Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mluvčí Eurotelu odpovídal na otázky čtenářů

Mluvčí Eurotelu Jan Kučmáš včera odpovídal na otázky našich čtenářů. Debata se točila především okolo nových tarifů Eurotelu.
Včera na stránkách Mobil.cz proběhl on-line chat s tiskovým mluvčím Eurotelu. Po předchozích zkušenostech z chatů s mluvčími RadioMobilu a Českého Telecomu jsme předem vymezili tři okruhy otázek - nové tarify, nové logo a SMS chat.
Nejvíce dotazů směřovalo pochopitelně k novým tarifům, ale svůj díl pozornosti sklidilo i nové logo. Podívejte se například, jak mluvčí reagoval na otázku týkající se ceny nového loga.

Ultimated Hacker se ptá: Dobrý den! Já bych se chtěl p.K. zeptat, co si myslí o novém tarifu RELAX PLUS. Podle mě tento tarif nemá smysl - já a většina z nás, co jsme ho měli, jsme okamžitě přešli na nový RELAX. Je pravda, ze tam je volání ve špičce do ET levnější, na druhou stranu je o hodně dražší volání do pevné sítě. Proč jste tam nedali více nových minut, příp. pro koho je teda nový RELAX PLUS určen??? (18:01)
Jan Kučmáš odpovídá: Relax Plus je určen pro začínající uživatele mobilních telefonů či uživatele, kteří nepotřebují příliš volat. Jeho výhoda ve srovnání s Relaxem je, že nabízí nižší cenu za volání v rámci sítě Eurotelu (ve špičce).


