Český Telecom nezaznamenal v souvislosti se zvýšením DPH po novém roce žádné výrazné rušení pevných telefonních linek. Během prvních deseti dnů roku však kolem 20.000 klientů přešlo na některý z nových cenových programů, uvedl dnes pro ČTK mluvčí Telecomu Vladan Crha.
Lidé podle mluvčího nejčastěji volí cenový program Telefon 120, který obsahuje 120 minut volání v rámci měsíčního paušálu 409 korun. Ten si v novém roce vybralo 17.000 uživatelů. Nejpoužívanější cenový program Home Standard přitom stojí 348 korun měsíčně.
Ekonomové před koncem roku předpovídali, že Telecom by během letošního roku mohl přijít až o 200.000 klientů. Důvodem by přitom mohlo být zvýšení DPH na telefonní služby z pěti na 22 procent a silná konkurence mobilních operátorů. Firma se rozhodla těmto faktorům čelit nabídkou nových, přehlednějších tarifů, přechodným snížením hovorného o víkendech na 50 haléřů či zavedením infolinky, která zákazníkům radí, jak ušetřit za telefonování.
U mobilních operátorů by se zvýšení daně mohlo projevit přechodným snížením telefonního provozu. První údaje však firmy budou mít zřejmě až v polovině ledna.
Telecom provozuje 3,6 milionu pevných telefonních linek a vlastní 100 procent mobilního operátora Eurotel, který má přes 4,2 milionu zákazníků.