Podle zástupců společnosti se objevilo hned několik případů, kdy zákazník přišel s nefunkčním inteligentním klíčem označovaným jako I-Key. Za důvod jeho znehodnocení označili mobilní telefon. Stejný systém používá hned několik modelů prodávaných i u nás.
"Přišli jsme na to, že když se I-Key dotýká mobilního telefonu, může se při příchozím či odchozím hovoru smazat kód v něm uložený," řekl mluvčí amerického Nissanu Kyle Bazemore. "S poškozeným klíčem auto nenastartujete. Navíc takto postižený I-Key nelze ani přeprogramovat," dodal.
Dále uvedl, že nová verze I-Key je již dostupná. Problém se prozatím vyskytl jen u velmi malého procenta automobilů Nissan Altima a Infiniti G35 vyrobených v roce 2007. "Zákazníci byli již o potenciální závadě informováni pomocí emailu a nový klíč si mohou kdykoli vyzvednout u svého dealera," dodal mluvčí Nissanu.
I-Key používají i modely prodávané v Česku
Tyto automobily se na evropský trh oficiálně nedováží. Stejný systém ale používá hned několik modelů Nissan prodávaných i v České republice (Micra, Pathfinder, Qashqai...) a s ohledem na alianci Renault-Nissan by se mohly potíže týkat i vybraných modelů francouzské automobilky, která stojí za zrodem této technologie.
České mobilní sítě mají ale jiné parametry než americké, a je tak otázkou, zda se s podobným problémem mohou setkat i tuzemští zákazníci automobilek. Systém I-Key je navíc ve většině případů za příplatek a procento takto vybavených vozů bude jen velmi malé. Na vyjádření českých poboček čekáme a během dne je doplníme.