Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mobil se na slunci v autě neuvařil, ale baterie může začít hořet

  14:31aktualizováno  14:31
Teplota mobilu za sklem auta může vystoupat nad 60 stupňů Celsia. Náš telefon sice i poté pracoval bez problémů, ale v ruce ho nešlo udržet. U jiných přístrojů ovšem podobné teploty mohou znamenat problémy s nabíjením nebo dokonce s poškozením baterie.

Mobil se v autě přehřívá, největší riziko představuje baterie. | foto: Mobil iDNES.cz

Pro mobil je v současných horkých dnech nejrizikovější palubní deska auta. Teplota procesoru mobilu v našem testu vyskočila za 15 minut z 31 stupňů na téměř 75 stupňů Celsia. Ale to není zase tak neobvyklé, takových teplot může procesor dosáhnout i při hraní náročnějších her. V těchto režimech má problémy s přehříváním například výkonný procesor Snadragon 810 (více zde). 

Testovali jsme telefony Samsung Galaxy A5 a HTC One M8 a oba nadále fungovaly bez problémů, respektive bylo pozorovatelné drobné zpomalení a zadrhávání systému. Ale opět platí, že do podobné situace se můžete dostat i náročnější prací s přístrojem.

Praktický problém byl jiný: telefon po patnácti minutách na sluníčku pálil tak, že jej v podstatě nešlo udržet v ruce, takže v dlani s ním nešlo pracovat. Na držáku ano, protože displej tak horký nebyl. Oba testované přístroje mají kovový kryt, takže u mobilů s plastovým krytem to bude o trošku lepší. Zahřátý mobil v podstatě nešlo ihned dát ani do kapsy kalhot, nepříjemně pálil.

Fotogalerie

Teplotní test s pomocí aplikací Cooler Master, CPU Temp (nefunguje u všech modelů) a Temperature Guard (všechny bezplatně v Google Play) jsme prováděli s telefonem v pohotovostním režimu a také v režimu spuštěné navigace, která sama o sobě vytěžuje procesor. Teplota procesoru se však lišila jen o pár stupňů.

Největší riziko při přehřátí mobilu představuje baterie. Lithiové články (Li-ion a Li-pol), které se v mobilech používají, mohou při přehřátí začít hořet a nebo vybuchnout. Podobných případů bylo u mobilů už několik. Pokud je baterie v pořádku, je v ní zabudovaná elektronika, která při přehřátí baterii odpojí a třeba znemožní nabíjení. Ale pokud je elektronika poškozená, riziko vzplanutí i výbuchu je reálné (více zde).

Některé země například neumožňují přepravu lithiových baterií v odbaveném zavazadle, musí cestovat s pasažérem. Platí to například v Číně, kde si na to na kontrolách dávají velký pozor. Známé jsou i problémy s lithiovými články použitými přímo v letadlech. Třeba nový Boeing 787 byl na mnoho měsíců odstaven z provozu, protože baterie použitá v letadle několikrát začala hořet (více zde).

V případě našeho testu nás aplikace upozornila, že po 15 minutách na slunci baterie překročila teplotu 50 stupňů Celsia. Zkusili jsme v tuto chvíli mobil zapojit do autonabíječky a baterie se začala nabíjet. To samé pak při opakování testu mimo automobil a při zapojení do běžné nabíječky.

Na sociálních sítích si však hodně lidí stěžuje, že v současných vedrech se přehřátý mobil odmítl nabíjet. Obvykle v autě u předního skla a při puštěné navigaci. Řešení je snadné, stačí mobil sundat z držáku a nechat ho vychladnout, navigaci vypnout, shodit všechny běžící procesy a chvíli počkat. Teplota klesne na přijatelnou úroveň během deseti minut.

Nejrizikovější je situace, kdy je v mobilu neoriginální baterie od neznámého výrobce, která může mít nefunkční ochrannou elektroniku nebo ji nemusí mít vůbec. Pak hrozí riziko vzplanutí nebo i výbuchu. A to může být především v jedoucím autě velmi nebezpečné.

Autor:




Nejčtenější

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje....
Bezrámečkové telefony neznamenají konec hrátek s designem

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje. Loni nadchla bombastickým Mi Mix firma Xiaomi, letos rámečky minimalizoval Samsung...  celý článek

Koncept iPhone X
Americký iPhone X bude z Číny a plný jihokorejských součástek

Apple tradičně vyrábí své iPhony u společnosti Foxconn v Číně. Řada komponentů však pochází především z Jižní Koreje. Nový vrcholný iPhone X má být...  celý článek

Honor 8 Pro
První dojmy: Honor 8 Pro je dokonalý zabiják nejlepších smartphonů

Ještě před představením Honoru 8 Pro na českém trhu jsme dostali šanci žhavou novinku vyzkoušet. Smartphone má nekompromisní výbavu a řadí se k nejlepším...  celý článek

Nadšenci vyrobili pro smartphone Moto Z modul s qwerty klávesnicí.
To jsme dlouho neviděli. Nadšenci vyrobili qwerty klávesnici pro Moto Z

Na mobil s vysouvací mechanickou qwerty klávesnicí už dnes prakticky nenarazíte. To se ale rozhodli změnit nadšenci, kteří vyrobili modul s klávesnicí pro...  celý článek

Xiaomi Mi MIX už se chystá nástupce. Jeho podobu ale zatím neznáme.
Nástupce výborného Xiaomi Mi MIX má mít Snapdragon 835 i 8 GB paměti

Roztahování displeje ke krajům a minimalizace rámečků je u smartphonů jasný trend. Loni se to nejlépe dařilo Xiaomi s modelem Mi MIX, letos jej v této...  celý článek

Další z rubriky

Část kolekce od firmy Tissot.
Swatch vyvíjí vlastní systém pro chytré hodinky, bude v roce 2018

Platformy pro chytré hodinky od Applu a Googlu by měly brzy dostat konkurenci. Vlastní operační systém pro chytré hodinky chystá švýcarská firma Swatch. Poprvé...  celý článek

Co nahradí smartphony?
Smartphony budou jednoho dne minulostí. Co bude dál?

Dnes si bez nich téměř neumíme představit život, zprostředkují nám přístup k informacím, vyplňují náš volný čas, díky hlasovým asistentům si s nimi povídáme....  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 přetáhne i uživatele iPhonů, říká průzkum

Právě uvedený tandem špičkových samsungů Galaxy S8 konkurenci pořádně potrápí a má ambice přetahovat dokonce i uživatele iPhonů. Vyplývá to z nejnovější ankety...  celý článek

Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek
Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek

Přihlaste se na eMimino.cz a zeptejte se zkušenějších maminek na cokoliv, co vás zajímá.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.