Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Mobil jsem si nikdy neplatil, říká nový šéf Telefóniky Anglada

  9:10aktualizováno  9:10
Salvador Anglada vzal post šéfa Telefóniky letos v černu po Jaime Smithovi. Volání ze zahraničí mu nepřipadá drahé, odhlašování pevných linek chce zastavit paušálními službami a budoucnost je podle něj v mobilním internetu. „Konkurenti by měli méně mluvit a síť třetí generace pro své zákazníky vyvinout,“ říká na adresu firem T-Mobile a Vodafone.

Salvador Anglada | foto: Telefónica O2

Co chcete ve firmě změnit? K čemu máte odlišný přístup než váš předchůdce Jaime Smith?

Každý má trochu odlišný styl řízení lidí, ale převratné změny nechystám. Máme dobře nastoupenou strategii, kterou jsme si společně s Jaimem určili už dávno. Takže budu dál tlačit na zaměstnance, abychom ji splnili.

Když jste před dvěma lety kývl na českou misi, napadlo vás, že jednou získáte nejvyšší křeslo?

Jako šéf Eurotelu jsem s Jaimim úzce spolupracoval na spojení firmy s Telecomem, takže bych lhal, kdybych tvrdil, že mě to nenapadlo.

Co bylo při slučování Eurotelu a Telecomu nejtěžší? Zvenčí to vypadalo jako spojování sportovce s tlouštíkem.

Spojovat dvě firmy není nikdy lehké, ale s výsledkem jsem spokojený. S odlišnými kulturami jsme si poradili tak, že jsme vytvořili jednu novou. Uvnitř firmy to už neřešíme, takže se spojení asi podařilo.

Co ještě potřebujete dokončit? Na produktové nabídce se spojení příliš neprojevilo.

S tím nesouhlasím. Hlavně v nabídce pro firmy jsme pokročili. Věnuje se jim jediné oddělení, které řeší mobilní i pevné služby. Když mají problém, stačí jim volat jedno číslo. Domácnostem zase nabízíme jednotné obchody a různé balíčky služeb. Například spojení hlasových služeb s internetem.

Pokud se ale nepleteme, domácnosti stále dostávají zvlášť vyúčtování za mobilní telefon a za pevnou linku.

Ano, ale podle našich průzkumů jim to zásadně nevadí. Takže s vytvořením jednotného vyúčtování příliš nespěcháme. Ale v budoucnu určitě bude.

Lidé stále dramaticky odhlašují pevné linky. Kdy to skončí?

Tempo odhlašování se snižuje. Za poslední čtvrtletí jsme zrušili jen osmdesát tisíc linek, což je podstatně méně než předtím. Jsme blízko bodu, kdy se situace ustálí. Lidé, kteří si linku ponechali, již začínají přicházet na výhody, které přináší.

V půli letošního roku jste měli 2,2 milionu pevných linek, což je o 17 procent méně než loni. Máte nějakou hranici, například dva miliony linek, pod níž byste nikdy nechtěli klesnout?

Chápu, že vás to zajímá, ale my o takovém čísle nepřemýšlíme. Co nás skutečně zajímá, je celkový počet našich zákazníků. Snažíme se neuvažovat v mantinelech technologií, nebo způsobu připojení, jde jen o zákazníky. A ti se dokonce začínají k pevným linkám vracet. Řešíme žádosti o opětovné připojení. Pomohlo tomu neomezené volání za měsíční paušál a rychlý internet. Na paušální služby se obecně budeme orientovat stále více.

Kdy tedy začnete nabízet volání z mobilu nebo SMS za měsíční paušál, jako je tomu například v USA?

Časem k tomu asi dospějeme stejně jako u pevných linek, proč ne. Ale zatím k mobilnímu paušálu v Česku chybí dost velký „provoz“ v síti. To je rozdíl oproti vyspělejším trhů. I když lidé volají stále častěji a roste nám také průměrný výnos na jednoho zákazníka, což je pozitivní trend. Stejně jako odklon od předplacených karet směrem k tarifům.

Čemu v mobilní branži věříte do budoucna?

V mobilní internet a televizi. Na obě služby se časem naváže asi také reklama, z níž dnes média žijí. Nevím, proč by jí měly zůstat displeje mobilů ušetřeny. Výměnou za reklamu ale zákazník může získat levné nebo bezplatné služby.

Šéf Vodafonu Grahame Maher již více než rok propaguje společné vybudování sítě třetí generace mezi mobilními operátory. Jak je projekt daleko?

To je jeho oblíbené téma (smích). Podle mě jsou úvahy o sdílení sítí v naší branži spíše taková móda. Nejsem proti, když to pomůže zákazníkovi, budu pragmatický. Z technického hlediska to není problém, ale zatím se nenašel vhodný obchodní  model, a asi se jen tak nenajde. Zatím neexistuje žádný "mezi-operátorský tým", který by na tom pracoval.

