Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Data, minuty i TV zdarma. Tak se v Emirátech omlouvají za výpadky sítě

  0:17aktualizováno  0:17
Výpadky mobilních sítí, kvůli nimž nelze využívat sjednané služby, zákazníky popuzují. Často pak volají po kompenzacích, mnohdy ovšem neúspěšně. Existují však i výjimky, důkazem je například společnost Etisalat ze Spojených arabských emirátů. Ta se za výpadek sítě nejen veřejně omluvila, ale nabídla i kompenzaci.

Zákazníci operátora Etisalat z Emirátů se po výpadku sítě dočkali kompenzace. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Síť komunikační společnosti Etisalat postihl koncem ledna rozsáhlý výpadek, který pocítili zákazníci v různých oblastech Emirátů. Příčinou zpomalení sítě byla technická závada, která byla podle vyjádření operátora vyřešena v rekordním čase.

„Etisalat si váží svých zákazníků jako jednoho z nejdůležitějších pilířů svého pokračujícího růstu a neustále se snaží poskytovat nejvyšší kvalitu služeb. Etisalat poskytne odpovídající výhody postiženým zákazníkům,“ uvedla společnost ve veřejné omluvě na Twitteru.

27.ledna 2017 v 23:17, příspěvek archivován: 15.února 2017 v 13:04

نعتذر لعملائنا https://t.co/sHttdrUhZt

Každý zákazník, který se cítil být výpadkem postižen, se tak po dobu šesti dnů mohl přihlásit o kompenzaci v podobě jednoho gigabajtu mobilních dat a 120 volných minut vnitrostátního volání. Pro získání stačilo na telefonu zadat speciální kód a odeslat jej jako odchozí hovor. Z toho lze usuzovat, že se operátor nikterak nezabýval zjišťováním, zda-li je daná žádost oprávněná. Kompenzace se dočkali i zákazníci využívající službu eLife TV, kterým společnost na dva dny bezplatně zpřístupnila více než 60 prémiových kanálů.

Nutno podotknout, že mobilní služby jsou v Emirátech dražší než v Evropě. Například tarif s 6 GB dat a 500 volnými minutami vnitrostátního volání stojí 150 dirhamů, v přepočtu tedy zhruba 1 050 korun. Měsíční balíček s 1 GB dat vyjde na 50 dirhamů, tedy na 350 korun. Pro porovnání: u českého T-Mobilu stojí 1GB balíček 200 korun, u Vodafonu pak 99 Kč. O2 takový balíček nemá, zákazníci si v případě vyčerpání základních dat svého tarifu dokupují stejný datový objem.

Čeští operátoři a kompenzace při výpadcích sítí

Výpadky sítí se nevyhýbají ani českým operátorům, hromadné kompenzace se ovšem zákazníci spíše nedočkají. Není to ovšem tak, že by operátorům výpadky prošly jen tak. Na takové situace totiž pamatuje Zákon o elektronických komunikacích, každý zákazník musí ovšem rozehrát „vlastní hru“.

„Pokud službu bylo možno využít jen částečně, anebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je tento povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem,“ píše se v § 64 odst. 12 ZEK s tím, že „podnikatel poskytující službu elektronických komunikací není povinen nahradit jejím uživatelům škodu, která jim vznikne v důsledku přerušení služby nebo vadného poskytnutí služby“.

„Je tedy v prvé řadě třeba uplatnit reklamaci vad poskytované služby a na jejím základě se domáhat např. přiměřeného snížení ceny za službu, kdy tato nebyla zcela nebo z části pro koncového uživatele dostupná,“ informoval redakci Mobil.iDNES.cz mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina.

Neznamená to však, že by se tuzemští operátoři za výpadky sítí neomlouvali, případně neřešili kompenzace. V jednom se ovšem shodují: kompenzace řeší vždy individuálně. Výpadky totiž podle jejich vyjádření nepostihují všechny zákazníky, z tohoto důvodu nejsou plošné kompenzace relevantní.

