Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejmodernější systém GSM je tu. Zavzpomínejte na první reklamy operátorů

aktualizováno 
Dnes je mobil běžná věc a sítě GSM téměř minulostí. V roce 1996 ale byl líčen jako "nejmodernější globální digitální síť". Podívejte se na dobové reklamy, které z vás měly udělat zákazníky prvních mobilních sítí v Česku.

"Nejmodernější gé-es-em. Moderní, komunikační, systém, budoucnosti," našeptává jedna z vůbec prvních reklam mobilního operátora Eurotel (dnes Telefónica O2). Tehdy tomu tak skutečně bylo. Dnes jsou dobové spoty často spíše úsměvné. Navíc se na nich podepsal čas a je znát, že reklamní agentury a jejich "kreativci" se často ještě rozkoukávali v pototalitní době.

Chybějící kreativita není problém jen operátorských reklam, v té době to byl standard. První reklamy Eurotelu se proto omezily jen na výčet superlativů, které měly lidem vnuknout představu, že k nim přichází něco nového, neokoukaného a technicky vyspělého.

Až později se ve spotech objevil i lidský rozměr: příběh, situace ze života, kterou by mobilní telefon mohl pomoci snadno vyřešit. "K úspěchu nestačí znát jen svůj cíl. Musíte si k němu najít i svou cestu," hlásala reklama krátce po startu Eurotelu v roce 1996. Dnes by byla jako stvořená k propagaci navigace v mobilu.

S příběhovou taktikou rovnou odstartoval druhý mobilní operátor v Česku. Známý spot se zapomenutými prstýnky a voláním sousedovi během obřadu pomohl Paegasu (dnes T-Mobile) k rychlému etablování se na tehdy mladém "mobilním" trhu.

Navíc již byla znát vyšší marketingová kvalita spotu, který jednoduchým trikem na jeho konci evokoval dojem, že mobilní telefon je už dostupný opravdu pro každého.

Poté začal Paegas pracovat na budování své značky. V "imidžovém" spotu, hodně hrajícím na lidské city, totiž nepropaguje nic jiného. Silnými pozitivními obrazy se pouze proplétá dobře promyšlený reklamní text a buduje v cílové skupině pocit, že u Paegasu se bude mít skutečně dobře.

Však kdo by neslyšel na slova typu "když chcete, aby se svět točil kolem vás" či "překonávat stále větší vzdálenosti a být si při tom blíž". Kvalitou by se reklama neztratila ani dnes.

Stejnou myšlenku firma rozvedla i v dalším spotu, který byl zároveň jednou z prvních propagací konkrétních služeb operátorů. Do pozice přátelské společnosti se Paegas rozhodl postavit zástupem reálných lidí, kteří pro něj pracují.

Nakolik skutečně reální byli, si asi každý domyslí sám. Každopádně tehdy jste se mohli zeptat "Petra na předplacenou Twist kartu" či "Lucie třeba na nové služby".

Podobně pojatý byl i následující spot, který měl za úkol zpopularizovat namísto infolinky a zákaznické péče v té době novou službu: asistenční linku. Paegas tehdy touto formou prodával novinku: možnost přes telefon nadiktovat fax, email, nebo SMS.

A pamatujete Oskara? Ten taktiku přátelské a vlídné firmy dotáhl ve svých legendárních reklamních spotech téměř k dokonalosti. Však kdo by si nevzpomněl na vůbec nejdelší reklamu, jakou snad český trh pamatuje: Telefonováci. Zahrála si v ní řada známých herců a vysílána byla vždy před hlavní zpravodajskou relací na jisté, tehdy už dostatečně populární televizní stanici.

Autor:




Nejčtenější

Samsung Galaxy S8
Prodeje Galaxy S8 nemusí být růžové, pomoci by mohl Note 8

Samsung při zmínce o prodejích svého nového top modelu pouze sdělil, že se prodává nejlépe v historii, ale žádná čísla neuvedl. Nyní to vypadá, že prodeje...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung S8+ v prodeji i ve verzi pro dvě SIM. Jeden slot je kombinovaný

Samsung začal na českém trhu oficiálně prodávat dvousimkovou verzi svého top modelu Galaxy S8+. Ovšem řešení neumožní používat dvě SIM a paměťovou kartu...  celý článek

příslušenství k Samsungu Galaxy S8+
Natáhněte si na špičkový Samsung třeba mechanickou klávesnici

Vlastníci Samsungu Galaxy S8/S8+ mají spoustu možností, jakými doplňky si vylepšit svůj smartphone. Na výběr jsou různé kryty, pouzdra, sluchátka plus...  celý článek

Samsung Galaxy Note8
Toto je nejlepší smartphone od Samsungu. Poprvé má duální foťák

Zapomeňte na nepovedený Note 7, Samsung totiž představil jeho nástupce, který je králem mobilů současnosti. Note 8 má tu nejlepší možnou výbavu, velký displej...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
O2 zrychluje datové přenosy. V Praze je prý nejrychlejším operátorem

Výstavba nových vysílačů, navýšení kapacity sítě i využívání více kapacitních vrstev najednou umožnilo společnosti O2 docílit vyšší průměrné rychlosti 4G LTE....  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.