Rozšířením svých hitů jako vyzváněcí melodie obejdou vydavatele, ale hlavně si udělají v podstatě bezplatnou reklamu.
Jako první pokus se na seznamech melodií ke stažení objevila novinka od Coldplay s názvem Speed of Sound. K dispozici byla šest dní před oficiálním spuštěním rozhlasové kampaně na nové album.
"Možnost dostat svou hudbu mezi lidi prostřednictvím mobilnřch telefonů je určitě velmi zajímavá pro mlade začínající kapely," řekl Miky Wanderer, frontman nezavislé kytarovky Fresh Broccoli.
Další cestou jak vydělat na hudbě bez lisování stříbrných disků jsou operátoři. Andy Cato ze skupiny Groove Armada se dal dohromady s operátorem O2. Ten nabízí jejich skladby ke stažení do mobilů.
Mobilní operátoři a výrobci mobilů teď razí nový trend hudby v mobilech. Z mobilních telefonů se stávají i MP3 přehrávače. A první výsledky jsou už na světě. Sony Ericsson přišel s modelem nazvaným W800 - Walkmann a Motorola spolupracuje s Apple na integraci iTunes do mobilů.