Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gigantické iPhony jsou nejnovější doplněk smrti

  0:18aktualizováno  0:18
V základní podobě nesou jen jméno a data narození i úmrtí, ale i náhrobky jdou s dobou. Ruský kameník a designér Pavel Kalyuk přemýšlel, jak upoutat pozornost velkoobchodních zákazníků na své služby. Netradiční myšlenku mu vnukla sociální síť Vkontakte, která je ruskou obdobou Facebooku

Ruský kameník vyrábí náhrobní kámen v podobě iPhonu | foto: Profimedia.cz

Jeden z jejích uživatelů totiž zveřejnil koláž na téma náhrobních kamenů inspirovaných mobilními telefony. „A jednomu z našich klientů se to líbilo,“ přiblížil Kalyuk zrod neobvyklého nápadu.

Ve své společnosti Autograph tak začal pracovat na vskutku netradičním náhrobku z čedičové desky. Předlohou mu byl jeden z nejzásadnějších mobilních milníků. Řeč je o iPhonu, Apple jeho představením v roce 2007 změnil mobilní trh. Budeme-li konkrétnější, tak jako vzor posloužila jeho čtvrtá generace (iPhone 4).

„Nejlepší na tom je, že je shodný s původním telefonem. Dodržujeme všechny původní parametry přístroje,“ zmínil Kalyuk. Čedičové zvětšenině neschází například reálné podání reproduktoru nebo znázornění čočky čelního fotoaparátu. Avšak i přes velkolepé kasání se, jak je přístroj v náhrobku věrně reprodukován, si nelze nepovšimnout zásadního rozdílu.

Autor sice nezapomněl ani na takový detail jako otvory pro mikrofon, nicméně v umístění ovládacích tlačítek hlasitosti a přepínacího tlačítka tichého režimu se zmýlil. Ta jsou totiž oproti skutečnému iPhonu umístěna na pravém boku telefonu. A fanoušci Applu si všimnou i další odlišnosti. Zadní ploše sice dominuje stejně jako u skutečného iPhonu velké logo nakousnutého jablka, na náhrobku je však posunuto více do středu zad. Ve srovnání se špatným umístěním tlačítek jde však jen o drobnost.

Na bizarní náhrobek, který zvolil jako prezentaci své společnosti na letošním ročníku novosibirského veletrhu pohřebních služeb, však Kalyuk neopomněl přenést ani text výrobce umístěný u skutečného telefonu ve spodní části zadní plochy. Část čelní plochy, která u předlohy odpovídá ploše displeje, pak může nést jakýkoli motiv. K jeho vytvoření firma používá počítačem řízené laserové gravírování, stejným způsobem jsou na čedič přeneseny i výše zmíněné motivy (logo, text) odpovídající skutečnému telefonu.

Ačkoli byl čedičový „iPhone“ vytvořen jen coby forma reklamy a i podle slov autora bylo účelem pouze upoutání pozornosti velkoobchodních zákazníků zajímajících se o rytiny do kamene, vzbudil zájem u široké ruské veřejnosti. Kalyukova společnost začala dokonce přijímat první objednávky na tento bizarní náhrobek. Autor tak o svém netradičním počinu hovoří nadneseně jako o nejnovějším doplňku smrti.

Základní cena náhrobku v podobě iPhonu je 35 tisíc rublů, v přepočtu tedy necelých 13,5 tisíce korun. Ta se však může lišit na základě individuálních požadavků zákazníka, a to v závislosti na zvoleném materiálu a rozměrech náhrobku. K této částce je pak nutné připočítat dalších 30 tisíc rublů (cca 11,5 tisíce korun), kterou si firma naúčtuje za instalaci.

Jakkoli můžeme v našich končinách tento kamenický počin vnímat jako nepatřičný, v Rusku si na takové okázalosti potrpí. Náhrobní kameny s vyobrazením nebožtíků v nadživotní velikosti přitom patří k těm střídmějším. Pozůstalí se totiž neostýchají používat i výjevy ze života zesnulých, náhrobky tak zdobí portréty zesnulých u slavnostní tabule či s oblíbeným vozem.

Autor:




Nejčtenější

iPhone 7
Dvě třetiny všech vyrobených iPhonů jsou stále v provozu

Do konce letošního března Apple za skoro 10 let vyrobil 1,163 miliardy iPhonů. Podle analytické společnosti Newzoo jich bylo v letošním dubnu stále v provozu...  celý článek

OnePlus 5
Tyto telefony mají závažnou chybu. Nelze si s nimi zavolat pomoc

Přivolání pomoci je jednou ze základních funkcí mobilních telefonů, která funguje i bez vložené SIM karty. Nový OnePlus se však po vytočení čísla záchranných...  celý článek

Ilustrační snímek
Někdo pašuje mobily do vězení. Vězni si fotí selfíčka na Facebook

Novozélandská vězeňská služba se snaží rozplést pro ni neobvyklý případ. Do věznice v Aucklandu totiž někdo i přes všechna obvyklá bezpečnostní opatření...  celý článek

iPhone SE
Malé iPhony končí, nové už Apple dělat nebude

iPhone SE je jeden z nejmenších smartphonů na trhu. Je to rok starý model, a proto se očekává jeho nástupce. Podle posledních informací však Apple malý model...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S9 má mít stejný displej jako S8, ale s integrovanou čtečkou

Podle nových zpráv si příští generace špičkových samsungů ponechají displeje se stejným rozlišením a stejným tvarem jako u současných modelů.  celý článek

Další z rubriky

Pád vystavených děl v galerii v Los Angeles zaznamenaly bezpečnostní kamery.
Chtěla se vyfotit a shodila díla za miliony. Podstavce padaly jako domino

Škodu za přibližně 4,5 milionu korun způsobila žena v galerii v americkém Los Angeles. Při focení selfie snímku vrazila zády do podstavce, což vyvolalo...  celý článek

Self-portrait by photographer Joseph Byron (1847 - 1923), New York, 1909. He...
Takto se fotila selfíčka před sto lety, podívejte se

První autoportrét nebo-li selfie je stará už skoro 180 let. Až na to, že dnes se fotíme hlavně mobily, zůstává princip a vlastně i podoba takových fotek...  celý článek

Louis Vuitton Tambour Horizon
Povedené chytré hodinky Louis Vuitton. Řemínek stojí od 7 000 korun

Vedle běžných chytrých hodinek za několik tisíc se na trhu stále častěji objevují i přístroje od luxusních značek. Své modely už prodávají značky TAG Heuer...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.