Při zhruba stejných výnosech okolo 41 miliard korun vydělal Telecom 3,9 miliardy korun. Ve stejném období uplynulého roku to bylo 4,8 miliardy.
O více než desetinu klesly Telecomu příjmy z hovorného. Firma to vysvětluje růstem počtu digitálních ISDN přípojek, rozmachem mobilních služeb a snížením cen. "V tom je zavedení cenových programů, které nabízí nižší ceny za mezinárodní a meziměstské hovory, či pokles cen pro volání z pevné do mobilní sítě," říká mluvčí firmy Vladan Crha.
Tradiční výnosy z hovorného přitom stále představují 39 procent z celkových konsolidovaných výnosů společnosti. Pokles příjmů z klasických telefonních služeb kompenzuje Telecom jinde. "Největší nárůst byl u ISDN a dalších internetových služeb, pronajatých okruhů a konsolidace tržeb Eurotelu," říká finanční ředitel Telecomu JuraJ Šedivý.
Výnosy z datových a internetových služeb vzrostly o 22 procent na 3,9 miliardy korun. Imaginet, který se zaměřuje na oblast netradičního podnikání, měl 400 tisíc uživatelů internetu, což je více než sedminásobek v porovnání s počtem uživatelů před rokem. Podíl výnosů mobilního operátora Eurotel, ve kterém má Telecom 51procentní podíl, se zvýšil o 26 procent na 10,3 miliardy korun. Na konci září měl Eurotel asi 2,9 milionů zákazníků, tedy o 73 procent více než před rokem.
Provozní náklady Telecomu vzrostly na 22,2 miliardy proti 21 miliardám korun loni. Osobní náklady zůstaly stejné 5,7 miliard korun. Ukazatel efektivity vyjádřený počtem linek na pracovníka se zvýšil o 18 procent na 249 linek. Telecom měl koncem září 15.400 zaměstnanců. Firma na digitální ústředny převedla 92 procent z 3,85 milionu telefonních linek.