K informování o problémech v sítí využívají zejména sociálních sítí, například O2 ovšem předloni zvolilo netradičně i SMS. Jejím prostřednictvím se zákazníkům postiženým dvouhodinovým výpadkem sítě kvůli překopnutému kabelu omluvil přímo generální ředitel O2 Tomáš Budník. Kompenzace ze strany operátora byla tehdy poněkud netradiční: rozhodl se darovat korunu za každý neuskutečněný hovor na dobročinné účely (více se dočtete zde).

Rozsáhlý výpadek postihl v roce 2015 i T-Mobile, postihl především zákazníky s předplacenou kartou. Problém společnost přiznala až po četných stížnostech zákazníků na sociálních sítích. Podle tehdejšího vyjádření stála za problémy se sítí systémová chyba, dotčené zákazníky operátor informoval a počítal i s případnou kompenzací (více zde).

Kromě běžných uživatelů jsou výpadky postiženy i různé organizace. Například v roce 2012 si na výpadek sítě Vodafonu stěžovala i Drážní inspekce, podle níž tehdy z tohoto důvodu nefungovalo Centrální ohlašovací pracoviště (více zde). Inspekce se tak neměla jak dozvědět o případných problémech na železnici.

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační snímek
ČTÚ: Operátor O2 odstřihl zákazníka, na pokutu nemá nárok

Podle pravomocného rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu nemůže operátor po zákazníkovi, kterého z důvodu nehrazení faktur odstřihl od služeb, nárokovat...  celý článek

iPhone SE
Malé iPhony končí, nové už Apple dělat nebude

iPhone SE je jeden z nejmenších smartphonů na trhu. Je to rok starý model, a proto se očekává jeho nástupce. Podle posledních informací však Apple malý model...  celý článek

iPhony si žena přilepila na tělo a zakryla vrstvami oblečení.
Ve vedru měla tlustý svetr. Pašovala pod ním 102 iPhonů

Celkem 102 iPhonů a 15 hodinek Tissot se pokusila propašovat žena z Hongkongu do Číny. Přilepila si je okolo těla a zakryla oblečením, ale dopadli ji při celní...  celý článek

Samsung Galaxy Note FE (Fan Edition)
Samsung doluje ze zrušených mobilů poklad. Recykluje 152 tun kovu

Samsung chce minimalizovat dopad na životní prostředí a hodlá proto recyklovat 152 tun vzácných kovů z chytrých telefonů Galaxy Note 7, které musel loni...  celý článek

Pád vystavených děl v galerii v Los Angeles zaznamenaly bezpečnostní kamery.
Chtěla se vyfotit a shodila díla za miliony. Podstavce padaly jako domino

Škodu za přibližně 4,5 milionu korun způsobila žena v galerii v americkém Los Angeles. Při focení selfie snímku vrazila zády do podstavce, což vyvolalo...  celý článek

Další z rubriky

Logo sítí 5G
Firmy začínají chrastit miliardami, budeme za ně datovat ještě rychleji

Zdvojnásobit výdaje na výzkum mobilní sítě páté generace hodlá od letošního roku čínská společnost ZTE. Výše roční investice by měla dosahovat minimálně dvou...  celý článek

Roaming v Evropě byl před rokem 2007 extrémně drahý.
Nechytněte se do datové mobilní pasti. Nepozornost může stát tisíce

Mobilní data v roamingu mimo Evropskou unii jsou extrémně drahá. Vodafone sice nyní výrazně zlevnil data v druhé zóně a ušetřit lze i přes různé balíčky, ale...  celý článek

Český telekomunikační úřad
Nový operátor je ve hře. Nováčci v aukci uspěli, T-Mobile odstoupil

Český telekomunikační úřad oznámil konec aukční fáze dražby kmitočtů pro rychlé mobilní sítě 5G v pásmu 3,7 GHz. Kromě stávajících operátorů O2 a Vodafone...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.