Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané odkládají PC a na webu surfují na mobilech a tabletech

aktualizováno 
Zatímco dříve se internet používal především na stolních počítačích a noteboocích, dnes už tato neohrabaná zařízení zastínily smartphony a tablety. Alespoň tedy v Číně, kde v červnu podle agentury Reuters na internet z mobilního přístroje přistupovalo 83 procent uživatelů.

Číňané na internet stále častěji přistupují na mobilním zařízení. | foto: businessinsider.com

Celkový počet internetově aktivních uživatelů se ve sledovaném období vyhoupl na 632 milionů. Z toho hned 527 milionů (zmíněných 83 %) na internet alespoň občas využívalo mobilní zařízení.

Na PC pak spoléhalo 512 milionů z nich, což představuje podíl rovných 81 procent. Náskok tedy zatím není nijak značný, přesto se během posledních 18 měsíců v Číně zvýšil počet uživatelů internetu o 2,3 procenta, lidí surfujících na mobilních zařízení pak ve stejném období přibylo o 5,4 procenta.

Jasně to signalizuje zajímavý fakt, že miliony z čerstvých uživatelů internetu ani PC nevlastní a spoléhají se jen na chytrý telefon nebo tablet.

Na způsob používání internetových služeb má velký vliv vzrůstající obliba tamních sociálních sítí typu Weibo nebo WeChat, na jejichž obsluhu jsou nakonec smartphony vhodnější.

Čína je také aktuálně největším odbytištěm chytrých telefonů a podle analytiků z IDC by se již do roku 2018 v nejlidnatější zemi světa mohla prodat bezmála třetina z předpokládaného počtu 1,8 miliardy kusu celkové produkce.

Dalším důležitým faktorem jsou nízké příjmy drtivého procenta čínské populace v kombinaci s nižšími pořizovacími náklady na chytrý telefon v porovnání s PC nebo notebookem.

Extrémně se zvyšuje také počet internetových nákupů uskutečněných na displeji chytrého zařízení. Jen od prosince minulého roku do letošního června se počet takových případů zvýšil o 42 procent. Mezi čínským internetovými prodejci jasně vévodí Alibaba Group Holding Ltd, následuje obdoba Amazonu jménem JD.com.

Zatímco počet plateb přes mobilní zařízení se během půlroku zvýšil o 63,4 procenta, číslo uživatelů mobilního bankovnictví za stejné období vzrostlo o 56,4 procenta. Stále častěji (o 65,4 procenta) Číňané svůj přístroj využívají k rezervaci hotelů a dalších služeb spojených s cestováním.

Postupný přesun uživatelů internetu od počítačů ke smartphonům a tabletům je globální trend, byť v ostatních zemích nebude tak zřejmý jako právě v Číně a na dalších rozvojových trzích.



Témata: Holding, Notebook, Tablet


Nejčtenější

TAG Heuer Connected Modular 45 jsou podle tvůrců věčné.
První nesmrtelné chytré hodinky s revoluční konstrukcí má TAG Heuer

TAG Heuer představila druhou generaci svých chytrých hodinek. Název Connected zůstal, přibyl ale přídomek Modular 45. Jde o vůbec první modulární chytré...  celý článek

S ChatSim můžete posílat zprávy přes vybrané aplikace neomezeně do celého světa
Revoluční tarif? Speciální SIM dovolí neomezeně chatovat za 395 na rok

Služba ChatSim, která se vymyká tradičnímu chápání datového tarifu, dorazila do Česka. Za poplatek 395 korun ročně můžete neomezeně posílat textové zprávy přes...  celý článek

Hlasová asistentka Applu posílá zájemce o prostiututky do sportovního baru
V jeho baru hledají prostitutky. Může za to hlasová asistentka Applu

Ať už s tímto objevem přišli vtipálci, nebo to někdo opravdu myslel vážně, zjistilo se, že když se hlasové asistentky Applu Siri někdo zeptá na prostitutky,...  celý článek

Logo společnosti Vodafone (Ilustrační sníme´k)
Vodafone má další nové, daty našlápnuté tarify. Ukrývá je před zraky všech

Od představení rodinného tarifu s velkou porcí dat uplynul teprve měsíc a půl a Vodafone už do své nabídky zahrnul další obdobné speciality. Tentokrát ovšem v...  celý článek

Google Pixel XL
Google chystá mimo nástupců loňských pixelů také opravdu „velkou rybu“

Od Googlu se dá letos očekávat uvedení nástupců smartphonů Pixel, jejich příchod je už podle řady informací potvrzen. Společnost by ovšem mimo to měla uvést...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.