Martin Semrad se ptá: Zdravím, chtěl bych se zeptat, proč ET se změnou tarifu také nezměnil tarify za volání do zahraničí (nemyslím NetCall). Zákazníkům jsou stále účtovány ceny, které vycházely z cen Telecomu z roku 96. (18:05)
Jan Kučmáš odpovídá: Některé ceny za volání do zahraničí se změnily. Každá cena je věc poptávky a nabídky a z tohoto pohledu naše ceny za klasické volání do zahraničí našim zákazníkům vyhovují (ve srovnání s cenami konkurence a podle našich průzkumů). Možná důvodem také je, že více než polovina hovorů do zahraničí je realizována pomocí služby NetCall.
Petr Hlavica se ptá: Dobrý den, pane Kučmáši. Mám na Vás dotaz. Do jaké míry ovlivnila Vaše (Eurotelu) rozhodnutí o změně loga, nových tarifech atd. přítomnost třetího mobilního operátora Oskar? Myslím, že nejsem sám, kdo si myslí, že Vás Oskar ovlivnil dost a je vidět, že je to pro Vás ta pravá konkurence. Co Vy na to?? (18:07)
Jan Kučmáš odpovídá: Každá konkurence je pravá, pokud se pohybujeme na volném trhu. Samozřejmě Oskar konkurenci zostřil, ale je větším konkurentem RadioMobilu než naším, protože naší hlavní hodnotou je kvalita. Takže naše rozhodnutí o změně loga a nových tarifech vychází z celkové situace na trhu a připravovala se více než rok.
Jaroslav Kopečný se ptá: Budete nějakým výraznějším způsobem reagovat na současnou inovativní politiku konkurenčních operátorů v oblasti služeb a cen předplacených služeb? (18:10)
Jan Kučmáš odpovídá: Kterou inovativní politiku máte na mysli?
Martin Semrad se ptá: Ano, také sám využívám NetCall pro volání (a jsem velice spokojen), problém však nastává v případě příchozího volání v zahraničí, kde není možná volba. (18:11)
Jan Kučmáš odpovídá: Jsme rádi, že jste spokojen s používáním NetCall. U roamingových cen je problém, že většina z toho, co platíte, jde zahraničnímu operátorovi, kterého jste využil, a nám nezbývá mnoho prostoru pro vyjednávání o ceně.
Petr Souček se ptá: Proč Eurotel u tarifů zdražil SMS, když i bez toho byly 2x dražší než u Paegase nebo Oskara? (18:11)
Jan Kučmáš odpovídá: Bohužel si nemůžeme dovolit nabízet naše služby zadarmo. Musíme počítat s náklady. Celkově nové tarify a přesun volných minut a SMS umožňuje zákazníkům ušetřit hodně peněz. Zároveň jsme v každém tarifu nabídli volné SMS a jejich množství naprosté většině uživatelů stačí. Jinými slovy, při stavbě tarifů jsme museli vyhovět většině a pokud někomu záleží např. na hodně levných SMS zprávách, může využít tarif Go Fun.
Petr Souček se ptá: Proč nejsou operátoři na infolince ani na prodejnách informováni o cenách? Opakovaně jsem všude dostával chybné odpovědi, to musí být nějaký problém ve vnitrofiremní komunikaci, když dva operátoři na infolince i na dvou prodejnách mi řeknou, že za změnu čísla se platí 1000 Kč, a v ceníku je 1500 Kč. Udělá Eurotel něco pro informovanost alespoň vlastních zaměstnanců? (18:15)
Jan Kučmáš odpovídá: Omlouvám se Vám, operátoři samozřejmě jsou informováni o cenách a možná jeden z nich přehlédl změnu této ceny. Chyba lidského faktoru se bohužel nedá vyloučit. Na systémy pro informovanost vlastních zaměstnanců vynakládáme hodně prostředků, nicméně nemohou být nekonečné, jinak bychom museli zdražit naše služby.
Ultimated Hacker se ptá: Proč ET u nových tarifů nezavedl výběr hlasové schránky zdarma? Je pravda, že za měsíční poplatek (28 Kč) to jde, ale neuvažujete o tom taky např. u GO??? (18:16)
Jan Kučmáš odpovídá: Bohužel o připravovaných novinkách nemůžeme předem informovat. Na to je trh mobilních telefonů příliš konkurenční.
Ultimated Hacker se ptá: Omlouvám se, ale mám NETSCAPE a nějak se mi neobnovuje stránka (18:18)
Jan Kučmáš odpovídá: Redakce: OK, omluva přijata :-)
Martin Semrad se ptá: Ještě bych se rád zeptal, z jakého důvodu není možné používat přesměrování volání na zahraniční telefonní čísla? Například v případě příchozího faxu je mnohem rychlejší (a výrazně levnější) si fax přesměrovat na pevný fax (samozřejmě pokud ho máte v zahraničí k dispozici) než přesměrování do faxové schránky a její následný výběr. (18:18)
Jan Kučmáš odpovídá: Pokud přesměrujete hovor, tak platíte tu část nákladů, která jde z vašeho čísla na vámi vybrané číslo. Pokud bychom umožnili přesměrování do zahraničí, hodně uživatelů by se divilo, proč musí platit takové částky, když mobilní telefon nepoužívali. Ne každý uživatel totiž dnes zná všechny detaily týkající se provozu mobilních telefonů.
Jaroslav Kopečný se ptá: Jste dobrý diplomat :o) Např. možnost zobrazení přehledu hovorů na webu u Českého Mobilu, službu Paegas NEJ, přímé volání při roamingu nebo např. AMR u Radiomobilu a mnoho jiných. A zejména pak ceny - v mysli mnoha drobných uživatelů jste i přes svou kvalitu stále jako relativně drahý operátor pro předplacené sady. Více méně mě ale zajímá, jestli můžete nastínit nějakou zajímavou novinku, kterou připravujete v oblasti služeb. Nebo je vše nezveřejnitelné, jako obvykle, a schováváte si trumfy v rukávu? (18:18)
Jan Kučmáš odpovídá: Samozřejmě, trumfy si schováváme v rukávu, nicméně v letošním roce se chceme hodně soustředit na tzv. služby s přidanou hodnotou, jako byl např. SMS Chat či jako bude hra Milionář na mobilu.
