Mé zkušenosti s poskytovatelem Internetu Volný a jeho balíčkem „ADSL na zkoušku“

  • 18
Přinášíme vám zkušenost našeho čtenáře s ADSL na zkoušku a reakci tiskového oddělení. Zapojte se do diskuse a napište nám o svých zkušenostech s poskytovateli připojení k internetu.

Koncem března tohoto roku jsem si objednal balíček „ADSL na zkoušku“ od poskytovatele Volný. Do konce dubna se mi podařilo získat smlouvu, zaplatit zálohu a začít ADSL používat. Tím začala běžet zkušební lhůta, kdy jsem mohl balíček vrátit. Před uplynutím této zkušební doby jsem se na zákaznickém centru informoval jak budou do stávajících smluv promítnuty očekávané změny cen za připojení. Byl jsem ujištěn, že nové ceny vyvolají změnu smlouvy. Po tomto ujištění jsem si balíček ponechal. Pominu-li omylem zaslanou fakturu za červen, dostal jsem nyní první fakturu. Od začátku června došlo ke snížení velkoobchodních cen, DPH a i maloobchodních cen samotného poskytovatele. Dostal jsem však fakturu se starými cenami. Na můj dotaz na infolince mi bylo řečeno ať vyplním formulář pro změnu parametrů služby a tento podepsaný odešlu na zákaznické centrum. Na něj jsem obdržel odpověď, že mám smlouvu na rok a nemohu tedy očekávat žádné změny. Mám tak podle smlouvy platit celý další rok staré ceny, které už ani poskytovatel nemá ve svém ceníku, a správně podle smlouvy bych měl platit i 22% DPH.

Na celé věci mne ani tak nepřekvapuje neschopnost zákaznického centra poskytovat pravdivé informace, jen smlouvu mi posílali třikrát, ale snaha bezostyšně vydělávat na připojení k internetu. Když se konečně podařilo ČTU snížit velkoobchodní ceny, hned se tohoto ujal poskytovatel a vzniklý rozdíl si přivlastnil. Takto vzniklý zisk mi nepřipadá přiměřený a spíše bych jej doporučil pozornosti kontrolních orgánů. Musím říci, že jsem věru netušil, jak těžkou zkoušku podstupuji.

Vyjádření společnosti Czech On Line

Uzivatelum sluzeb VOLNY ADSL, kteri maji uzavrenou smlouvu na dobu neurcitou, standardne umoznujeme upravu ceny ci jineho parametru sluzby. To znamena, pokud dojde ke snizeni mesicniho poplatku, ma zakaznik moznost pozadat o nizsi mesicni pausal za stejnou ADSL sluzbu. Provede tak prostrednictvim Zakaznickeho centra, weboveho formulare ci pisemne. Pri dotazu je vzdy nutne uvest cislo smlouvy, abychom mohli zakaznika a jeho smlouvu identifikovat. Pokud zjistime, ze je vse v poradku, nizsi mesicni pausal zakaznikovi poskytneme.

Autor prilozeneho textu vsak uzavrel smlouvu na dobu neurcitou s minimalni dobou uzivani sluzby. Vyuzil totiz jedne z akcnich nabidek, v tomto pripade „ADSL na zkousku“ (nulovy aktivacni poplatek, dvoumesicni sleva na pronajem ADSL balicku). V smlouve k teto akci se klient zavazuje platit danou cenu po celou dobu minimalniho uzivani sluzby. Podobne zvyhodnene nabidky dnes bezne pouzivaji take ostatni telekomunikacni operatori (napr. uvedme dotovane mobilni telefony). Nabidka sluzby „ADSL na zkousku“ jiz vsak v teto chvili neni aktualni, nebot probihala pouze v ramci brezna – mesice internetu.

Klient si v dopisu stezuje, ze nedostal relevantni odpoved na sve dotazy tykajici se upravy cen za sluzby VOLNY ADSL ve smlouve. Z popisu pripadu bohuzel neni mozne posoudit, zda doslo k pochyneni na strane operatoru Czech On Line nebo k nespravne interpretaci ze strany klienta (napriklad dotaz neformuloval konkretne a dotazoval se vseobecne na upravu stavajicich smluv, kterou standardne umoznujeme). Jsme vsak pripraveni pripad prosetrit a v pripade zjisteni, ze doslo k pochybeni ze strany Czech On Line, podniknout prislusna opatreni ke spokojenosti zakaznika.


Témata: publicistika, Zisk