny ledna zavede paušální tarify pro pevné linky. Neomezené volání do všech sítí, včetně mobilních, vyjde na 299 Kč měsíčně. Firma to ve středu uvedla v tiskové zprávě s tím, že službu, která se prosadila před dvěma lety v mobilních sítích, u pevných linek testovala od loňského listopadu. Podobnou službu nabízí i UPC.

Zákazníci, kteří často volají do zahraničí, si u O2 budou moci od ledna pořídit druhý speciální tarif Volání Svět. Ten za 549 korun měsíčně kromě neomezeného volání po České republice zahrnuje také 1 000 volných minut na mobilní čísla i pevné linky v nejčastěji volaných zahraničních destinacích.

„Víme, že na pevné linky spoléhají statisíce českých domácností, pro které jsou symbolem bezpečí, stability a neustálé dosažitelnosti. Proto jsme se rozhodli do nich investovat, inovovat je a představit novou, revoluční nabídku,“ uvedl generální ředitel O2 Tomáš Budník.

Téměř neomezené volání z pevných linek připojených na svou kabelovou síť nabízí od loňska i největší tuzemská kabelová firma UPC. Za 10 000 volných minut volání do všech sítí v ČR zákazníci platí 399 Kč měsíčně.

Pevné hlasové služby od O2 aktuálně využívá půl milionu domácností. Počet uživatelů v posledních letech ale klesá, v polovině roku 2015 byl meziroční pokles asi deset procent.

„V interních systémech přitom evidujeme stovky nejrůznějších historických tarifů ještě z dob předchozích majitelů společnosti. Některé tarify jsou s účtováním po minutách, jiné s různými objemy volných minut do různých sítí. Nabídku proto chceme zjednodušit tak, aby odpovídala potřebám dnešního zákazníka zvyklého minuty nepočítat,“ uvedl marketingový ředitel pro domácnosti David Duroň.

Na nové tarify bude operátor postupně převádět všechny své zákazníky. O změnách je informuje transparentním způsobem. Všichni zákazníci obdrží informace o novém tarifu ve svém pravidelném vyúčtování. Součástí vyúčtování je i vysvětlení možností, jak službu ukončit v případě nesouhlasu s novými podmínkami. Nové tarify budou moci od poloviny ledna využít také podnikatelé a firemní zákazníci.