Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

LG chce být světovou trojkou - invaze korejských tygrů pokračuje

aktualizováno 
Ambiciózní jihokorejská značka LG se chce během dvou let dostat ze současné páté příčky mezi největšími světovými výrobci mezi první trojku. Plánuje, že v roce 2006 prodá 100 milionů mobilních telefonů.

V minulém roce LG prodalo celkem 27,4 milionu mobilních telefonů všech standardů. Letos se plánuje prodej již 43,1 milionu mobilních telefonů a za další dva roky, v roce 2006, chce LG prodat rovných 100 milionů mobilů. Aktuálně je LG pátý největší výrobce mobilů na světě, o toto místo se již více než rok přetahuje s Sony Ericssonem. Každá z obou firem má zhruba 5,3 procentní podíl na světovém trhu s mobily. Pokud LG letos opravdu prodá předpokládaný počet 43,1 milionu mobilních telefonů, měl by se jeho tržní podíl zvýšit na 8,8 procenta. Celkově ale trh s mobily roste a tak lze předpokládat, že i konkurenti LG zvýší své prodeje. V současné chvíli má podíl na trhu okolo osmi procent Siemens – světová čtyřka. Je tedy otázkou, jestli se LG i při zvýšení prodeje podaří proniknout na čtvrté místo, pravděpodobnější je, že zůstane páté ale svým soupeřům se přiblíží.

LG hraje prim především mezi CDMA telefony, kde je již dnes světovou jedničkou, poté, co na sklonku loňského roku předběhlo svého velkého rivala Samsung. Samsung vyrábí víc mobilů než LG, aktuálně se jedná o světovou trojku. To se samozřejmě LG nelíbí, mezi těmito jihokorejskými společnostmi panuje velmi silná rivalita. Samsung za LG v prodeji CDMA telefonů příliš nezaostává, naopak LG se zatím musí od Samsungu hodně učit v prodeji GSM telefonů, kde má Samsung jasně na vrh.

LG v letošním roce plánuje vyrobit 27,9 milionu CDMA telefonů včetně 3G modelů pro Evropu, tedy WCDMA přístrojů. Oproti tomu GSM telefonů má letos LG vyrobit jen 15,2 milionů a i to je podstatný růst oproti loňskému roku, kdy LG prodalo jen 6,1 milionů mobilních telefonů standardu GSM. Naopak CDMA mobilů loni LG prodalo 21,3 milionů a patřilo mu celosvětově 21,3 procenta trhu a zhruba polovina trhu jihokorejského.

Expanze LG ale není postavena na CDMA a 3G telefonech, i když i v případě evropských 3G mobilů plánuje podstatný růst prodeje. LG staví na telefonech pro GSM, kterých chce za dva roky vyrábět dvakrát více, než mobilů pro CDMA. V roce 2006 plánuje vyrobit a prodat 65 milionů mobilů pro GSM a 35 milionů mobilů pro CDMA. To je v případě CDMA produktů jen minimální nárůst oproti předpokládaným letošním výsledkům, ale naopak víc jak desetinásobek prodeje GSM telefonů oproti loňskému roku a čtyřnásobek letošního plánu.

I z těchto čísel je jasné, že LG plánuje v segmentu GSM mobilů mohutnou ofenzívu. Plány jsou ale jedna věc, realita druhá. LG se holedbá, že největší potenciál růstu je v Číně, což je zajisté pravda a proto tam LG nedávno otevřelo společný podnik s čínskou společností Longchao. Další pole neorané, je podle LG v Jižní Americe, což tvrdí i další výrobci. A třetí místo pro plánovanou expanzi je pro LG Evropa. Zde je LG zatím stále poměrně slabé, Samsung se v Evropě etabloval mnohem dříve, naopak LG do loňska v Evropě jen paběrkovalo. V České Republice například LG prodává oficiálně své telefony až od konce loňského roku.

V Evropě LG plánuje proniknout na trh především přes operátory. Zatím se mu to daří v případě skupiny T-Mobile, kde jsou k dispozici produkty LG již od loňského podzimu a nyní od června je první LG v nabídce i u českého T-Mobile, konkrétně se jedná o model C1200. LG spolupracuje i s Vodafone, kterému bude dodávat 3G model U8150 a pravděpodobně i další modely pro GSM. Od srpna letošního roku začne LG prodávat svůj první GSM mobil s megapixelovým fotoaparátem – T5100. Ten by měl být levnější, než obdobně vybavené mobily konkurence a LG prý má již hodně objednávek.

Uvidíme, jestli se smělé plány LG vyplní, minimálně se můžeme těšit na vyhrocený konkurenční boj, který se vstupem silného hráče na evropský trh jistě nastane. Zákazníci z toho budou těžit, ceny mobilů půjdou rychleji dolů a výbava se bude stále zlepšovat. Otázkou je, jak na snahy LG zareaguje konkurence v čele se Samsungem, který nabízí obdobný sortiment, jako LG.

Autor:




Nejčtenější

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

příslušenství k Samsungu Galaxy S8+
Natáhněte si na špičkový Samsung třeba mechanickou klávesnici

Vlastníci Samsungu Galaxy S8/S8+ mají spoustu možností, jakými doplňky si vylepšit svůj smartphone. Na výběr jsou různé kryty, pouzdra, sluchátka plus...  celý článek

Ilustrační snímek
Vystřelil ve striptýzovém klubu. Prý šlo o nehodu při focení selfie

Striptýzové kluby slibují nevšední zážitky, střelba mezi ně ovšem nepatří. O takový netradiční zážitek se loni 17. prosince návštěvníkům klubu Lust ve...  celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Další z rubriky

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Nová Nokia získala patenty od Microsoftu. Původně patřily staré Nokii

Když před lety Microsoft spolkl finskou Nokii, součástí transakce byl i převod stovek hodnotných designových patentů. Server NokiaMob teď přišel s informací,...  celý článek

Mi Zone v pražském obchodním centru Atrium Flora
Chaos jménem Xiaomi v Česku. Oficiální je jediný prodejní pultík

Donedávna byla značka Xiaomi na českém trhu zastoupena několika menšími neoficiálními dovozci a distributory, kteří se mezi sebou navzájem přetahovali o české...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.