Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Že jsou mobily skvělý byznys? LG pláče nad ziskem 32 haléřů na kus

  20:07aktualizováno  20:07
Společnost LG Electronics se v uplynulém týdnu pochlubila svými finančními výsledky za druhé čtvrtletí roku 2015. Celkově je firma v mírném zisku a trochu k tomu přispěly i mobilní telefony. Ovšem opravdu jen minimálně, v přepočtu je zisk na jeden prodaný smarpthone pouhých 32 haléřů.

LG G4 | foto: LG

Celé LG Electronics vykázalo ve druhém čtvrtletí zisk, který v tiskové zprávě označuje jako „skromný“. Společnost za druhé čtvrtletí vykázala čistý zisk 226,4 miliardy wonů, neboli 206,38 milionu dolarů. Na koruny tedy něco přes pět miliard. O proti stejnému čtvrtletí předchozího roku je to propad téměř o polovinu, naopak vůči prvnímu čtvrtletí letošního roku jde o nárůst na téměř šestinásobek. To vše při celkových tržbách 15,07 bilionu wonů.

Na výsledcích firmy se celkově samozřejmě podepisuje i výkon mobilní divize LG Mobile Communications. Ta vykázala za druhé čtvrtletí příjmy 3,65 bilionu wonů, tedy 3,33 miliardy dolarů. Firma přitom prodala 14,1 milionu chytrých telefonů, což by při předpokladu minimálních prodejů obyčejných telefonů (čísla LG neuvádí) znamenalo průměrnou prodejní cenu 236 dolarů na jeden smartphone, v přepočtu tedy asi 5 800 korun. Oproti stejnému období loni propadly prodeje smartphonů LG o tři procenta, ovšem firma si pochvaluje růst příjmů v Severní Americe. Utržila tam meziročně o 36 procent více, a to prý především díky úspěchům telefonů střední třídy a tabletů. Firma se chlubí tím, že 8,1 milionu jejích smartphonů prodaných ve druhém čtvrtletí bylo vybaveno podporou LTE.

Ve výsledkové zprávě je ovšem ukryt i údaj o zisku samotné mobilní divize a ten moc optimistický není. Čistý zisk divize totiž činil 200 milionů wonů, tedy pouhých 182 551 dolarů. To představuje zisk pouze 0,0129 dolaru na jeden prodaný smartphone, tedy pouze 32 haléřů na kus. Za nízký zisk může špatná pozice LG v prémiovém segmentu na domácím trhu, vysoký konkurenční tlak na cenu a také vysoké marketingové náklady spojené s uváděním nového špičkového modelu G4.

Pro následující čtvrtletí LG předpokládá, že bude velmi složité získávat tržní podíl, firma ovšem hodlá zvyšovat příjmy, a to především díky prémiovým modelům, jako je G4, a díky novým typům v mainstreamových kategoriích.



Témata: Zisk


Nejčtenější

Huawei Y7
Velký displej i baterie a nový Android. Huawei Y7 by měl bodovat cenou

Čínský výrobce Huawei představil nový model Y7, který spadá do základní řady. Telefon by tak měl být přes slušnou výbavu cenově dostupný.  celý článek

O zabavení infrastruktury KyivStaru rozhodl vůdce DNR Alexandr Zacharčenko v...
Doněčtí povstalci mají tarify snů, na ukradenou síť se volá přes Rusko

Doněck (od zpravodaje iDNES.cz) Sto minut volání zdarma a mobilní internet bez limitu za necelých čtyřicet korun měsíčně? Našinci to může znít jako tarif z jiné reality. A také že je....  celý článek

Samsung  Galaxy S8 Active
Odolná verze Galaxy S8 odhalena. Active přijde o zaoblený displej

Samsung tradičně připravuje odolné varianty svých špičkových modelů. Změnit by se to nemělo ani u novinky Galaxy S8. Oproti běžnému provedení má mít verze se...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung znovu králem, Apple klesá a Huawei se musí bát o třetí místo

Zájem o chytré telefony nepolevuje, jejich prodeje podle analytické společnosti Strategy Analytics opět meziročně poskočily. V prvním letošním čtvrtletí je...  celý článek

Lenovo Phab2 Pro
Zmatky kolem značek. Nadále budou smartphony Lenovo i Motorola

Po odkoupení Motoroly Lenovo drželo vlastní značku i upravené Moto. Následně se všechny přístroje měly jmenovat jen Motorola. Jenže podle nejnovějšího...  celý článek

Fatra, a. s. - Blanka Hrabinová
TECHNIK ZAŘÍZENÍ BUDOV-PROVOZ CHLADÍCÍCH ZAŘÍZENÍ

Fatra, a. s. - Blanka Hrabinová
Zlínský kraj
nabízený plat: 28 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.