Petr Hlavica se ptá: Mám tedy ještě jeden dotaz: Co máte na mysli tím, že "... Oskar je větší konkurencí pro Radiomobil, protože naší (Eurotel) hlavní hodnotou je KVALITA..." Tvrdíte, že poskytujete kvalitnější služby než Oskar či Paegas?? A Které máte na mysli?? (18:19)
Jan Kučmáš odpovídá: Jde hlavně o kvalitu, robustnost a spolehlivost sítě. A samozřejmě tvrdíme, že poskytujeme kvalitnější služby než konkurence.
Petr Souček se ptá: Existuje v Eurotelu nějaké místo, kam se obrátit, když jsem nedostal žádnou odpověď ani na dotazy přes www.eurotel.cz, ani na fax 67016733? Na infolince mi řekli, že mi žádný jiný kontakt dát nesmějí a že i kdyby mi ho dali, že mají všichni zaměstnanci Eurotelu přísný zákaz mluvit se zákazníky. Jak je to? (18:20)
Jan Kučmáš odpovídá: Ne, takový zákaz pro zaměstnance není. Pokud vám neodpověděli na váš dotaz, omlouváme se, prosím pošlete nám ho na mail press@eurotel.cz. Máte moje slovo, že vám odpovíme.
Jaroslav Kopečný se ptá: Přinesla Vám práce tiskového mluvčího něco zajímavého do Vašeho života, co Vás nějak obohatilo? Dokážete se od ní odpoutat, nebo máte kousíček mozku neustále v práci při tak náročné práci? (18:21)
Jan Kučmáš odpovídá: Práce tiskového mluvčího do mého života přinesla spoustu nového a zajímavého. Jsem ale stále schopen odlišovat práci od ostatního života.
Jaroslav Kopečný se ptá: Jaké je Vaše stanovisko vůči ceně za licenci na UMTS (3G) síť v ČR? Vláda údajně odstoupila ze svých původních požadavků až na 10 mld. za všechny 4 licence. Není to i tak moc, pokud vezmeme v úvahu návratnost investic a český trh jako takový (na rozdíl třeba od velmi silného asijského - Japonsko a spol.)? (18:25)
Jan Kučmáš odpovídá: Redakce: Omlouváme se, ale Váš dotaz neodpovídá tématům dnešního chatu.
Martin Semrad se ptá: Chápu, ale proč není možné si tuto službu třeba na vyžádání nechat aktivovat? (18:26)
Jan Kučmáš odpovídá: Toto bohužel z hlavy nevím, prosím pošlete mi svůj dotaz na e-mail na press@eurotel.cz.
Petr Hlavica se ptá: Co je pravdy na tom, že myšlenku SMS Chatu měl Oskar propracovanou dávno před tím, než přišel s totožnou službou Eurotel?? (18:31)
Jan Kučmáš odpovídá: Nemohu to potvrdit ani vyvrátit, nicméně naše myšlenka SMS chatu je starší než Nokia 3310, která byla na trh uvedena v září loňského roku.
Pavel Bednár se ptá: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, na kolik vyjde Vaši společnost změna loga? Děkuji (18:29)
Jan Kučmáš odpovídá: Přesné náklady Vám nemohu říci, nicméně museli jsme ušetřit na jiných marketingových nákladech, protože rozpočet na změnu loga se kryl z běžného marketingového rozpočtu, který se letos změnil jen o inflaci.
Jaroslav Kopečný se ptá: Uvažujete o technologii MMS, nebo podobné specialitky nejen pro hračičky necháte až na 3G? (18:27)
Jan Kučmáš odpovídá: Redakce: Litujeme, ale Váš dotaz neodpovídá tématům dnešního chatu.
Petr Souček se ptá: Pane Kučmáši, asi jste si nepřečetl dotaz, na který jste odpovídal - psal jsem, že všichni čtyři vaši zaměstnanci, kterých jsem se ptal, mi dali stejnou chybnou odpověď, tak proč píšete o chybě jednoho operátora? Ta se samozřejmě stát může, ale to není tento případ, tady zřejmě došlo k selhání systému. (18:23)
Jan Kučmáš odpovídá: Možná jste měl starý ceník. Změna čísla stojí skutečně 1000 Kč.
Petr Souček se ptá: Když píšete, že bylo nutné kvůli vysokým nákladům zdražit SMS u tarifů z 2,- na 2,80, proč jste je naopak zlevnili u GO? A opravdu si myslíte, že máte o tolik vyšší náklad (= máte nižší efektivnost) než třeba Oskar s jeho 0,35 Kč za minutu? Nebo se domníváte, že oba konkurenční operátoři náklady na tuto službu z více než 50 % dotují? (18:27)
Jan Kučmáš odpovídá: Musím znovu odpovědět, že volba ceny je na volném trhu věcí poptávky a nabídky.
Martin Semrad se ptá: Děkuji mnohokrát za odpovědi, ozvu se mailem. (18:34)
Jan Kučmáš odpovídá: Díky, budu se těšit.
Petr Souček se ptá: Novými tarify jste výrazně znevýhodnili ty, kdo volají převážně ve špičce Eurotel - Eurotel. Tomu nerozumím, myslím, že byste to měli naopak zvýhodnit, vždyť se to týká především těch zákazníků, o které vám jde nejvíce? (18:30)
Jan Kučmáš odpovídá: Zrušili jsme doplňkový tarif Týden, což se u tarifu Start/Týden projevilo zvýšením ceny. Tento tarif jsme nahradili programem Optimum. V ostatních tarifech jsme tuto cenu snížili a obecně jsme téměř všude přidali volné minuty, které zákazník může využít podle svého uvážení. Zákazníky, kteří jsou věrni Eurotelu, zvýhodňujeme novou službou Tandem, která nabízí 25% slevu.
Jaroslav Kopečný se ptá: Nepřipadne Vám, že změna loga (která jistě stála mnoho času a peněz) nepřinesla očekávaný užitek? Nevím o tom, že by se nyní o Eurotelu mluvilo jinak a prodávalo jinak, než dříve. (18:41)
Jan Kučmáš odpovídá: Na zhodnocení úspěšnosti nového loga je příliš brzy, domnívám se však, že nové logo lépe vystihuje současný Eurotel.
