Současný top model jihokorejské značky LG G2

Současný top model jihokorejské značky LG G2 | foto: phonearena.com

LG dopřeje chystanému G3 špičkový displej i výkonné osmijádro

  • 7
LG G2 aktuálně patří k nejlepším smartphonům a jihokorejský výrobce udělá vše pro to, aby byl ve stejné situaci příští rok také jeho nástupce. Podle serveru ZDNet by mu k tomu mohl pomoci velký QHD displej i osmijádrový procesor.

Zatímco model G2 používá dnes velmi oblíbené a výkonné řešení Snapdragon 800 od Qualcommu, u třetí generace "géčka" se prý LG chystá použít hardware vlastní výroby. Čipset má mít podobně jako Exynos 5 Octa od Samsungu osm jader architektury ARM big.LITTLE. Toto uspořádání zahrnuje čtyřjádrové výkonnostní monstrum (dnes typu ARM-Cortex A15) a energeticky úsporné čtyřjádro (ARM Cortex-A7).

Systém pak podle aktuálních potřeb sám zvolí, které kvarteto bude daný úkol zpracovávat, což zvyšuje výdrž akumulátoru. Skutečné osmijádro, které umí zaměstnat všech osm jader najednou, nedávno představil MediaTek (více zde).

Výrobce procesorů ARM oznámil navázaní užší spolupráce letos v květnu. LG má být hlavním partnerem pro chystané 64bitové čipy řady Cortex-A50 (budou dvě verze: A50 a A57), které budou využívat novou generaci grafické karty Mali.

Práci na osmijádrovém čipsetu společnost potvrdila již v únoru na barcelonském MWC (Mobile World Congress), ale dosud se v žádném komerčně prodávaném smartphonu nebo tabletu neobjevil. Nadcházející ročník barcelonského veletrhu má však první prototypy s novým čipsetem odhalit.

G3 bude mít v porovnání s druhou generací displej nejen jemnější (2 560 × 1 440 bodů vs. 1 080 × 1 920 bodů), ale i větší. LG použije 5,5palcový panel, který představila koncem srpna (více v dřívějším článku). Výrobce navíc bude tento extrajemný displej dodávat i dalším značkám, potvrzen byl u Vivo Xplay 3S, stejný dostane i chystané Oppo Find 7.

Z další výbavy je dosud znám jen 16MPix hlavní fotoaparát a předpokládá se, že LG G3 nebude uveden dříve, než ve druhé polovině příštího roku.

G2 překvapil absencí tlačítek pod displejem, výrobce totiž ovládací prvky trochu netradičně přesunul na záda telefonu. Právě netradiční ovládání může být důvodem, proč se LG podařilo během prvních čtyř měsíců prodeje distributorům odeslat jen 2,3 milionu kusů tohoto modelu. Předpoklad přitom byl v uvedeném období  prodat tři miliony kusů.

Žádný ohromující úspěch G2 nezaznamenal ani na domácím jihokorejském trhu, kde si získal jen 600 tisíc uživatelů.