Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Názory profesionálů na nové logo SPT Telecom

aktualizováno 
Nové logo SPT Telecom hodnotí také profesionálové, nejen z oblasti telekomunikací. Rozpaky nejsou jen na straně čtenářů Mobil serveru.
Pokud jste včera četli článek věnovaný představení nového loga SPT Telecom, asi vám neunikl veskrze negativní názor našich čtenářů na toto logo. Pouhé čtyři procenta čtenářů zahlasovaly, že logo se jim líbí. To, že nové logo nepříliš populární firmy nebude přijímáno kladně, se ostatně dalo očekávat, navíc i okolnosti a cenová náročnost nové „corporate identity", kterou zaplatí uživatelé telefonů ze svých poplatků, příliš důvodům k obdivu nového loga nepřidala.

A tak jsme se rozhodli dát prostor pro komentář nového loga SPT Telecom profesionálům v různých oblastech.

Horst Berger z Hamburského Adverteamu, jenž se podílel na přípravě nové corporate identity pro Deutsche Telekom k tomu říká: „Nové logo je zajímavě pojato - netradičním zpracováním vzbuzuje zájem, zamyšlení. Šikmá dělba ústředního grafického symbolu evokuje dynamiku, Logo Deutsche Telekom vnáší neklid - tedy přináší prvky očekávané s konkurenceschopnou firmou. Také inklinace k pastelovým barvám je typická pro moderní loga. Zatímco ostře kontrastní modrá a žlutá původního loga je podvědomě vnímána jako příliš násilný protiklad, pastelově zelená a světle modrá spolu se pastelovou žlutí tvoří harmonický souzvuk symbolizující trvalost a bezpečí."

Horst Berger ale také tvrdí: „Načasování loga v situaci, kdy je výrazná část společnosti nepříznivě naladěna, není šťasné. Společnost měla zvážit, zda změnu loga neprovede pozvolna, nýbrž skokem a tedy neoddělí velmi výrazně část monopolního a začátek tržního působení..."

oficiální logo v barvě

Horst Berger zároveň s tím připomněl, že i Deutsche Telekom výrazně zvažuje změnu jména. Podle doporučení EU se totiž mají původně státní telekomy vyhýbat označení původu - například jméno Deutsche Telekom ani Český Telecom není podle EU vhodné. Kromě toho, že znevýhodňuje konkurenci jménem coby trvalým naznačováním toho, že pouze a tento je jediný správný národní operátor, je toto jméno zavádějící. Takový operátor totiž poskytuje nezřídka i služby v cizině, kde jméno původu koliduje se skutečným zaměřením firmy na místním trhu. Příkladem může být Telecom Finland, nedávno přejmenovaný na Sonera. Tohoto trendu se začínají podrobovat i další národní telekomy.

Někteří odborníci dále zdůrazňují, že název Český Telecom neodpovídá deklarovanému záměru TelSource vytvořit z firmy středoevropskou telekomunikační křižovatku. Firma totiž bude z části diskvalifikována svým „provinčním" jménem, bylo by bývalo vhodnější zvolit něco geograficky neutrálnějšího.

Lingvistům se zase nezdá spojení českého slova „Český" a anglického výrazu „Telecom". Pokud by společnost použila i jako českou verzi název Czech Telecom, dalo by se to akcpetovat jako jistý punc světovosti, ale kombinace anglického a českého slova působí negativně. I Deutsche Telekom používá ve slově německé „k" místo světáckého „c" - naproti tomu Telecom Italia používá obě slova v anglické verzi.

Nové logo SPT Telecom je tak přijímáno s rozpaky. Profesionální grafici hodnotí jistou míru invence a netradičnosti, laické obecenstvo si nemůže logo s ničím asociovat a je tak zmateno. Pokud budou mít pravdu profesionálové, lidé si zvyknou a budou logo s reptáním akceptovat - nicméně podivná obojakost k úřednímu jazyku je zarážejícím šlápnutím mimo běžný úzus. Také hlasy nabádající k opatrnosti před provinčním charakterem názvu Český Telecom, jenž není v souladu s ambiciosními plány TelSource, nelze přeslechnout jako výrazný a disharmonický tón v čerstvě laděné skladbě „Corporate Identity".

Autor:


Témata: Změna loga


Nejčtenější

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Google Pixel 2 od HTC.
Pixel 2 na prvním obrázku. Vypadá to na hodně konzervativní přístroj

Letos se dočkáme druhé generace smartphonů Pixel od Googlu. Základní model některými vlastnostmi možná nepříjemně překvapí. Jinak bude ze staré školy.  celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Nokia 8
Nejlepší Nokia 8 má skvělý výkon a je to první „obojíčkový“ smartphone

Nový vlastník značky Nokia konečně představil svůj top model. Novinka s označením 8 je špičkový smartphone, který ctí tradice. Nemá displej přes celé čelo, ale...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
O2 zůstane O2 minimálně do roku 2022, možná ještě o pět let déle

Operátor O2, majoritně vlastněný skupinou PPF, se domluvil se španělskou společností Telefónica na prodloužení používání ochranné známky O2. Tu může používat...  celý článek

Ukradený mobil může znamenat statisícový účet
Ukradli jim u moře mobil. Měli platit účty za desetitisíce korun

Nemáte na mobilu nastavený zámek a na SIM nastavený PIN? Tak raději nejezděte do Španělska. Tamní gangy kradou mobily, ale ne jen proto, aby zpeněžili...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátora O2 zlobil mobilní internet. Zpomaloval se a vypadával

Na problémy s mobilním internetovým připojením upozorňovali uživatelé operátora na jeho facebookových stránkách. Připojení bylo několik hodin nestabilní,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.