Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gigantické iPhony jsou nejnovější doplněk smrti

  0:18aktualizováno  0:18
V základní podobě nesou jen jméno a data narození i úmrtí, ale i náhrobky jdou s dobou. Ruský kameník a designér Pavel Kalyuk přemýšlel, jak upoutat pozornost velkoobchodních zákazníků na své služby. Netradiční myšlenku mu vnukla sociální síť Vkontakte, která je ruskou obdobou Facebooku

Ruský kameník vyrábí náhrobní kámen v podobě iPhonu | foto: Profimedia.cz

Jeden z jejích uživatelů totiž zveřejnil koláž na téma náhrobních kamenů inspirovaných mobilními telefony. „A jednomu z našich klientů se to líbilo,“ přiblížil Kalyuk zrod neobvyklého nápadu.

Ve své společnosti Autograph tak začal pracovat na vskutku netradičním náhrobku z čedičové desky. Předlohou mu byl jeden z nejzásadnějších mobilních milníků. Řeč je o iPhonu, Apple jeho představením v roce 2007 změnil mobilní trh. Budeme-li konkrétnější, tak jako vzor posloužila jeho čtvrtá generace (iPhone 4).

„Nejlepší na tom je, že je shodný s původním telefonem. Dodržujeme všechny původní parametry přístroje,“ zmínil Kalyuk. Čedičové zvětšenině neschází například reálné podání reproduktoru nebo znázornění čočky čelního fotoaparátu. Avšak i přes velkolepé kasání se, jak je přístroj v náhrobku věrně reprodukován, si nelze nepovšimnout zásadního rozdílu.

Autor sice nezapomněl ani na takový detail jako otvory pro mikrofon, nicméně v umístění ovládacích tlačítek hlasitosti a přepínacího tlačítka tichého režimu se zmýlil. Ta jsou totiž oproti skutečnému iPhonu umístěna na pravém boku telefonu. A fanoušci Applu si všimnou i další odlišnosti. Zadní ploše sice dominuje stejně jako u skutečného iPhonu velké logo nakousnutého jablka, na náhrobku je však posunuto více do středu zad. Ve srovnání se špatným umístěním tlačítek jde však jen o drobnost.

Na bizarní náhrobek, který zvolil jako prezentaci své společnosti na letošním ročníku novosibirského veletrhu pohřebních služeb, však Kalyuk neopomněl přenést ani text výrobce umístěný u skutečného telefonu ve spodní části zadní plochy. Část čelní plochy, která u předlohy odpovídá ploše displeje, pak může nést jakýkoli motiv. K jeho vytvoření firma používá počítačem řízené laserové gravírování, stejným způsobem jsou na čedič přeneseny i výše zmíněné motivy (logo, text) odpovídající skutečnému telefonu.

Ačkoli byl čedičový „iPhone“ vytvořen jen coby forma reklamy a i podle slov autora bylo účelem pouze upoutání pozornosti velkoobchodních zákazníků zajímajících se o rytiny do kamene, vzbudil zájem u široké ruské veřejnosti. Kalyukova společnost začala dokonce přijímat první objednávky na tento bizarní náhrobek. Autor tak o svém netradičním počinu hovoří nadneseně jako o nejnovějším doplňku smrti.

Základní cena náhrobku v podobě iPhonu je 35 tisíc rublů, v přepočtu tedy necelých 13,5 tisíce korun. Ta se však může lišit na základě individuálních požadavků zákazníka, a to v závislosti na zvoleném materiálu a rozměrech náhrobku. K této částce je pak nutné připočítat dalších 30 tisíc rublů (cca 11,5 tisíce korun), kterou si firma naúčtuje za instalaci.

Jakkoli můžeme v našich končinách tento kamenický počin vnímat jako nepatřičný, v Rusku si na takové okázalosti potrpí. Náhrobní kameny s vyobrazením nebožtíků v nadživotní velikosti přitom patří k těm střídmějším. Pozůstalí se totiž neostýchají používat i výjevy ze života zesnulých, náhrobky tak zdobí portréty zesnulých u slavnostní tabule či s oblíbeným vozem.

Autor:




Nejčtenější

Samsung Z4
Stane se Samsung novým Applem? Jeho systém Tizen má být celosvětový

Samsung se pomalými krůčky snaží prosadit vlastní systém Tizen i u chytrých telefonů. Podle nového vyjádření bychom se jich mohli dočkat v globálním měřítku.  celý článek

Otevření značkového obchodu Huawei v Praze na Národní třídě
Huawei rozjíždí, co jiní vzdali. Otvírá vlastní prodejnu s mobily

Čínskému Huawei se v posledních letech daří a platí to i pro český trh. I proto firma rozšiřuje své aktivity a investuje, což se projevilo i otevřením první...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 už se prodalo přes pět milionu kusů. Na iPhony přesto nemá

Samsung Galaxy S8 se prodává dobře. Za necelý měsíc si už našel přes pět milionů zákazníků, ale na rekordní iPhony přesto nemá.   celý článek

Ilustrační snímek
Neberte nám SMS bránu, spílají zákazníci. Operátoři ji považují za přežitek

V minulosti zákazníkům ušetřily nemalé částky, v době neomezených tarifů ovšem pozbývají smysl - výhoda SMS bran spočívala v zasílání bezplatných textovek....  celý článek

Uživatelské rozhraní systému Fuchsia od Googlu
Tajemný systém Fuchsia od Googlu se poprvé ukazuje

Není tajemstvím, že Google již nějakou dobu pracuje na zcela novém operačním systému s označením Fuchsia. V minulých dnech se objevily první ukázky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.