Salvador Anglada Gonzales (41)

Nový šéf firmy Telefónica O2 Czech Republic pochází z Madridu. V Česku pracuje více než dva roky, dříve vedl Eurotel. Profesně vždy tíhnul k marketingu, než zakotvil v Telefónice působil ve společnostech Dow Jones Markets a Dell. Ještě předtím byl spolumajitelem firmy obchodující s nerostnými surovinami Productos Organicos Y Minerales. Anglada je ženatý, má dvouletá dvojčata a žije na okraji Prahy. Fanoušek FC Real Madrid rád vaří paellu pro přátele a hraje s nimi golf. Byznysu na greenu se vyhýbá, nepohrdne ale býčími zápasy. Řídí Mercedes-Benz ML 280CDi.



Co je největší překážkou?

Žádná překážka neexistuje. Je jen realita, podle níž my síť třetí generace máme a T-Mobile ani Vodafone ji nemají. Možná by měli přestat méně mluvit a službu pro své zákazníky vyvinout.

Věříte vůbec ještě v její úspěch? Technologie už je stará několik let, ale komerčně se téměř nepoužívá.

Někdy se stane, že se potřeby zákazníků nevyvíjí tak rychle jako technologie. To se stalo 3G síti. Ale rozhodně není mrtvá. Zákazníci ji začnou v dohledné době využívat. Nejlepším příkladem je mobilní internet. Lidé budou chtít mít stejné připojení v telefonu, na jaké jsou zvyklí z počítače. Ceny už jdou dolů, operátoři začínají nabízet tarify bez omezení, je to budoucnost.

Proč jste čekali se zlevněním roamingu až na příkaz Evropské komise? Asi nikdo nechápe, proč musí být mezinárodní telefonování tak drahé.

Operátoři si musí vzájemně platit drahé poplatky za propojení sítí. Nemyslím si, že by schválně drželi ceny hodně nahoře. Je to specifická věc, kolem které se strhl velký povyk. Podle mě zbytečně. Záleží i na používání služby. Když budou lidé volat ze zahraničí více, ceny pravděpodobně půjdou dolů. Zlevňování všech služeb je v našem oboru běžný trend. Ale nevím, jak rychle to bude. Každopádně věřím v otevřený trh. Roaming už zlevňoval před regulací, ale možná se lidem zdálo, že pomalu.

To asi ano. Vzpomenete si, když jste si naposledy platil volání z mobilu ze svého?

V branži pracuji už dlouho, takže možná nikdy. Když jsem nastoupil do telekomunikací, tak mobily teprve začínaly. Za rodinu samozřejmě platím.

Neuvažujete, že z Telefóniky vytvoříte více mediální společnost, která by se kromě připojení k internetu zaměřila také na jeho obsah? Telecom dříve koupil několik internetových portálů.


Ne. O obsah se zajímáme jako jeho správce. Plníme programem naší televizi O2, která už má po roce přes padesát tisíc diváků, začínáme vysílat extraligový hokej přímo ze stadionů. Divák si jen vybere, který zápas chce sledovat a nemusí se řídit programem běžné televize. Vysílání bude možné přijímat i na některých mobilních telefonech. Buď zaplatíte měsíční paušál, nebo jen hrací kolo.

Takže budete mít na každém stadionu své komentátory a kameramany?

Přenosy budou takto zajišťovány celkem z devíti stadionů a nebudou rušeny komentářem, aby diváci slyšeli reálné dění a zvuky z hokejových hal. Důležité informace jako je skóre, zobrazí grafika.

Je možné sledovat z jedné vaší televizní přípojky různé programy na dvou televizích? Mnoho domácností by to ocenilo.

Zatím ne, ale technicky víme jak na to. V budoucnu budeme takovou službu nabízet.

V pololetí vám meziročně poklesl počet zaměstnanců asi o deset procent, což obnáší tisíc lidí. Kolik jich ještě propustíte?

Je pravda, že několik lidí odešlo, ale spíše je to kvůli modernějším technologiím. Opravdu nemáme žádný cíl, kolik zaměstnanců by firma měla mít. Žádné vyhazování se nechystá.

Autoři:




Nejčtenější

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Další z rubriky

Ukradený mobil může znamenat statisícový účet
Ukradli jim u moře mobil. Měli platit účty za desetitisíce korun

Nemáte na mobilu nastavený zámek a na SIM nastavený PIN? Tak raději nejezděte do Španělska. Tamní gangy kradou mobily, ale ne jen proto, aby zpeněžili...  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Ilustrační snímek
Operátoři jednají ve shodě, domnívá se dTest. Požaduje prošetření

Sdružení dTest podalo podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Evropské komisi k prošetření možného jednání operátorů ve vzájemné shodě. Domnívá se...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.