Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Že jsou mobily skvělý byznys? LG pláče nad ziskem 32 haléřů na kus

  20:07aktualizováno  20:07
Společnost LG Electronics se v uplynulém týdnu pochlubila svými finančními výsledky za druhé čtvrtletí roku 2015. Celkově je firma v mírném zisku a trochu k tomu přispěly i mobilní telefony. Ovšem opravdu jen minimálně, v přepočtu je zisk na jeden prodaný smarpthone pouhých 32 haléřů.

LG G4 | foto: LG

Celé LG Electronics vykázalo ve druhém čtvrtletí zisk, který v tiskové zprávě označuje jako „skromný“. Společnost za druhé čtvrtletí vykázala čistý zisk 226,4 miliardy wonů, neboli 206,38 milionu dolarů. Na koruny tedy něco přes pět miliard. O proti stejnému čtvrtletí předchozího roku je to propad téměř o polovinu, naopak vůči prvnímu čtvrtletí letošního roku jde o nárůst na téměř šestinásobek. To vše při celkových tržbách 15,07 bilionu wonů.

Na výsledcích firmy se celkově samozřejmě podepisuje i výkon mobilní divize LG Mobile Communications. Ta vykázala za druhé čtvrtletí příjmy 3,65 bilionu wonů, tedy 3,33 miliardy dolarů. Firma přitom prodala 14,1 milionu chytrých telefonů, což by při předpokladu minimálních prodejů obyčejných telefonů (čísla LG neuvádí) znamenalo průměrnou prodejní cenu 236 dolarů na jeden smartphone, v přepočtu tedy asi 5 800 korun. Oproti stejnému období loni propadly prodeje smartphonů LG o tři procenta, ovšem firma si pochvaluje růst příjmů v Severní Americe. Utržila tam meziročně o 36 procent více, a to prý především díky úspěchům telefonů střední třídy a tabletů. Firma se chlubí tím, že 8,1 milionu jejích smartphonů prodaných ve druhém čtvrtletí bylo vybaveno podporou LTE.

Ve výsledkové zprávě je ovšem ukryt i údaj o zisku samotné mobilní divize a ten moc optimistický není. Čistý zisk divize totiž činil 200 milionů wonů, tedy pouhých 182 551 dolarů. To představuje zisk pouze 0,0129 dolaru na jeden prodaný smartphone, tedy pouze 32 haléřů na kus. Za nízký zisk může špatná pozice LG v prémiovém segmentu na domácím trhu, vysoký konkurenční tlak na cenu a také vysoké marketingové náklady spojené s uváděním nového špičkového modelu G4.

Pro následující čtvrtletí LG předpokládá, že bude velmi složité získávat tržní podíl, firma ovšem hodlá zvyšovat příjmy, a to především díky prémiovým modelům, jako je G4, a díky novým typům v mainstreamových kategoriích.



Témata: Zisk


Nejčtenější

Premiéra Samsung S8 a S8+
Aktuálně nejlepší smartphone na světě. Samsung zase předběhl konkurenci

Samsung představil svůj letošní top model S8. Respektive hned dvě verze lišící se velikostí displeje. Jinak jsou oba přístroje stejně vybavené. Zahnutý a...  celý článek

Záchranná služba představila ve středu oficiální mobilní aplikaci, pomůže...
Aplikaci české záchranky používá už 330 tisíc lidí, čekají ji vylepšení

Aplikaci Záchranka, která v naléhavých případech umožňuje přivolat si pomoc přes mobil, čekají v dubnu inovace. Spustí se zdokonalené funkce pro neslyšící a...  celý článek

Samsung Galaxy S8+
Samsung Galaxy S8 počítá hodiny do premiéry, nebude dražší než předchůdce

Samsung ve středu večer představí svůj nový vlajkový model Galaxy S8. Těsně před odpolední premiérou, z níž vám přineseme on-line reportáž, se objevily...  celý článek

Ilustrační snímek
T-Mobile rázně upravil tarifní nabídku. Vytáhne svá esa i konkurence?

V dubnu uplynou již čtyři roky od mobilní revoluce, která v roce 2013 výrazně změnila český trh. A k další se možná právě schyluje, náznakem budiž nová tarifní...  celý článek

Samsung Galaxy Note 7
Tečka za trapasem s Note 7. Samsung na dálku mobily vyřadí z provozu

Poslední krok k vyřešení fiaska s vybuchujícím modelem Note 7 podnikne Samsung během dubna. Do telefonů pošle finální aktualizaci, která jim zcela zabrání se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.