Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Neokrádejte své kamarády. Vypnout hlasovou schránku nestačí

aktualizováno  16:42
"Na slyšenou," ozve se poté, co vám protistrana v síti O2 nezvedá telefon. Tato hláška se však spojí jako standardní hovor a vám se přičte celá minuta navíc do vyúčtování. Stejně na tom jsou i zbylí dva operátoři. Vy s tím však nic nezmůžete.
Hláška Na slyšenou! vás připraví o minutu hovoru...

Hláška Na slyšenou! vás připraví o minutu hovoru... | foto: Profimedia.cz

Chyba je totiž na straně volané osoby. Ta si u operátora sice zrušila hlasovou schránku, avšak zapomněla na změnu pravidel pro přesměrování hovorů. Síť poté neví, jak s daným hovorem naložit, a přehraje zmíněnou hlášku. Ta vás ale během tří vteřin obere o celou minutu.

Na tento problém nás jako první upozornila ve svém e-mailu paní, jejíž jméno má redakce k dispozici: "Při volání do sítě operátora O2 se v některých případech ozve po delším vyzvánění hláška Na slyšenou!" uvedla.

"Tato hláška se spojí jako hovor a trvá 3 sekundy; účtuje se tedy jako celá první minuta v příslušném tarifu operátorů," poukázala na zásadní problematiku. Mylně se však domnívala, že chyba je prvotně na straně operátora: "Mrzí mne tyto podvody O2 a zneužití svých klientů," rozhořčeně dodala.

Zrušit schránku nestačí

S jejími závěry však nesouhlasí samotný operátor. "Podle nás se o žádný podvod nejedná, jde spíše o chybné nastavení na straně zákazníka," reagoval Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2.

"Pokud si zákazník vypne hlasovou schránku, ale současně si neprovede zrušení přesměrování do schránky, tak se problém projevuje přesně tak, jak je popsáno. Pokud zákazník zavolá na bezplatnou linku O2, operátor mu pomůže přesměrování zrušit," dodal.

Telefónica O2 v tom není sama

Stejný problém čeká na zákazníky i u Vodafonu. "Dobrý den, vítá Vás Vodafone. Dovolali jste se do hlasové schránky, která není registrována, spojení bude ukončeno. Hezký den přeje Vodafone," ozve se při volání protistraně a cenná minuta je ztracena.

"Pokud má zákazník zájem o zrušení hlasové schránky a zároveň zrušení přesměrování hovoru, stačí, aby požádal operátora na zákaznické lince, který za něj oba úkony provede," uvedl Filip Hrubý z Vodafonu s tím, že operátoři na nutnost deaktivace přesměrování upozorňují.

U T-Mobilu je to podobné: "Pokud má zákazník hlasovou schránku s tzv. automatickým přesměrováním do hlasové schránky a deaktivuje si hlasovou schránku, deaktivujeme mu vždy automaticky i automatické přesměrování," vysvětlila Jitka Pacolová z tiskového oddělení.

"Pokud má zákazník své vlastní přesměrování do hlasové schránky (nastavené např. v menu telefonu) a hlasovou schránku si zruší, je třeba, aby si také deaktivoval své přesměrování. V opačném případě skončí volající v systému hlasové schránky," dodala.

Stačilo by málo

Ani operátoři však nejsou zcela bez viny. Stačilo by málo a těmto situacím by mohli jednoduše zamezit pomocí odlišné konfigurace síťové hlášky či úpravou procesu při rušení hlasové schránky. Na dotaz, zda se podobné kroky chystají, jsme však odpověď nedostali.

Všichni zástupci operátorů svorně tvrdí, že problém je v špatně nastavených službách zákazníka.

O odstranění hlášky ze sítě se snažila i čtenářka, která nás na problém upozornila: "Od srpna si koresponduji s Centrem pro zákazníky O2, aby tuto hlášku ze sítě odstranili. Bez úspěchu. Lze ji odstranit na jednotlivých číslech volaných dle návodu, který sdělí operátor."

Co s tím?

Obrana pro postiženého člověka paradoxně neexistuje. Pokud budete danou situaci chtít reklamovat, operátoři infolinek se vždy odkážou na špatně nastavené služby osoby, které jste volali, případně si vyslechnete cosi o špatné konfiguraci služeb v mobilní síti konkurence.

Pokud se vám tedy hláška ozve, nezbývá vám nic jiného, než volanou stranu na problém upozornit. Jen ona totiž může chybné nastavení svých služeb napravit. Doporučte jí, aby si zrušila všechna přesměrování hovorů, pokud je nepoužívá, či zavolala na infolinku svého operátora.

TIP: Jak vypnout všechna přesměrování v sítích českých operátorů? Na klávesnici svého telefonu vyťukejte řadu znaků # # 002 # a odešlete ji jako standardní hovor.
Autor:




Nejčtenější

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Další z rubriky

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

Ilustrační snímek
Operátoři jednají ve shodě, domnívá se dTest. Požaduje prošetření

Sdružení dTest podalo podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Evropské komisi k prošetření možného jednání operátorů ve vzájemné shodě. Domnívá se...  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.