Mobilní telefony se budou více přizpůsobovat ženám

  • 12
Samsung ohlásil mimořádné úspěchy při prodeji mobilního telefonu SGH-A400 určeného pro ženy. Na veletrhu CommunicAsia 2002 připustili i ostatní výrobci, že některé své modely přizpůsobí potřebám a vkusu něžného pohlaví. Navíc zjistili, že i muži si často vybírají mobil podle toho, jestli je přitažlivý pro ženy.
Během několika prvních měsíců tohoto roku se v Koreji prodalo více než 12 tisíc mobilů Samsung SGH-A400, který je označován jako první ladyphone na světě. Celosvětové prodeje se odhadují na desítky tisíc kusů. Pod pojmem ladyphone se začneme v nejbližších měsících setkávat s mobily, které mají některé funkce určené především ženám – konkrétně u A400 jde o menstruační kalendář a počitadlo kalorií. Ženské telefony také mají design, který by měl polovinu populace oslovit mnohem více než v případě unisexových mobilů.

„Je to jeden z našich nejlépe prodávaných telefonů,“ prozradil o A400 Mobilu.cz generální manažer pro telekomunikační produkty Samsungu pro region Asie Ng Long Shyang. „V některých zemích je tak populární, že jej používají i muži,“ dodal s úsměvem. Samsung na veletrhu CommunicAsia 2002 oznámil, že dosavadní úspěch modelu A400 motivoval jeho společnost k tomu, aby představil nástupce – A500.

Ten bude mít podobnou barvu krytu – červenou. Bude také určený pro sítě GSM, bude lehký a příjemně velký. Samozřejmě bude dodržovat současné trendy v mobilních telefonech, takže podle Shyanga bude mít i polyfonní vyzvánění (16 tónů), barevný displej a počítá se i s možnosti pořizování a odesílání fotografií (kamera ovšem nebude vestavěná).
Ng Long Shyang předpokládá, že si tento mobil budou pořizovat především pracující ženy. Upozorňuje, že SGH-A400 je prodejně velmi úspěšný i přesto, že stojí více než 700 USD (přibližně 23 tisíc korun). Velmi zaměstnané dámy podle něj více utrácejí. „Stále více lidí vidí mobilní telefony spíše jako módní a stylový doplněk než jen jako součást svého vybavení – podobně jako hodinky. Ženy takto uvažují mnohem více,“ říká Shyang a dodává „Samozřejmě, jako výrobce doufáme, že lidé budou chtít vlastnit více mobilů – jenom pro práci a další pro zábavu.“

Shyangův názor potvrzují i ostatní producenti mobilů. Šéf divize mobilních telefonů Siemensu Peter Zapf na tiskové konferenci v Singapuru prohlásil, že se všichni budou muset zaměřit více na ženské zákazníky. Ženy si totiž vybírají mobil více podle designu a dobrého pocitu z něho než jenom podle funkcí. V kuloárech CommunicAsia navíc kolovala informace o průzkumu, který si nechal udělat jeden z výrobců. Výsledky jsou pro někoho možná překvapivé – spousta mužů si kupuje mobil tak, aby se líbil ženám.
Zdá se, že s představou technika bazírujícího na funkcích, podle jehož potřeb se řídí výrobci mobilů, už je překonaná. Budoucího typického uživatele mobilu už nebude vůbec zajímat, jestli podporuje všechny možné funkce, ale jestli je s ním zábava a jestli on sám je s ním dostatečně sexy.