Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané odkládají PC a na webu surfují na mobilech a tabletech

aktualizováno 
Zatímco dříve se internet používal především na stolních počítačích a noteboocích, dnes už tato neohrabaná zařízení zastínily smartphony a tablety. Alespoň tedy v Číně, kde v červnu podle agentury Reuters na internet z mobilního přístroje přistupovalo 83 procent uživatelů.

Číňané na internet stále častěji přistupují na mobilním zařízení. | foto: businessinsider.com

Celkový počet internetově aktivních uživatelů se ve sledovaném období vyhoupl na 632 milionů. Z toho hned 527 milionů (zmíněných 83 %) na internet alespoň občas využívalo mobilní zařízení.

Na PC pak spoléhalo 512 milionů z nich, což představuje podíl rovných 81 procent. Náskok tedy zatím není nijak značný, přesto se během posledních 18 měsíců v Číně zvýšil počet uživatelů internetu o 2,3 procenta, lidí surfujících na mobilních zařízení pak ve stejném období přibylo o 5,4 procenta.

Jasně to signalizuje zajímavý fakt, že miliony z čerstvých uživatelů internetu ani PC nevlastní a spoléhají se jen na chytrý telefon nebo tablet.

Na způsob používání internetových služeb má velký vliv vzrůstající obliba tamních sociálních sítí typu Weibo nebo WeChat, na jejichž obsluhu jsou nakonec smartphony vhodnější.

Čína je také aktuálně největším odbytištěm chytrých telefonů a podle analytiků z IDC by se již do roku 2018 v nejlidnatější zemi světa mohla prodat bezmála třetina z předpokládaného počtu 1,8 miliardy kusu celkové produkce.

Dalším důležitým faktorem jsou nízké příjmy drtivého procenta čínské populace v kombinaci s nižšími pořizovacími náklady na chytrý telefon v porovnání s PC nebo notebookem.

Extrémně se zvyšuje také počet internetových nákupů uskutečněných na displeji chytrého zařízení. Jen od prosince minulého roku do letošního června se počet takových případů zvýšil o 42 procent. Mezi čínským internetovými prodejci jasně vévodí Alibaba Group Holding Ltd, následuje obdoba Amazonu jménem JD.com.

Zatímco počet plateb přes mobilní zařízení se během půlroku zvýšil o 63,4 procenta, číslo uživatelů mobilního bankovnictví za stejné období vzrostlo o 56,4 procenta. Stále častěji (o 65,4 procenta) Číňané svůj přístroj využívají k rezervaci hotelů a dalších služeb spojených s cestováním.

Postupný přesun uživatelů internetu od počítačů ke smartphonům a tabletům je globální trend, byť v ostatních zemích nebude tak zřejmý jako právě v Číně a na dalších rozvojových trzích.



Témata: Holding, Notebook, Tablet


Nejčtenější

Jak by měl vypadat displej iPhonu X/8 podle Ming-Chi Kua.
iPhone X bude mít revoluční celoplošný displej s plochou pro ovládání

Apple uspořádá tradiční vývojářskou konferenci WWDC v červnu. Ukáže na ní, s čím přijde nový systém iOS pro iPhony a tablety iPad. Více jasno by mělo být...  celý článek

Huawei P10 Plus
Novinky od Huaweie už bez tajemství. P10 Plus bude mít zaoblený displej

Huawei na veletrhu MWC v Barceloně představí svůj zásadní model P10. Bude to už za týden a souběžně si odbude premiéru i vylepšené provedení P10 Plus, který...  celý článek

Ilustrační snímek
Anketa: vyhádali jste si levný tarif, nebo vám standardní ceny nevadí?

Jsou pro vás standardní ceny mobilních tarifů přijatelné, nebo patříte mezi šetřílky a u operátora jste si vyhádali slevu? Nebo jste jedním ze šťastlivců,...  celý článek

Zpracování všech kousků je opravdu výborné, nejluxusnějším dojmem působí...
Levné, ale dobré. Mobily do pěti tisíc, co stojí za pozornost

Jsou na trhu povětšinou už delší dobu, ale z dobrého důvodu. Tyhle telefony jsou oblíbené proto, že obstojí jak svojí výbavou, tak příznivou cenovkou.  celý článek

Optický kabel
Česko na chvostu. V připojení přes optiku je na tom lépe i Trinidad

Počet obytných prostor v EU, do nichž jsou přivedeny optické kabely, se v průběhu prvních třech čtvrtletí 2016 zvýšil o 23 %, počet odběratelů tak dosáhl téměř...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.