Analytická společnost Strategy Analytics vydala žebříček světově nejprodávanějších smartphonů za druhý kvartál letošního roku, tedy za období duben až červen. Uvedena je jen první pětka žebříčku, ale i to jsou velmi zajímavá čísla.
Nejprodávanější smartphony: iPhony 7 a Samsungy S8 |
První dvě příčky drží Apple, druhé dvě Samsung. Prakticky proti sobě stojí top modely obou značek: iPhony 7 a Samsungy S8. To je samo o sobě překvapivé, nejprodávanější smartphony na světě jsou totiž zároveň jedny z nejdražších přístrojů na trhu. To, co by nepřekvapilo na vyspělých trzích, je z celosvětového hlediska hodně zajímavé. Značí to značnou fragmentizaci trhu a to především v kategorii levných přístrojů na rozvojových trzích.
Prakticky to znamená, že každý jedenáctý smartphone, který si zákazníci po celém světe koupili v minulém čtvrtletí, byl nějaký iPhone 7. A každý dvacátý byl některý Samsung 8. V ceně či přesněji v hodnotě minimálně 20 000 korun, protože hodně jich bylo koupeno dotovaných u operátorů.
Model | Počet prodaných kusů v milionech | Podíl na trhu |
---|---|---|
iPhone 7 | 16,9 | 4,7 % |
iPhone 7 Plus | 15,1 | 4,2 % |
Samsung S8 | 10,2 | 2,8 % |
Samsung S8+ | 9 | 2,5 % |
Xiaomi 4A | 5,5 | 1,5 % |
Ostatní | 303,7 | 84,3 % |
Zajímavé jistě je i to, že se jak u Applu, tak u Samsungu dobře prodávají zvětšené verze. Rozdělení portfolia top modelů je tedy zjevně dobrou strategií.
Jedno velké překvapení máme za sebou a teď ještě větší. Trhu jasně dominují smartphony, které jsou vlastně před koncem ročního životního cyklu. iPhony 7 a 7 Plus měly premiéru loni v září, to Samsungy S8 a S8+ byly v druhém čtvrtletí úplnou novinkou. Pro Samsung jsou výsledky výborné a je vidět, že se mu nové top modely povedly. Jsou to vlastně nejprodávanější smartphony s Androidem. Jenže na druhou stranu je porážka od třičtvrtě roku starých iPhonů krutá.
Za dominancí iPhonů bude stát výrazná rozdrobenost nabídky smartphonů s Androidem. Samsungům konkurují Huaweie, HTC, Sony, LG a další. To Apple má se svým systémem pozici mnohem snadnější a hlavně pevnější.
Pátou příčku si podle Strategy Analytics vybojoval konečně cenově dostupný smartphone a překvapivě byl nikoliv od celosvětově působících značek ale od Xiaomi. Konkrétně to je Xiaomi 4A.