Android Market nabízí desítky tisíc aplikací zcela zdarma

Android Market nabízí desítky tisíc aplikací zcela zdarma | foto: distimo.com

Největší procento bezplatných aplikací je pro Android

  • 38
V počtu dostupných aplikací zatím jasně vede App store, na druhé pozici je s výrazným odstupem Market od Google. Příznivci Androidu mají k dispozici největší procento bezplatných aplikací, největší podíl komerčních titulů je naproti tomu v Marketplace for Mobile.

Co zavedený mobilní operační systém, to menší či větší nabídka snadno a rychle dostupných aplikací skrze oficiální portál. Dnes běžná praxe, před lety však utopie. App store je z celé řady dnes aktivních aplikačních portálů mobilních platforem projektem jasně nejúspěšnějším, což dokazuje nejen čtvrt milionů titulů v nabídce, ale také více než šest miliard stažených/koupených aplikací.

Nabídka jablečného portálu je tedy jasně nejširší, ovšem průměrně jsou z desíti aplikací k mání zdarma jen tři. Dalších sedm představují komerční tituly. V květnu přitom bylo bezplatných aplikací v App store ještě méně, 28 procent.

Vztáhneme-li tento poměr k počtu aplikací, je na App store aktuálně zdarma ke stažení asi 75 tisíc aplikací, což rozhodně není málo.

To majitelé telefonů s Windows takový výběr zdaleka nemají, kompletní nabídka totiž čítá jen něco okolo 1 300 aplikací. Nálepku "zdarma" přitom z tohoto počtu nese jen 22 %.

Podíl placených a bezplatných aplikací na jednotlivých portálech


Majitelé telefonů BlackBerry jsou na tom podstatně lépe, k dispozici totiž celkem mají téměř 10 tisíc aplikací a více než čtvrtina je ke stažení zcela zdarma.

Finská Nokia na svém Ovi store vystavuje bezplatné tituly v poměru 28:72. Malinko větší podíl a to 31 % z celkových více než 3 000 aplikací tvoří freeware v App catalogu, který je určen pro majitele telefonů s webOS. Tady můžeme být i konkrétnější, neboť světlo světa doposud spatřily pouze dva modely, Palm Pre a Pixi a později jejich vylepšené modifikace s dovětkem Plus.

Jasně největší podíl bezplatných aplikací ale nabízí Android Market, tyto totiž tvoří asi 65 % všech vystavených titulů. Těch je podle posledních informací již více než 100 tisíc. Z Marketu přitom již uživatelé rovněž stáhli více než miliardu aplikací.

App store tak má zřetelný náskok. Ten ale nemusí trvat věčně. Jen za březen tohoto roku totiž Market nabobtnal o téměř 10 tisíc aplikací, což spolu se stále širší nabídkou přístrojů na bázi Androidu dává tomuto portálu vyhlídky přinejmenším růžové.

Nejlevněji nakoupíte na Marketu, nejvíce drahých titulů je pro BlackBerry


Na App store je sice zhruba 70 % aplikací za peníze, ovšem zároveň téměř polovina z nich nese cenovku nejvýše jednoho amerického dolaru. Cena pětiny z nich leží v intervalu jednoho až dvou dolarů, zhruba každá osmá komerční aplikace pak není dražší než 3 USD.


Zatímco průměrná cena jedné placené aplikace pro iPad je jen o 16 procent vyšší než pro iPhone, průměrná cena sta nejoblíbenějších titulů je v případě iPadu dražší téměř třikrát.

Ceny placených titulů v jednotlivých portálech

Cena placených aplikací v nabídce App World začíná na dvou dolarech. Cenovka téměř 40 % aplikací je mezi 2 a 3 dolary, zhruba u čtvrtiny pak najdeme cenu 5 až 10 dolarů. Právě v portálu pro BlackBerry je tak poměrově nejvíce drahých aplikací. Naproti tomu nejnižší ceny komerčních aplikací drží Android Market, App Catalog a Nokia Ovi store.

Zdroj: Gizmodo, Distimo, Wikipedia