Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nově na Facebooku pošlete zprávu, která do hodiny zmizí

  17:01aktualizováno  17:01
Facebook se všemi silami snaží dohnat svého rivala, službu Snapchat zaměřenou na posílání fotek. Nyní by měla do Messengeru přibýt funkce, která umožní zprávě po jedné hodině zmizet.

Zprávy na Facebook Messengeru budou umět po hodině zmizet | foto: Facebook

Už brzy budete moci na Facebooku poslat zprávu nebo obrázek s tím, že příjemce bude mít jen hodinu na to, aby si její obsah zobrazil. Tuto funkci v současnosti firma testuje ve Francii. Jedná se o krok, kterým by se Facebook posunul blíže přímé konkurenci - službě Snapchat, která na tomto konceptu zasílání zpráv funguje už od svého vzniku.

Snapchat

Aplikace primárně slouží k rozesílání fotografií a videí doplněných komentářem. Soubory jsou po zobrazení příjemcem po pár sekundách automaticky smazány. Dovolí tak rozesílat materiály, jejichž zpětné dohledání je nežádoucí.

Oproti Snapchatu, který zprávy maže hned, jak si je přečtete, popřípadě chatu od Googlu, který zase zabraňuje si zprávy jakkoliv ukládat, si Facebook vybral svou cestu – jedna hodina a konec. K novince se pro server Buzzfeed vyjádřil jeden z vývojářů aplikace: „Jsme nadšeni, že můžeme oznámit novou funkci, která zlepší náš Messenger. Mizející zprávy nabízejí lidem zábavnou možnost, jak komunikovat pomocí této aplikace.“

U zpráv se nově objeví ikonka přesýpacích hodin, která jednorázově tuto funkci aktivuje. Ta se pak aplikuje na veškeré zprávy zaslané v tomto režimu do té doby, než jej opět vypnete.

Není to poprvé, co Facebook inspiroval Snapchatem. Poté, co se mu nepovedlo službu koupit, snažil se alespoň uvést několik dalších aplikací, které by fungovaly na stejném principu. Už v roce 2012 spustil Facebook aplikaci Poke, která byla v podstatě přesnou kopií Snapchatu. Poke se nicméně mezi uživateli neuchytil, a proto jej v roce 2014 nahradila služba Slingshot.

Slingshot nabízí podobný princip jako Snapchat, tedy mizející zprávy. K tomu přidává několik vlastních nápadů, jmenovitě například funkci, která vyžádá před samotným doručením zprávy (obvykle fotografie) zaslání odpovědi formou výměny. Až teprve poté, co obě strany pošlou zprávy, se jejich obsah zobrazí. Ačkoliv ani služba Slingshot neslavila úspěch, stále je dostupná v aplikačním obchodě.

Autor:




Nejčtenější

Samsung Galaxy Book
Samsung představil nové tablety, S8 bude za měsíc. Sledujte on-line

Barcelona (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Letošní ročník veletrhu MWC v Barceloně bude pravděpodobně rekordní. Nové modely ohlásily skoro všechny důležité značky. Hlavní hvězdy se představily již v...  celý článek

LG G6
LG G6 v celé kráse. Dostane netradiční displej s nejvyšším rozlišením

Nový vrcholný model od LG bude představen již v neděli, tedy den před zahájením letošního ročníku barcelonského veletrhu MWC. V celé kráse si jej můžete...  celý článek

LG G6 na veletrhu MWC v Barceloně
LG má takový normální supersmartphone. Má funkce z špičkových televizí

Barcelona (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Korejské LG konečně dostalo šanci. Hlavní rival Samsung se totiž se svou hvězdnou novinkou v Barceloně na veletrhu MWC nevytasil. A tak se může nové LG G6...  celý článek

Kodak Ektra
Test Kodak Ektra: legendární značka útok na nejlepší fotomobil nedotáhla

Kdysi slavná fotografická značka Kodak v posledních letech zkouší uspět různými způsoby. A jednou z cest má být i cesta chytrých telefonů. Kodak proto vytvořil...  celý článek

Honor 6X láká duálním fotoaparátem a příznivou cenou.
Cenová válka u smartphonů ustává, zarazilo ji zdražení topmodelů

Do redakce se nám přišlo několik telefonů střední třídy s podobnými specifikacemi. Mají také až podezřele stejnou oficiální cenovku, ta se navíc oproti...  celý článek

Škoda Fabia...
Škoda Fabia...

r.v. 2012, naj. 118 999 km, benzín
179 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.