Mobily rychle zlevňují. Potvrzuje to i nová studie agentury Strategy Analytics, podle které došlo k meziročnímu poklesu průměrné prodejní ceny (Average Selling Price) o 11 %.
Pokročilé funkce jako podpora MP3, Bluetooth nebo integrované fotoaparáty se tak objevují u stále levnějších přístrojů. Zákazníci proto pomalu přestávají odlišovat jednotlivé modely podle výčtu funkcí a stále častěji se zaměřují na ovladatelnost, design a stylové provedení.
Ke stejnému závěru došla také agentura J.D.Power při studii uživatelů v Americe. Studie hodnotí spokojenost s mobilním telefonem u uživatelů, kteří jej vlastní déle než dva roky.
Jako nejdůležitější považují jejich majitelé design (24 %), dále ovladatelnost (20 %) a výbava (19%) se umístila až na třetím místě následovaná odolností a výdrží baterie. U ovladatelnosti a designu přitom došlo k velkému nárůstu oproti roku 2003, kdy získala ovladatelnost jen 15 % "důležitosti" a design 19 %. Majitelé tím říkají: "Dříve jsme chtěli funkce, nyní je chceme snadno využívat a pěkně zabalit."
Jasný ústup byl zaznamenán u klasických telefonů. V roce 2002 je vlastnilo 70 % uživatelů a letos už jen 25 %. Lidé se naučili kupovat véčka a pomalu si zvykají i na vysouvací modely a další netradiční konstrukce. Dokazuje to také fakt, že spokojenost uživatelů byla u majitelů véček vyšší než u těch, kdo používají klasický telefon.