Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonci se stydí za nejlepší mobil na trhu

  0:18aktualizováno  0:18
Prodej šesté generace top modelů jihokorejského Samsungu začal i v Japonsku, ovšem v poněkud strohém stylu. Japonský trh se smartphony totiž nemůže unést fakt, že jeden z nejočekávanějších modelů tohoto roku není z jejich produkce.

Oficiální promo materiály pobočky Samsung v Japonsku zamlčují název značky | foto: samsung.com/jp

Šestá generace topmodelu Galaxy S zažívá velice chladné uvítání na japonský trh. Nejnovější počin Samsungu se tu začal prodávat 8. dubna, ale je víc než zřejmé, že korejská značka není v Japonsku příliš vítaná. Marketingová kampaň byla na zdejším trhu jen velice stručná a japonští operátoři si dvojice nových telefonů prakticky nevšímají.

Navrch se všichni prodejci, včetně oficiální pobočky Samsungu, snaží nemilosrdně odstranit firemní logo jak ze samotných telefonů, tak z veškerých propagačních materiálů.

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung
Ani na oficiálních stránkách japonského Samsungu nenalezneme logo firmy

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung

Operátoři, kteří tento telefon nabízejí, jsou pouze dva. NTT DoCoMo nabízí model S6 jen ve variantě s 32GB pamětí a ve zlaté a černé barvě. S6 edge se dá u tohoto operátora pořídit pouze ve zlaté a zelené barvě a jen s 64GB pamětí. Značka Samsung je zde zcela potlačena, v popisu produktu a na těle samotného mobilu nalezneme pouze označení „Galaxy“ a logo operátora.

Operátor KDDI dokonce zcela ignoruje model S6 a nabízí výhradně S6 edge v černé, bílé a zlaté barvě s možností volby mezi pamětí 32 nebo 64 GB. Logo Samsung opět nenajdeme téměř nikde, pouze malým písmem na stránkách operátora vedle označení modelu.

Zvláštní japonské značení mobilů

U japonských operátorů je obvyklé, že mobily značí zkratkou, v které nebývá jméno výrobce. SO je například Sony. Jenže třeba na Xperii Z3 od Sony je logo výrobce tradičně nad displejem, u Samsungu logo chybí. Příklad zde.

Není to poprvé, kdy operátoři mazali logo Samsungu z telefonů. NTT DoCoMo už reguloval původní model Galaxy S z roku 2010. Tehdy se logo přesunulo do spodní části zadního krytu, z přední části pak zcela zmizelo. Vloni byla podobně upravena i pátá generace řady Galaxy S, a to u obou operátorů. NTT DoCoMo opět odsunul logo Samsung do spodní zadní části, KDDI jej zcela odstranil a na telefonu nechal pouze označení „Galaxy S“. Pro NTT DoCoMo je tak letošní rok premiérou v ohledu, že se loga Samsung zbavil úplně.

Navíc u tohoto operátora lze logo výrobce nalézt pouze až na 30. straně produktové brožury, kde se nachází právní ustanovení. Pokud by telefon kupoval člověk zcela neseznámený se situací na trhu smartphonů, pravděpodobně by se domníval, že výrobce těchto telefonů je značka Galaxy.

Japonsko na Jižní Koreu nestačí

Japonsko, jakožto jedna z technologických velmocí, se zkrátka odmítá smířit s faktem, že je Jižní Korea v oblasti mobilních technologií začíná předbíhat. Například technologii LTE Advanced (LTE-A), kterou Jižní Korea uvedla do provozu už před rokem, začíná Japonsko spouštět teprve nyní.

Paradoxně právě japonský operátor NTT DoCoMo byl prvním operátorem na světě, který v roce 2001 spustil technologii 3G. Zatímco ve zbytku světa se posílaly pouze zprávy SMS, Japonci již běžně posílali telefonem e-maily.

Co se samotných telefonů týče, tak například v oblasti zobrazovacích technologií je Jižní Korea oproti Japonsku také napřed. OLED panely jsou právě u Samsungu naprosto běžnou záležitostí, jihokorejští výrobci se je navíc učí i ohýbat. Oproti tomu například japonské Sony stále vybavuje své telefony technologií LCD.

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Přesto se v Japonsku stále více než telefony Samsung prodávají domácí výrobky – Sharp, Fujitsu a Sony. Japonsko je v tomto ohledu patřičně pyšné na svou domácí výrobu a to i přesto, že v porovnání se zahraničními produkty se nejedná o špičky trhu. Nesmíme ale opomenout fakt, že to platí pouze u zařízení s operačním systémem Android. Pokud srovnáme poměry na zdejším mobilním trhu obecně, naprosto drtivě zde dominuje značka Apple.

Autor:




Nejčtenější

iPhone 6s
iPhone 6s byl nejprodávanější smartphone roku 2016. S7 edge je až pátý

Celosvětově nejprodávanějším smartphonem loňského roku byl podle analytické společnosti IHS Markit iPhone 6s. Za ním se seřadily další tři iPhony, špičkový...  celý článek

Záchranná služba představila ve středu oficiální mobilní aplikaci, pomůže...
Aplikaci české záchranky používá už 330 tisíc lidí, čekají ji vylepšení

Aplikaci Záchranka, která v naléhavých případech umožňuje přivolat si pomoc přes mobil, čekají v dubnu inovace. Spustí se zdokonalené funkce pro neslyšící a...  celý článek

Samsung Galaxy Note 7
Tečka za trapasem s Note 7. Samsung na dálku mobily vyřadí z provozu

Poslední krok k vyřešení fiaska s vybuchujícím modelem Note 7 podnikne Samsung během dubna. Do telefonů pošle finální aktualizaci, která jim zcela zabrání se...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung představil S8 s displejem skoro bez rámečků

Rozměrný displej, absence středového tlačítka a čtečka otisků prstů umístěná na zádech jsou společnými jmenovateli nových samsungů řady Galaxy S. Modely S8 a...  celý článek

Ilustrační snímek
T-Mobile rázně upravil tarifní nabídku. Vytáhne svá esa i konkurence?

V dubnu uplynou již čtyři roky od mobilní revoluce, která v roce 2013 výrazně změnila český trh. A k další se možná právě schyluje, náznakem budiž nová tarifní...  celý článek

Další z rubriky

Vertu Constellation X
Vertu se vrací do Prahy, první novinka bude za 120 tisíc korun

Značka Vertu se po uzavření butiku v pražské Pařížské ulici na chvíli stáhla na českém trhu do pozadí. Teď se vrací, ovšem se zcela novým konceptem. Namísto...  celý článek

Ilustrační snímek
Anketa: Jste datový skrblík, nebo se v čerpání mobilních dat neomezujete?

Sledujete každý spotřebovaný megabajt, nebo se datovým limitem svého tarifu vůbec nezaobíráte? Zajímá nás, jak přistupujete k nakládání s mobilními daty svých...  celý článek

Ježek si zamiloval hraní her na telefonu
Ježek rád olizuje smartphone jeho majitelky, sleduje ho 200 000 lidí

Neobvyklého hráče her má doma německá studentka vysoké školy. Není to člověk, ale neobvyklý domácí mazlíček. Je to ochočený ježek, který rád olizuje smartphone...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.