Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hledejte informace na internetu, po telefonu za to draze zaplatíte

aktualizováno  13:50
"Informační služby 1188, Jana Novotná, dobrý den. Jak vám mohu pomoci?" zeptá se operátorka linky 1188. Pokračuje dotazem, zda si volající přeje být na požadované číslo přepojen. Schází však zmínka, že jde o vysoce zpoplatněnou službu, na níž se nevztahují sazby tarifu. Aktualizováno o vyjádření firmy.

Operátoři na informačních linkách ochotně pomohou, za takovou informaci však draze zaplatíte. | foto: Profimedia.cz

Jejich reklamu s usměvavými asistentkami jistě budete znát. Najdou jakýkoli kontakt na firmu i osobu. Vlastně to samé, co běžný mobilní uživatel s datovým připojením zvládne vyhledat zcela bezplatně. Paradoxně třeba na webu oné služby 1188. Zdarma a velmi rychle.

Na informačních linkách však za stejnou informaci zaplatíte. A to hned několikrát. Platíte za sestavovací poplatek, platíte minutovou sazbu (často v nevýhodném taktu 120 + 60 sekund) a tuto sazbu platíte i při přepojení na hledané číslo.

Je nesporné, že telefonní asistent pomůže vždy, třeba když nemáte přístup na internet. Je to docela pohodlný způsob hledání, ale prostě není levný.  

Přejete si přepojit?

Nutně potřebujete kontakt na instalatéra. Máte některý neomezený tarif. Číslo potřebujete, tak se smíříte se spojovacím poplatkem a i vysokou minutovou sazbou za spojení s operátorem. Po přepojení na instalatéra pak předpokládáte, že už nic platit nebudete, vždyť máte neomezený tarif. Jenže chyba, platit budete stále stejnou sazbu jako při spojení s operátorem.

O2 už linku 1188 dávno neprovozuje

Původně informační linku 1188 vybudoval operátor O2. V provozu byla od roku 2007. Od roku 2012 ovšem majoritní podíl ve vyčleněné společnosti získala skupina KKCG Karla Komárka a firma provozující službu se nyní jmenuje Informační linky s.r.o. Ta kromě linky 1188 provozuje také informační linky 1180 a 1181.

Společnost KKCG těží na Moravě ropu a plyn, zabývá se distribucí těchto komodit a vlastní sázkovou společnost Sazka nebo cestovní kancelář Fischer.

Příklad: voláte ze sítě O2 na linku 1188. Sestavovací poplatek stojí 15,13 Kč. S operátorem budete mluvit dvě minuty, než instalatéra najde, to vás bude stát 2 x 20,20 Kč. Pak vás operátor přepojí a vy budete s instalatérem mluvit deset minut, tedy 10 x 20,20 Kč. Celkem vás tak vyhledání čísla a přepojení na instalatéra vyjde na 257,53 koruny.

Předplatné je levnější

Linka 1188 nabízí i předplatné svých služeb, které snižuje vysoké ceny hovorného na infolinku. Volá se pak na běžné číslo pevné linky, takže v případě neomezeného tarifu zadarmo (případně za základní sazbu za hovor na pevnou linku) a navíc se platí jen čas, kdy operátorka vyhledává informace, a následně spojený hovor. Za minutu si firma v tomto případě účtuje 12 korun. Oproti základní sazbě to úspora je.

Firma má i speciální číslo na řemeslníky, takže v případě hledání instalatéra můžete volat přímo tam. Firma zprostředkuje přímo výjezd, platí se hodinová sazba, doprava a další služby. Ale to už přímo nesouvisí s cenou volání. Služba je dostupná na čísle modré linky začínající trojčíslím 844, kdy zákazník platí jen okolo koruny za minutu.

Nechte si poslat SMS

Pokud potřebujete něco vyhledat, nechte si místo přepojení zaslat SMS s požadovanou informací. SMS je zdarma a pokud si následně ze SMS sami číslo vytočíte, budete platit podle svého tarifu. U neomezených tedy nebudete za hovor platit nic mimo paušál.

Čtete ceníky?

