Reálně již neplatí co číslo, to uživatel, protože na některých trzích již takzvaná penetrace, tedy poměr uživatelských čísel k populaci, překročila 100 procent. Loni v červnu bylo na světě 1,5 miliardy uživatelů.
Deloitte & Touche předpověděla, že i nadále budou motorem zisků a tržeb mobilních operátorů běžné hlasové hovory. Jejich objemy budou stabilně růst s pomocí klesajících cen a zvýšené snadnosti používání. Velmi lukrativními zůstanou osobnostní prvky jako vyzváněcí melodie, tapety nebo hry, uvedla firma.
Tradiční operátoři pevných linek budou i nadále cítit tlaky na ziskovost kvůli konkurenci mobilních telefonů a internetovému telefonování. Naprostá většina hovorů však bude začínat a končit na tradičních sítích, uvedla zpráva.
Deloitte & Touche také předpovídá, že letos se dostane z výzkumných laboratoří na světlo trhu systém radiové identifikace zboží (RFID), který nahradí čárové kódy. Na novou technologii čekají celé sektory od maloobchodu po automobilový průmysl, protože si od ní slibují omezení krádeží a plýtvání i zlepšení produktivity.
"Do konce roku se prodá a použije více než deset miliard kusů RFID," uvedla Deloitte & Touche podle agentury Reuters. Program výměny čárových kódů za čipy RFID v plastických visačkách nyní uskutečňují maloobchodní giganti jako americký Wal-Mart nebo britské Tesco. Analytici odhadují, že jen Wal-Martu může RFID ušetřit především díky automatické kontrole zásob více než 1,3 miliardy dolarů ročně.