"Chtěla jsem novou SIM kartu, protože moje stará už chvílemi přestává fungovat. Žádám o ni bezmála čtrnáct dnů, a stále ji nemám. Firma mi nebyla minulý týden schopna dát v pobočce mimo Prahu ani nový mobilní telefon,“ uvedla pro MF DNES herečka Petra Martincová.
Podobné zkušenosti má i podnikatel Luboš Valík z Prahy: "Synovi jsem chtěl pořídit nový mobil, ale na infolince jsem o něj marně žádal dva týdny. Byl jsem dokonce na pobočce – dvakrát. Telefon ale stále nemám. Prý kvůli špatně fungujícímu informačnímu systému, který zpomalil odbavování zákaznických požadavků.“
Podle informací MF DNES se nový systém jmenuje Claudia a ještě do konce června se bude "ladit“. Telefónica tvrdí, že nejhorší období již překonala.
"Jednalo se o řízené změny systémů, jejichž plánovanou součástí byly přechodné fáze, kdy se požadavky na změny na infolinkách krátkodobě nabíraly na značkových prodejnách a nebylo je dočasně možné – z důvodu delších odezev systémů – provést prostřednictvím operátora. Celý systém je nyní stabilizován jak z pohledu výkonnosti a funkčnosti, tak z pohledu rychlosti odezvy. Současně jsou vyřizovány požadavky zákazníků, kteří byli nabíráni off-line. Za komplikace se zákazníkům omlouváme,“ uvedl Martin Žabka, mluvčí Telefóniky.
Podle informací MF DNES ovšem problémy stále přetrvávají.
"Zaměstnanci, kteří se systémem pracují, mu už začali v žertu přezdívat Klaunia. Stále totiž dělá problémy,“ poznamenal dobře informovaný zdroj z telekomunikační branže.
Podle jednoho ze zaměstnanců centra technické podpory stíhají jeho kolegové odbavit v nejlepším případě zhruba polovinu požadavků oproti době, kdy podnik problémy s novým informačním systémem neměl.
"Kvůli tomu, že se v uplynulém týdnu nahromadilo relativně velké množství požadavků zákazníků, je i dnes stále možné, že někteří z nich stále čekají na jejich vyřízení. Věříme, že vše vyřešíme co nejrychleji,“ uvedl Žabka.