Proces vrácení problémového Notu 7 zpět Samsungu připomíná hrátky s matrjoškou.

Proces vrácení problémového Notu 7 zpět Samsungu připomíná hrátky s matrjoškou. | foto: xdadevelopers

To není vtip. Samsung rozesílá nehořlavý box pro bezpečné vrácení Notu 7

  • 30
Rizika vznícení modelu Note 7 se obávají aerolinky, plavební společnosti a nyní již i samotný Samsung a přepravní společnosti, přes které se budou tyto problémové telefony uživatelé vracet. Samsung jim proto rozesílá speciální box připomínající papírovou matrjošku.

Do poslední chvíle Samsung patrně věřil, že po výměně původních notů za nové bude aféra explodujících baterií zapomenuta (více o výměně již prodaných kusů zde). Avšak po událostech, kdy v USA došlo údajně ke vzplanutí i vyměněných kusů (více zde), se firma rozhodla k radikálnímu kroku. Výrobu tohoto phabletu na neurčito přerušila, a stáhla jej i z oficiálních obchodů včetně toho českého (více čtete zde).

Společnost v současnosti žádá všechny uživatele, kteří mají tento model doma, aby jej bezodkladně vrátili. S ohledem na rizika při přepravě pak uživatelům z USA, kteří si telefon objednali prostřednictvím oficiálního e-shopu a kteří společnost v záležitosti jeho vrácení kontaktovali, rozesílá speciální obal.

Sestava se skládá z celkem čtyř dílčích kusů včetně ohnivzdorné krabice či antistatického sáčku. Přiložen je i doprovodný text a obrázkový návod, jak při balení telefonu postupovat.

Samsung navíc přidal i gumové rukavice, ovšem to kvůli riziku alergických reakcí některých uživatelů na ohnivzdorná vlákna v keramickém papíru vnější krabice.

Na té je mimo jiné uvedeno, že tato zásilka nesmí být přepravována letecky. Text upozorňuje, že balení obsahuje poškozenou Li-ion baterii, a proto lze využít pouze pozemní dopravu.

29.září 2016 v 20:29, příspěvek archivován: 12.října 2016 v 12:12

Note 7 return kit. Pouch & three boxes deep! Use provided gloves with outer ceramic box. #... https://t.co/85Ja9oFAzS pic.twitter.com/bFY9RVoTjt

V průvodním dopisu se firma uživatelům i omlouvá: „Bezpečnost je vždy naší nejvyšší prioritou. Uvědomujeme si, že jsme nesplnili standardy nejvyšší kvality, které jste očekávali a které jsou hodny Notu 7. Za to se omlouváme.“

Pro Samsung tak končí jedna etapa, která pro něj bude finančně citelná. Společnost se nyní bude patrně snažit přijít na původ problémů, které zapříčinily, že Note 7 bude v historii tím „špičkovým smartphonem s nejkratší životností“. Řada předobjednaných přístrojů se navíc k zájemcům ani nedostala.

Bály se ho aerolinky, zakázaly ho i plavební společnosti

Obavy z možných škod nejen na majetku, ale i na zdraví cestujících způsobených problémovým Notem 7, přiměly mnohé letecké společnosti k zákazu jeho používání na palubě letadla. A nezůstalo jen u aerolinek, seznam společností zakazujících používání tohoto telefonu se totiž později značně rozšířil o plavební společnosti.

Komplikovaný problém

Kauza Notu 7 není jen o telefonech. K nim se váže řada příslušenství, a to jak značkového, tak od třetích stran. Je tedy možné, že licencovaní výrobci příslušenství budou chtít po Samsungu nějaké kompenzace. A stejně tak bude muset Samsung vracet peníze i za již prodané příslušenství. Otázkou pak je, jak se bude postupovat u zákazníků, kteří si Note 7 pořídili na splátky.

Zákazníci, kteří si přístroj objednali v předprodeji, dostali i brýle pro virtuální realitu. Podle mluvčího Samsungu Ondřeje Koubka tento dárek zákazníci vracet nemusí. Navíc Samsung všem zákazníkům ve výměnném programu dal paměťovou kartu.

Mezi nimi jsou i firmy s celosvětovou působností jako například americko-britský Carnival či americký Royal Caribbean založený v Norsku. Podle informací portálu Crew Center se totiž nařízení vztahuje i na jejich dceřiné společnosti jako Cunard, Holland America, Pullmantur, CDF Croisieres de France či Azamara. Připojili se nicméně i provozovatelé menších výletních linek.

Společnost Carnival v prohlášení na svých webových stránkách vyzvala cestující i členy posádky, aby během jejich výskytu na palubě lodi svůj Note 7 vypnuli či odpojili od jakéhokoli nabíjecího zařízení, tedy i od powerbanky. Kromě toho by měli vypnout i všechny aplikace, které by mohly vypnutý telefon aktivovat (např. budík), a v neposlední řadě dbát i na to, aby nedošlo k neúmyslnému zapnutí přístroje.

Zákaz používání smartphonů Samsung Galaxy Note 7 na palubě vydala například i německá plavební společnost AIDA či výletní společnost Disney. Ta jej však oproti jiným původně omezila pouze na dosud nevyměněné kusy. Rozeznat původní Note 7 od vyměněného je přitom snadné: původní kusy mají indikátor stavu baterie vyvedený v odstínech šedi, zatímco ty vyměněné jej mají zelený.

Začátkem října se ovšem v USA na palubě letu 994 společnosti Sousthwest Airlines vznítil i již vyměněný note se zeleným indikátorem (více zde).

2. srpna 2016