Petr Souček se ptá: Pane Kučmáši, opravdu nevím, jestli také nejste neinformovaný, podle http://www.eurotel.cz/eurotel/Site/sluzby/c_sg.htm změna čísla stojí 1500 Kč, a když jsem se pak na to operátora zeptal, že v ceníku je 1500, tak přiznal svou chybu, že je to 1500 a ne 1000. Tak teď jsem doopravdy zmaten, co je vlastně pravda. (18:40)
Jan Kučmáš odpovídá: Omlouvám se, zřejmě jsme se poněkud zamotali do pojmů a cen Změna čísla a Číslo na přání. Nevím nazpaměť podrobnosti o těchto službách, prosím kontaktujte mě na e-mailu press@eurotel.cz.
Nespokojeny Zakaznik se ptá: Dobrý den, pane Kučmáši. Deklarujete kvalitu svých služeb a je pravdou, ze doposud jsem byl s vašimi službami spokojen. Nyní je však moje důvěra značně otřesena průběhem reklamačního řízení, které jsem byl nucen vyvolat (dobíjeni kreditu GO karty). Proč je vaší základní prioritou všechny (i dle mého soudu naprosto oprávněné) reklamace zcela nekompromisně zamítat, přestože by jejich kladným vyřízením vaše společnost nijak neutrpěla? (18:43)
Jan Kučmáš odpovídá: Redakce: Omlouváme se, ale Váš dotaz napatří mezi témata dnešního chatu. Kontaktuje prosím pana Kučmáše prostřednictvím mailové adresy press@eurotel.cz. Odpoví Vám.
Frantisek Sevcik se ptá: Dobrý den přeji. Do jaké míry se projeví Vámi zmíněné zavádění "SMS" služeb s přidanou hodnotou na současné nemožnosti odesílat více zpráv z jedné adresy? Je toto opatření z Vaší strany nutné? Připomíná to trochu chování monopolniho operátora, tedy Vašeho velkého bratra (z ekonomického pohledu možná spíš velká sestra :-)). Děkuji za odpověď. (18:44)
Jan Kučmáš odpovídá: Pokud myslíte hromadné odesílání stovek zpráv z jedné e-mailové nebo IP adresy, tak je to ochrana zákazníků před spamingem a před zneužíváním této služby (která je zdarma) ke komerčním účelům. Pokud mluvíte o jiném případu, prosím upřesněte svůj dotaz.
Petr Souček se ptá: Na tiskové konferenci k novým tarifům bylo řečeno, že jedno z nosných témat pro reklamu bude nadále SuperSound (EFR) - co ale na něm chcete propagovat, když ho mají všichni operátoři? ET byl sice první, ale je to dnes důležité? (18:48)
Jan Kučmáš odpovídá: SuperSound není jen EFR. SuperSound je naše značka pro kvalitu sítě, která kromě EFR zahrnuje kapacitu (počet dostupných kanálů), pokrytí a spolehlivost. My jsme nejvíce v této zemi investovali do GSM sítě (28 miliard Kč - o cca pět miliard více než druhý operátor) a to se samozřejmě projevuje na kvalitě sítě.
Viktor Švéda se ptá: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, přes jaké providery poskytujete připojení k internetu? (18:54)
Jan Kučmáš odpovídá: Redakce: Omlouváme se, ale Váš dotaz nepatří mezi témata dnešného chatu.
Jaroslav Kopečný se ptá: Pane Kučmáši, děkuji za Váš drahocenný čas a nádherně diplomaticky vyhýbavé odpovědi - musím říct, že jste opravdu správný člověk na správném místě - ať se to někomu líbí nebo ne - zkrátka profesionální tiskový mluvčí. Klobouk dolů a nashledanou. (18:50)
Jan Kučmáš odpovídá: Děkuji za uznání.
Pavel Bednár se ptá: Ještě bych dodal k mému dotazu výše: Nemyslíte si, že změna loga je zbytečná? Uvádělo se, že Český Telecom zaplatil za změnu svého loga a přejmenování společnosti částku v řádech milionů. Například slovenský EuroTel používá stejné logo od rozdělení společností na českou a slovenskou. Vy už jste ho od té doby změnili dvakrát! (18:51)
Jan Kučmáš odpovídá: Není zbytečná. Vzpomeňte si, jak vypadal trh mobilních telefonů před pěti lety a jak vypadá dnes, navíc do budoucna nechceme být jen telekomunikační společností, ale obecně komunikační společností, která vám umožní dostávat poslední zprávy, hrát hry, spravovat bankovní účet, dívat se na televizi. To malé "t" v logu je opravdu důležité.
Frantisek Sevcik se ptá: Jako ochranu to beru, ale chci-li být pomocí SMS informován svojí aplikací, tak mám smůlu, že? (např. pravidelné zasílání teploty z objektu) (18:56)
Jan Kučmáš odpovídá: Pokuste se prosím svoji otázku upřesnit. Nějak jí nerozumím.
Jan Davidek se ptá: Dobrý den, musím říct, že potom, co jsem se dozvěděl o nových tarifech ET, o převodu volných minut a SMS do dalšího měsíce a dalších službách, byl jsem příjemně překvapen. Toto bych čekal spíše od konkurenčních operátorů. Nadšení vystřídal telefonát na infolinku, kde jsem zjistil, že novinky neplatí pro staré tarify a že je nutné přejít na tarify nové... ten je však např. u tarifu ET Bussines 300 o cca 200 Kč měsíčně dražší než starý tarif 300... to už samozřejmě tak skvělé není a veškerá efektivnost z převodu volných minut je rázem pryč... Nemyslíte, že to odradí i další stálé zákazníky, kteří jsou zase znevýhodněni (jak už tomu u většiny operátorů bývá)? (18:54)
Jan Kučmáš odpovídá: Převod minut platí pro všechny smluvní zákazníky bez ohledu na to, jestli máte nový nebo starý tarif. Jestli vám špatně odpověděl operátor infolinky, omlouváme se.
Petr Souček se ptá: K tomu SuperSoundu - pokud je to tak, jak říkáte, proč když kliknu na nápis SuperSound na titulní stránce vašeho webu, který vede na http://www.eurotel.cz/eurotel/Site/new_services/efr_main.htm, není o tom, co píšete, ani zmínky? Tam je napsáno SuperSound = EFR, nic víc. (18:59)
Jan Kučmáš odpovídá: Omlouvám se, to je chyba, která vznikla při snaze zjednodušit definici SuperSound.

