Nejdokonalejší mobily současnosti rozhýbou mobilní obchodování

  • 3
Mobilní internet se stává centrem zájmu operátorů i vývojářů softwaru. Rychle se rozvíjející oblast mobilního nakupování způsobí, že mobilní internet se brzo stane také centrem zájmu uživatelů mobilů. Chcete jít na koncert? Stačí namířit telefon na nejbližší plakát a už budete mít vstupenku téměř v kapse.

Nadchází éra multimediálních telefonů s fotoaparáty (Nokia 7650, SonyEricsson P800, Motorola A820), což pro oblast mobilních komunikací znamená doslova objevení dalšího smyslu. To by mělo rozhýbat především oblast m-commerce (mobile commerce), která je variantou elektronického obchodování (e-commerce). Díky spolupráci mezi společností International Wireless, která se zabývá vývojem technologií pro oblast m-commerce, a společností Bango.net, nabízející služby mobilního obchodování podnikatelům, vznikla zajímavá technologie umožňující načtení čárového kódu mobilním telefonem, který je vybaven vestavěným nebo přídavným fotoaparátem. Autorem softwaru Code Point, jenž zabezpečuje načtení čísla, je právě společnost Interanational Wireless.

barcodes 

Vstupenky na večerní představení objednáte tímto způsobem velice snadno: načtete čárový kód z plakátu. Obdobně bude moci aktivní provozovatel městské dopravy zajistit, aby vám byl po načtení kódu na stanici tramvaje odeslán celý jízdní řád příslušné tramvajové linky. Tato technologie otevírá cestu k úzce specializovaným a aktuálním informacím, které mohou uživatelé získat za okamžik, můžeme říct téměř bez zastavení. Čísla sejmutá telefonem jsou odeslána do databáze serveru Bango, kde je jim přidělen konkrétní odkaz. Na něj je uživatel přesměrován a tam také nalezne požadované informace či formulář k vyplnění. Tento způsob směrování uživatele lze také využít k tomu, aby přístup na stránky dosažitelné pouze přes čárové kódy byl zpoplatňován.

Prezident International Wireless prohlásil, že už nyní jedná s předními výrobci telefonů o implementaci softwaru Code Point do nových telefonů. Aplikace bude také ke stažení na stránkách operátorů. Záleží už tedy především na tom, zdali poskytovatelé obsahu budou ochotni přistoupit na nový způsob prodeje svých služeb.