Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krize značek mobilů? Je nám fuk s čím voláme

aktualizováno 
Více než polovina uživatelů mobilních telefonů netuší, kdo jejich telefon vyrobil a jaké typové označení nese. Operátory to však může stát zisky. A co vy, víte, s čím voláte?

Poslední spotřebitelská studie prokázala, že více než polovina vlastníků mobilních telefonů neví, kdo jejich telefon vyrobil. Totéž platí i o samotném modelu telefonu.

Analytici z agentury LogicaCMG poukazují na to, že tento fakt by mohl být problémem pro operátory a výrobce. Hlavně proto, že propagují nové služby, využívající datové přenosy jako například videohovory, mobilní televizi nebo prohlížení internetu v mobilech.

Přesná data o modelech používaných přístrojů umožňují operátorům nabízet služby, které tyto mobilní telefony podporují. Informace jsou pro operátory nedocenitelné k přímému a cílenému prodeji příbuzných služeb přes SMS a nebo e-maily.

Problémy mají především na infolinkách

Operátorům na infolinkách by to také ulehčilo řešení zákaznických problémů. Například jen 42 procent těch, kteří se zúčastnili průzkumu, věděli výrobce i model. Přesné označení telefonu se hodí především pro nový firmware (pokud ho lze nahrát bez servisu), pro různé hry, programy, videa a třeba melodie.

Muži a mladší uživatelé (věková skupina od 15 do 34 let) obvykle věděli o svém přístroji všechno. Tato skupina je také nejčastějším konzumentem pokročilých datových služeb.

Zákazníky nemusí zajímat ani značka telefonu, který si koupili. Důležitá je však pro pracovníka na infolince, který jim má správně poradit při řešení problémů.

To potvrzují i čeští operátoři. "Na našich infolinkách se také setkáváme s tím, že zákazníci neví přesně typ a značku svého mobilního telefonu," říká Martin Žabka z Telefónica O2. Podle Žabky řeší jejich operátoři na infolinkách operátora zhruba 7000 dotazů na ovládání přístroje měsíčně.

Paul Gleeson, šéf agentury LogicaCMG, říká: "Toto šetření ukazuje, že mnoho operátorů se mylně domnívá, že zákazníci znají své telefony. Na infolince může pracovník odpovídat příliš odborně, což může  některé zákazníky odradit."

Problém vidí Gleeson hlavně u datových služeb. "Nastavení datových služeb je mnohem složitější," vysvětluje.  Operátoři a výrobci by podle něj mohli pomoci rozšířit používání datových služeb tím, že by základní informace o telefonech měli sami, než aby spoléhali na omezené znalosti zákazníků.

Výrobci používají značení jako automobilky

Siemens v dobách své slávy převzal značení od Mercedesu. Mobily v jednotlivé řadě odlišovalo písmeno před číselným označením. Nejnižší řada si nesla označení A, střední třídě připadlo písmeno C a luxusní či high-tech modely nesly v čele písmeno S. Pro odolné mobily pak připadlo označení písmenem M. - více zde

Nokia své nové řady chytrých telefonů označuje písmeny N a E. Řada N označuje multimediální a telefony s Éčkem na začátku jsou určeny pro manažery a pro ty, kteří mobil nechtějí jen na volání a zábavu, ale i na práci.

Motorola speciálně značí jen své stylové telefony. RAZR, SLVR, PEBL v pestrých barvách už díru do světa udělaly. Novinky KRZR a RIZR na svůj úspěch teprve čekají. Podobně je na tom série Walkmanů od Sony Ericssonu. - více zde

Autor:




Nejčtenější

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung S8+ v prodeji i ve verzi pro dvě SIM. Jeden slot je kombinovaný

Samsung začal na českém trhu oficiálně prodávat dvousimkovou verzi svého top modelu Galaxy S8+. Ovšem řešení neumožní používat dvě SIM a paměťovou kartu...  celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Počet objednávek na Galaxy S8 předčil dosavadní rekord předchůdce o 30 procent
Hlasový asistent Bixby vám poslouží i v Česku. Pokud mluvíte anglicky

Samsung uvolnil svého hlasového asistenta i na český trh, stále však umí jen anglicky a korejsky.  celý článek

Další z rubriky

Během letu si chtěl natočit vedle letící letadlo, telefonu mu ovšem vypadl z...
Samsung mu vypadl z letícího letadla a nerozbil se

Může smartphone přežít pád ze 300 metrů, když i náraz z jen půlmetrové výšky mívá často fatální následky? Někdy zjevně ano. Třeba jeden tři roky starý Samsung...  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.