Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Mobilní kecálek od T-Mobile je zatím zdarma a funguje dobře

aktualizováno 
Operátor T-Mobile nedávno uvedl vlastního klienta pro Instant Messaging. Ten podporuje služby ICQ, AOL, Windows Live a Yahoo. Vyzkoušeli jsme ho a musíme konstatovat, že se nám klient líbí. Má však i své chyby a je také otázkou, jak jej v budoucnu operátor zpoplatní.

Klient pro Instant Messaging od operátora T-Mobile je obdobou mnoha programů, které si můžete do mobilu stáhnout. Uživatele láká především na lepší integraci do telefonu a schopnost upozorňovat na došlé zprávy i ve chvíli, kdy není klient spuštěn.

Instant Messaging prozatím T-Mobile nabízí zdarma v rámci některého ze svých internetových balíčků. Jenže tak tomu bude pravděpodobně jen do 30. září 2009. Po tomto dni operátor IM nejspíše zpoplatní, zatím ale není známo jakým způsobem.

Instant Messenger od operátora T-Mobile

Aplikaci mohou využívat jen zákazníci T-Mobile, do telefonu se SIM kartou jiného operátora ji nelze stáhnout. Aplikace má navíc přednastavené datové profily T-Mobilu a tyto nelze změnit.

Program nabízí operátor již předinstalovaný v některých svých telefonech – my jej třeba zkoušeli v Nokii 6300. Aplikaci si ale můžete stáhnout ze stránek operátora, podporováno je zatím několik telefonů Nokia a Sony Ericsson. Pokud ale vlastníte jiný než podporovaný telefon, můžete program zkusit ošálit tím, že vyberete již některý z podporovaných.

Instant Messenger od operátora T-Mobile

Malá javová aplikace je ve své podstatě podobná klientům jako třeba Jimm. Operátorovi se ji však podařilo do mobilu o něco lépe integrovat. Ovládání je jednoduché a intuitivní, obsluhovat můžete účty ICQ, AOL, Windows Live a Yahoo a to klidně všechny najednou. Výhodou programu je, že pracuje vlastně i ve chvíli, kdy není spuštěn. Na nokiích s platformou S40 totiž neumí programy běžet v pozadí, navíc spuštěný program zbytečně snižuje výdrž baterie telefonu.

T-Mobile proto jako operátor využil svých technických možností a připravil zajímavé řešení. I když aplikaci zavřete, ale neodhlásíte se, ICQ zůstane běžet kdesi na serveru. T-Mobile v tomto případě pravděpodobně používá icq2go, protože jako tohoto klienta ICQ v mobilu detekují některé desktopové programy. Uživatelé vás tak stále vidí on-line, a když vám někdo napíše zprávu, je vám na displej mobilu doručeno upozornění. Jeho potvrzením se automaticky spustí program v mobilu a vy můžete začít konverzovat.

Instant Messenger od operátora T-Mobile

Instant messagingový klient od T-Mobile nabízí všechny základní funkce, které se dají očekávat. Samozřejmostí je tedy řazení do skupin, smajlíky a emotikony, nastavení statusu a další záležitosti. Konverzace se řadí přehledně v záložkách a lze mezi nimi snadno listovat. V Contact listu funguje vyhledávání psaním.

Některé funkce ovšem tomuto IM programu přeci jenom chybí. Tak třeba neumí odesílat a přijímat soubory, což třeba Jimm zvládá. Rovněž chybí počítadlo přenesených dat, které ale možná bude později dostupné – v možnostech aplikace je totiž položka "můj účet", která zatím nefunguje.

Instant Messenger od operátora T-Mobile

Zásadním nedostatkem pak může být podivná podpora diakritiky. Pokud totiž píšete se slovníkem T9, diakritiku ve svých zprávách bez problémů vidíte. Ale diakritika ve zprávách od toho, s kým konverzujete, se nezobrazí, přestože je jako jazyk zpráv nastavena čeština.

Možná je to způsobeno i klienty protější strany, ale dnes opravdu mnoho uživatelů využívá alternativní klienty místo původního ICQ, a proto si myslíme, že by na to měli vývojáři aplikace pamatovat.

Instant Messenger od operátora T-Mobile

Stala se nám také zvláštní situace. Když se kolega připojil na webové icq2go, začaly nám jeho zprávy chodit na soukromý mobilní telefon, jehož číslo je přiřazeno ke zkoušenému ICQ profilu. Aplikaci jsme přitom zkoušeli na telefonu, který nám zapůjčil T-Mobile, a byla v něm i zapůjčená SIM karta.

Instant Messaging klient od T-Mobile je jednoduše zajímavou alternativou, která ale není bez chyb. Hodně jsme také zvědavi na obchodní model, který od října operátor zvolí. Prozatím můžeme vyzkoušení aplikace v rámci některého z datových balíčků jenom doporučit. Uživatelé služeb Google Talk nebo Jabber však mají smůlu.





Nejčtenější

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Vodafone (ilustrační fotografie)
Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nedovolali

Od čtvrtečního poledne se operátor Vodafone potýkal s výpadkem ve své síti. Problémy při volání hlásili uživatelé z Prahy, Brna, Ostravy či Ústecka, textové a...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.