Autor:
  • Nejčtenější

Neomezená data dává O2 ještě levněji než dříve. S odměnou jsou za hubičku

15. dubna 2024  7:02

Základní datově neomezený tarif za cenu nižší, než standardně stojí tarif s 12 GB dat? U O2 na...

Doma si natáhnete neviditelné kabely k internetu. Huawei ukázal inovace

17. dubna 2024

Huawei na každoroční roadshow ukázal v Praze své inovace pro letošní rok. Vedle průmyslových...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K mobilu teď dostanete televizi zdarma a levnější jsou také iPhony

16. dubna 2024,  aktualizováno  10:12

Výrobci mobilních telefonů se už zase začínají předhánět ve výhodných nabídkách. Přímé slevy jsou...

Čínský smartphonový standard dorazil do Česka. Není co vytknout, ani cenu

17. dubna 2024  7:02

Motorola představila hned tři modely z top řady Edge. První se začne prodávat model Edge 50 Pro,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pošlete sportovní fotku a vyhrajte smartphone nebo dres Patrika Schicka

8. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 13:04

Zachyťte na fotografii sportovní moment a vyhrajte úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou...

Mobily začínají vadit. Obec u Paříže je zakázala, v Nizozemsku nesmějí do škol

19. dubna 2024

Premium Ačkoliv žijeme v době, kdy mnoho lidí téměř nedá mobil z ruky, někde už úřadům a dalším institucím...

I velké značky mají laciné smartphony. Ale počítejte s kompromisy

19. dubna 2024

Výrobci telefonů mají zpravidla řešení i pro ty zákazníky, kteří potřebují co možná nejlevnější...

Pošlete sportovní fotku a vyhrajte smartphone nebo dres Patrika Schicka

8. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 13:04

Zachyťte na fotografii sportovní moment a vyhrajte úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou...

Tento podnik budou milovníci vína zbožňovat. Musí se ovšem vzdát mobilu

18. dubna 2024  12:33

Se zajímavým způsobem, jak strávníky přimět ke vzájemné komunikaci, přišel majitel restaurace v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...