Lenovo je stále největší výrobce počítačů a jeho prodeje v tomto odvětví se stále nepatrně zvyšují. Ovšem v oblasti smartphonů zažívá propad. Po akvizici Motoroly od Googlu, která Lenovo vyšla na tři miliardy dolarů, se nedaří přivést mobilní divizi k ziskovosti.
Zisk z prodejů smartphonů se Lenovu ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku meziročně propadl o 23 procent. Platí to jak pro smartphony se značkou Lenovo, tak pro nové smartphony Moto. Oproti předchozím třem měsícům se však zisk podařilo zvýšit o sedm procent.
Vrcholný představitel Lenova uvedl, že mobilní divize by se k zisku měla vrátit nejdříve v prosinci. Náznaky zlepšení se nicméně už objevily. Ve třetím kvartálu Lenovo prodalo 15 milionů smartphonů, což je oproti předchozímu čtvrtletí nárůst o sedm procent.
Podíl na tom mají zejména smartphony Moto, kterých se prodalo o 20 procent více. Zájem o smartphony Moto je především na vyspělých trzích. Prodeje modelové řady Moto G se meziročně zvýšily o 12 procent. Mezitím však vládnou smartphonům na domácím čínském trhu značky Huawei, Vivo nebo Oppo.
Lenovo ovšem smartphonům věří i nadále. Padl totiž i návrh, že by firma problémovou mobilní divizi prodala, ale tato možnost byla zamítnuta. Představitel Lenova přímo řekl, že prodej mobilní divize není v plánu a zůstává jádrem byznysu celé značky.