LG G5

LG G5 | foto: LG

LG ztrácí pevnou půdu pod nohama. Prodeje G5 strmě klesají

  • 15
Firma LG si od uvedení nové generace topmodelu G slibovala hodně. Přestože v prvních týdnech od uvedení na trh atraktivní G5 prodejní předpoklady splňovalo, po třech měsících přichází trpké prozření. Novinku zabíjí především omezený marketing.

Ještě letos v březnu dávalo LG na barcelonském veletrhu MWC jasně najevo, že se konkurence nebojí a je připraveno se jí postavit čelem. Nový topmodel totiž představilo o několik hodin dříve, než měl naplánovanou premiéru Samsung. LG si věřilo, oproti domácímu rivalovi mělo totiž v rukávu trumf. Modularita modelu G5, ačkoli v omezeném pojetí, byla překvapením (více zde).

O telefon s novou vlastností byl na trhu zprvu skutečně zájem, prodejní předpoklady LG se začaly naplňovat. Tento stav však netrval dlouho. Podle analytiků totiž prodeje G5 začaly výrazně klesat, a to prý mnohem rychlejším tempem, než se původně očekávalo. Určitý podíl na tomto zvratu bude mít jistě i vysoká prodejní cena (více zde), LG tím totiž smetlo svou dřívější hlavní konkurenční výhodu. S cenou atakující 20 tisíc korun je totiž G5 přibližně stejně drahé jako současné topmodely od konkurence.

Podle analytika Čcho Jin-hoa ze společnosti Mirae Asset Securities je však hlavní příčinou výrazného poklesu prodejních čísel neschopnost firmy reagovat na úderné kampaně konkurenčních výrobců. Do vážných problémů se firma dostala nejen kvůli rychlému rozmachu čínských konkurentů, ale jde i o důsledek omezených marketingových výdajů.

LG sice reklamní kampaň propagující novou generaci topmodelu postavilo na známé tváři, když G5 ve spotu propagoval britský herec Jason Statham (více zde), ale pro zvýšení povědomí o značce na trzích to nemělo patrně nikterak výrazný efekt.

Příchod LG G5 na český trh se protahuje, s prodejem začíná T-Mobile

Propad prodejů oproti původnímu očekávání je totiž opravdu markantní. „Odhadované prodeje G5 za druhé čtvrtletí letošního roku budou 2,2 milionu,“ uvedl Čcho Jin-ho pro portál The Korea Times. Původně se prý počítalo s celkem třemi miliony prodanými LG G5.

Celkově se firmě daří

Zatímco mobilní divizi LG se podlamují kolena, tak společnosti jako takové se ve druhém čtvrletí dařilo. Podle předběžných údajů, které firma zveřejnila ve zprávě pro regulační úřady, se její provozní zisk meziročně více než zdvojnásobil. LG mělo podle zveřejněných údajů dosáhnout provozního zisku 585 miliard wonů, v přepočtu tedy zhruba 12,4 miliardy korun.

Podle průzkumu agentury Reuters přitom průměrný předpoklad více než dvou desítek analytiků činil 599 miliard wonů (přibližně 12,7 miliard korun). V dokumentu pro regulační úřady pak LG informovalo i o mírném růstu tržeb, meziročně měly vzrůst o půl procenta na 14 bilionů wonů (297 miliard korun).

30. března 2016