Problém tkví v neschopnosti některých mobilů odlišit od sebe telefonní čísla, jejichž posledních sedm pozic je totožných. Pokud vám tedy zavolá někdo s velmi podobným číslem, které již máte v telefonu uložené, hovor se identifikuje jako známý kontakt. Na druhé straně ale může klidně být někdo úplně cizí, což vede k nepříjemným situacím.
"Chyba na straně operátora to rozhodně není, vypadá to spíše na nějakou anomálii v softwaru mobilního telefonu," vyloučil pro TV Nova spojitost chybné identifikace čísel s operátory Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2.
Softwarovou chybou přitom netrpí jen jedna značka mobilních telefonů. Například u finské Nokie ale už o problému vědí a snaží se ho vyřešit, uvedl v reportáži Petr Kasa, ředitel společnosti Nokia pro ČR a SR.
Servisní technik mobilních telefonů Martin Vospěl redakci upozornil, že tento problém trápí vybrané mobilní telefony už léta. "Zejména u nokií jde o známou věc, několik lidí k nám kvůli tomu přišlo mobil reklamovat. U starých telefonů tuto chybu ale jen tak odstranit nepůjde," říká.
"Nejde ale o nijak zásadní problém, pravděpodobnost, že se tohle stane, je strašně malá," uklidňuje Vospěl. Počet SIM karet v oběhu se ale každoročně zvyšuje, na sto obyvatel připadá v Česku zhruba 135 telefonních čísel. Souhrou náhod tedy k nepříjemné situaci dojít může.