(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Chcete práci? Natočte se na Snapchatu, láká McDonald’s teenagery

  • 12
Řetězec restaurací McDonald’s spustí v Austrálii neobvyklou možnost, jak se ucházet o pracovní pozici. Přihlášky se totiž budou posílat přes aplikaci Snapchat se speciálním filtrem, který vám virtuálně přidá uniformu tohoto podniku.

Přihláška o práci v McDonald’s v tomto novém pojetí spočívá v tom, že firmě zašlete desetisekundové video, ve kterém se (hodně stručně) snažíte vašeho potenciálního zaměstnavatele přesvědčit, aby si vybral zrovna vás. K tomu navíc Snapchat vytvořil speciální filtr, který vám ve videu přidá visačku a čepici s logem této restaurace, prakticky jako byste už na sobě měli pracovní uniformu.

Snapchat funguje právě na tomto principu. Je to aplikace, která slouží ke sdílení krátkých videí či fotek. K jejich ozvláštnění slouží „lenses“ neboli filtry, které člověku na fotce (nebo i na videu) přidají třeba psí uši a čumák, knírek, věnec z květin a další.

11.dubna 2017 v 02:33, příspěvek archivován: 11.dubna 2017 v 13:35

Job Applications via Snapchat? McDonald’s Tries Out New Initiative https://t.co/LMQlDRjxYc #snapchat #mcdonalds https://t.co/oWrtTIOqzg

„O Snapchatu jsem se nedávno dozvěděl od svojí 14leté dcery. Jsme největší zaměstnavatel mladých lidí v zemi, tak vymýšlíme nové a inovativní způsoby, jak přilákat zájemce,“ říká pro server News.com.au ředitel australské divize McDonald’s Shaun Ruming. Nejznámější fast-foodový řetězec podle tohoto serveru zaměstnává asi 106 tisíc Australanů, z nichž 65 procent je mladších než 18 let.

Žádosti o práci přes Snapchat, které McDonald’s nazval „Snaplications“ (spojení slov „snap“, tedy fotografie či video posílané přes tuto aplikaci, a „aplication“ - žádost, přihláška) nebudou naštěstí jediným kritériem pro přijetí. Poté, co se bude zástupcům firmy nějaká „snaplication“ líbit, dostane tento zájemce pozvánku na klasický pohovor.

Podle posledních statistik Snapchatu tuto aplikaci používá celosvětově asi 150 milionů uživatelů, Austrálie k tomuto číslu přispívá čtyřmi miliony uživatelů. „I ve Snapchatu jsou zvědaví, jak se tento experiment povede. Doufáme, že když se přes tuto aplikaci někdo přihlásí, dá o tomto zajímavém způsobu vědět i dalším svým známým,“ dodává Ruming.

Snapchat uvolní speciální filtr pro McDonald’s v následujících dnech. V případě úspěchu je možné, že tuto taktiku nasadí i v dalších zemích a třeba se jí ujmou i jiné firmy.