LG se nedaří. Zákazníky firmě bere nejen Samsung a Apple

LG se nedaří. Zákazníky firmě bere nejen Samsung a Apple | foto: androidheadlines.com

LG muselo dramaticky snížit ceny smartphonů. Zisk je směšný

  • 14
Mobilní divizi společnosti LG se letos nedaří. Zatímco loňský topmodel G3 se prodával výborně, jeho nástupce se vysokému zájmu kupujících netěší. Dvojka jihokorejského trhu na situaci reaguje plošným snížením cen svých topmodelů.

Na domácím jihokorejském trhu sice LG patří druhá pozice (hned za Samsungem), to však na úspěch v celosvětovém měřítku nestačí. Management společnosti se proto rozhodl ceny svých telefonů snížit a přesvědčit tak váhavé kupující k pořízení právě některého smartphonu z vlastní stáje.

Na jihokorejském trhu LG prodává celkem 17 modelů chytrých telefonů, pořídit je lze například u největšího tamního poskytovatele telekomunikačních služeb SK Telecom. Pokud se klient rozhodne k úpisu smlouvy s měsíčním plněním okolo 60 tisíc wonů (asi 1 200 korun), tak průměrná cena smartphonu LG činí 175 tisíc wonů (zhruba 3 600 korun).

Krušné časy pro výrobce

Sony, HTC i další musí prodávat pod cenou

HTC One ME

Již to je znatelně menší suma, než u stejného operátora činí průměrná cena samsungu. Za některý ze smartphonů domácí jedničky totiž při stejném tarifu zaplatí průměrně 414 tisíc wonů (asi 8 400 Kč). Na přibližně dvakrát tolik přijde pořízení iPhonu, průměrná cena činí 858 tisíc wonů, v přepočtu tedy přibližně 17 400 korun. Stále se přitom pohybujeme na stejné výši měsíčního plnění.

Samsung a Apple, tedy aktuálně dva světově největší výrobci smartphonů, ale nejsou jedinými soupeři, kterým musí LG čelit. Společnost pociťuje také sílící tlak čínských výrobců jako Lenovo, Huawei a Xiaomi. Ti nabízejí výborně vybavené smartphony za ceny, kterým se stále obtížněji konkuruje.

Druhé čtvrtletí 2014 bylo pro LG rekordní, společnost prodala celkem 14,5 milionu smartphonů. Na tomto úspěchu se lvím podílem podepsal povedený model G3 s výbornou výbavou v čele s QHD displejem (1 440 × 2 560 pixelů) a přijatelnou cenou. S letošní novinkou, modelem G4, se však výrobci loňský úspěch zopakovat nepovedlo.

Ačkoli se příjmy mobilní divize v podstatě udržely na loňské úrovni - dosáhly výše 3,6 bilionu wonů (1 x 1012), tedy přes tři miliardy dolarů (téměř 73 miliard korun), tak čistý zisk se citelně propadl na jen 200 milionů wonů, tedy pouhých 167 tisíc dolarů (zhruba 4 miliony korun). Průměrný zisk divize z jednoho prodaného smartphonu je tak doslova nicotný, činí jen něco přes jeden americký cent (20 haléřů).