Začal tedy výzkum, co se vlastně s poškozeným akumulátorem stalo. Jako (bývalý) letecký modelář vím, že často odejde jeden článek v baterii, a ostatní jsou ještě dobré. Po násilném otevření obalu (jinak to nejde - k upevnění krytu a článků jsou použité samolepící fólie!) jsem zhotovil přípravek pro nakontaktování jednotlivých článků a měřilo se. K mému úžasu však měly všechny články kapacitu přes 500 mAh (při zátěži 100 mA odpory 12 Ohm) a nebyly mezi nimi velké rozdíly. Změřil jsem tedy vnitřní odpor při zátěži odporem 10 Ohm na celou baterii, tj. asi při proudu 0,5 A (napětí pokleslo o více než 0,5 V) a bylo vše jasné - vnitřní odpor baterie překračoval 1 Ohm. Srovnáním s akumulátorem 1200 mAh, který měl asi 0,4 Ohm, se to jen potvrdilo. Nová šestistovka však stojí přes 1000.- Kč, to se mi nechtělo investovat. Naštěstí místní zástupce fy Panasonic měl v sortimentu shodný typ článku s nabodovanými pásky za 143.- Kč, došlo tedy výměně. K upevnění se hodí samolepící oboustranná páska nebo lépe tavné lepidlo (GlueGun nebo Tafix). K mému překvapení byl vnitřní odpor celé nové baterie jen 0.24 Ohm, což je výrazně méně, než u NONAME 1200 mAh modelu.
Závěr: u akumulátorů pro mobilní telefony záleží především na nízkém vnitřním odporu. Vedlejší zjištění: na konektoru je vyveden termistor (tepelně kontaktován silikonovou gumou na tělo vnitřních článků baterie) s odporem asi 10 až 11 kOhm při 22 °C a odpor 56 kOhm, který zřejmě oznamuje nabíječi, jakou kapacitu má akumulátor kvůli omezení nabíjecího proudu (u aku 1200 mAh 15 kOhm ).