Klientům Vodafonu nepřicházejí autorizační SMS zprávy z internetového bankovnictví (ilustrační foto)

Klientům Vodafonu nepřicházejí autorizační SMS zprávy z internetového bankovnictví (ilustrační foto) | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Klienti Vodafonu nemohli obsluhovat své bankovní účty

  • 17
Klienti mobilního operátora Vodafone nemohli během dnešního odpoledne spravovat své účty přes internetové bankovnictví. Tyto aplikace požadují zpětnou vazbu pomocí autorizačních SMS zpráv, které celých pět hodin nefungovaly. Operátor situaci vyřešil ve večerních hodinách.

"V průběhu odpoledních hodin jsme zaznamenali nefunkčnost služby autorizačních SMS u České spořitelny," uvedl mluvčí operátora Filip Hrubý s tím, že první problémy se zmíněnou službou zaznamenal operátor již ve 14 hodin odpoledne.

Internetové bankovnictví navíc nemohou využívat i klienti ostatních partnerů operátora. Namátkou lze jmenovat ČSOB, GE Capital bank, KB nebo Raiffeisen Bank.

Zákazníků ostatních operátorů se problém s autorizačními SMS zprávami nijak nedotkl.

"Služba je v tuto chvíli nefunkční, usilovně pracujeme na její nápravě. V několika následujících hodinách by mělo být již vše v pořádku," dodal během odpoledne Hrubý. Přibližně v 18 hodin večer již služba fungovala.

Nefunkční autorizační SMS zprávy znemožňují klientům bank obsluhovat vlastní účty přes internet. Na jejich mobilní telefon jim totiž nedorazí SMS s kódem, kterým se potvrzuje odchozí platba či jiná operace.

Klienti Vodafonu využívající služeb některé z partnerských bank operátora tak byli odkázáni na kamenné provozovny nebo telefonní bankéře.