Zatímco hlasový provoz z pevných linek se loni snížil o 18 procent, výrazně vzrostlo jejich využití pro přístup na internet a datové služby. Celkový počet zákazníků, kteří využívají u skupiny Telecomu internet, loni vzrostl o pětinu na 1,04 milionu. Vysokorychlostní připojení přes ADSL používalo na konci roku 101.000 klientů, tedy o 86.000 více než na začátku roku.
Výnosy z datových a internetových služeb však zatím nedokáží vyrovnat pokles příjmů z hlasových služeb. Celkově loni výnosy z pevných linek klesly o šest procent na 34,4 miliardy korun.
Podle generálního ředitele Telecomu Gabriela Berdára by propad nemusel nastat, pokud by Český telekomunikační úřad umožnil vyrovnání cen nad úroveň nákladů, hlavně zvýšení měsíčního paušálního poplatku, který firma dotuje ze zisku jiných služeb. O nových cenách nyní Telecom s úřadem jedná.
Používáte ještě telefon s pevnou linkou? - hlasujte zde |
V počtu linek na zaměstnance přitom tito operátoři za Telecomem zaostávají. V Telecomu připadá na zaměstnance 383 linek, u TPSA a Matávu to bylo o deset, respektive o 18 linek na zaměstnance méně.