Všechny podrobné údaje uvádí firma na svých stránkách včetně podrobných ceníků služby. Ceníky se nezobrazují hned, musíte se k nim proklikat. Do té chvíle se dozvíte jen minutovou sazbu se slevou při předplatném. A tentokrát se ceníky opravdu vyplatí číst.

Při zavolání na linku 1188 se ceny služby automaticky nedozvíte, ale na dotaz je operátoři ochotně sdělí. Ale to už platíte.

Aktualizováno o vyjádření marketingové manažerky linky 1188

"Linka 1188 nenahrazuje internet ani není jeho doplňkovou službou. Linka 1188 je zaměřena na pomoc při akutních nebo běžných životních situacích. Operátoři linky zodpoví téměř jakýkoliv dotaz a pomáhají řešit stále složitější situace volajících klientů. Společnost Informační linky s.r.o., provozovatel linky 1188, nemůže ovlivnit cenu, která je klientovi účtována. Koncové ceny pro zákazníky si určují historicky mobilní operátoři ve svých cenících včetně tarifikace. Marže jednotlivých operátorů se pohybují až do výše 60 % z koncové ceny zákazníkovi v závislosti na konkrétních podmínkách a způsobu tarifikace stanovené daným mobilním operátorem," vysvětluje marketingová manažerka linky 1188 Kateřina Trňáková.

Kompletní ceny za službu 1188

Sazby hovorů na informační a asistenční linky 1180, 1181 a 1188
SíťMinutová sazba za hovor na linky 1180/1181/1188Sestavovací poplatek (1180/1181/1188)Účtování (1180/1181/1188)
O2 mobilní služby20,17 Kč/21,78 Kč/20,20 Kč15,13 Kč/10,89 Kč/15,13 Kč120+60/120+60/60+60
O2 pevná linka11,50 Kč/21,78 Kč/20,17 Kč15,13 Kč/10,89 Kč/15,13 Kč60+60/120+60/120+60
O2 veřejné automaty30 Kčzdarma30+30
T-Mobile25,11 Kč15,03 Kč60+30
Vodafone27,83 Kčzdarma60+1
U:fon21,66 Kčzdarma60+1
Bleskmobil20,20 Kč/21,80 Kč/20,20 Kč15,15 Kč/10,90 Kč/15,15 Kč120+60/120+60/60+60
Mobil.cz25,11 Kč15,03 Kč60+60
Tesco Mobile20,20 Kč/21,80 Kč/20,20 Kč15,15 Kč/10,90 Kč/15,15 Kč120+60/120+60/60+60




Nejčtenější

Ilustrační snímek
Na dovolené se můžete seznámit i nespálit

Na dovolenou si bereme kde co, ovšem počítač/notebook často zůstává doma. Ten je na jedné straně prostředkem k pohodlnému přístupu k informacím, na druhé pak k...  celý článek

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls.
Známý herec si fotil selfie u vodopádu. Spadl a na dně ležel tři dny

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls, si na dovolené v Thajsku chtěl vyfotit selfie u vodopádu. Nešťastně při tom ovšem upadl a v...  celý článek

LeEco Le 2
Nejlepší poměr ceny a výkonu? Jen naoko. Rychlý test LeEco Le 2

Model LeEco Le 2 se snaží zaujmout nízkou cenou, ale zároveň se tváří jako hodně dobře vybavený smartphone. Zde ovšem najdete hlavně dobrý příklad toho, že...  celý článek

Sleva 25 procent
Operátor dal slevu 25 procent na 982 let. Omluvil tím drzého šéfa PR

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
ČTÚ: Operátor O2 odstřihl zákazníka, na pokutu nemá nárok

Podle pravomocného rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu nemůže operátor po zákazníkovi, kterého z důvodu nehrazení faktur odstřihl od služeb, nárokovat...  celý článek

Roaming v Evropě byl před rokem 2007 extrémně drahý.
Nechytněte se do datové mobilní pasti. Nepozornost může stát tisíce

Mobilní data v roamingu mimo Evropskou unii jsou extrémně drahá. Vodafone sice nyní výrazně zlevnil data v druhé zóně a ušetřit lze i přes různé balíčky, ale...  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.