Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonci se stydí za nejlepší mobil na trhu

  0:18aktualizováno  0:18
Prodej šesté generace top modelů jihokorejského Samsungu začal i v Japonsku, ovšem v poněkud strohém stylu. Japonský trh se smartphony totiž nemůže unést fakt, že jeden z nejočekávanějších modelů tohoto roku není z jejich produkce.

Oficiální promo materiály pobočky Samsung v Japonsku zamlčují název značky | foto: samsung.com/jp

Šestá generace topmodelu Galaxy S zažívá velice chladné uvítání na japonský trh. Nejnovější počin Samsungu se tu začal prodávat 8. dubna, ale je víc než zřejmé, že korejská značka není v Japonsku příliš vítaná. Marketingová kampaň byla na zdejším trhu jen velice stručná a japonští operátoři si dvojice nových telefonů prakticky nevšímají.

Navrch se všichni prodejci, včetně oficiální pobočky Samsungu, snaží nemilosrdně odstranit firemní logo jak ze samotných telefonů, tak z veškerých propagačních materiálů.

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung
Ani na oficiálních stránkách japonského Samsungu nenalezneme logo firmy

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung

Operátoři, kteří tento telefon nabízejí, jsou pouze dva. NTT DoCoMo nabízí model S6 jen ve variantě s 32GB pamětí a ve zlaté a černé barvě. S6 edge se dá u tohoto operátora pořídit pouze ve zlaté a zelené barvě a jen s 64GB pamětí. Značka Samsung je zde zcela potlačena, v popisu produktu a na těle samotného mobilu nalezneme pouze označení „Galaxy“ a logo operátora.

Operátor KDDI dokonce zcela ignoruje model S6 a nabízí výhradně S6 edge v černé, bílé a zlaté barvě s možností volby mezi pamětí 32 nebo 64 GB. Logo Samsung opět nenajdeme téměř nikde, pouze malým písmem na stránkách operátora vedle označení modelu.

Zvláštní japonské značení mobilů

U japonských operátorů je obvyklé, že mobily značí zkratkou, v které nebývá jméno výrobce. SO je například Sony. Jenže třeba na Xperii Z3 od Sony je logo výrobce tradičně nad displejem, u Samsungu logo chybí. Příklad zde.

Není to poprvé, kdy operátoři mazali logo Samsungu z telefonů. NTT DoCoMo už reguloval původní model Galaxy S z roku 2010. Tehdy se logo přesunulo do spodní části zadního krytu, z přední části pak zcela zmizelo. Vloni byla podobně upravena i pátá generace řady Galaxy S, a to u obou operátorů. NTT DoCoMo opět odsunul logo Samsung do spodní zadní části, KDDI jej zcela odstranil a na telefonu nechal pouze označení „Galaxy S“. Pro NTT DoCoMo je tak letošní rok premiérou v ohledu, že se loga Samsung zbavil úplně.

Navíc u tohoto operátora lze logo výrobce nalézt pouze až na 30. straně produktové brožury, kde se nachází právní ustanovení. Pokud by telefon kupoval člověk zcela neseznámený se situací na trhu smartphonů, pravděpodobně by se domníval, že výrobce těchto telefonů je značka Galaxy.

Japonsko na Jižní Koreu nestačí

Japonsko, jakožto jedna z technologických velmocí, se zkrátka odmítá smířit s faktem, že je Jižní Korea v oblasti mobilních technologií začíná předbíhat. Například technologii LTE Advanced (LTE-A), kterou Jižní Korea uvedla do provozu už před rokem, začíná Japonsko spouštět teprve nyní.

Paradoxně právě japonský operátor NTT DoCoMo byl prvním operátorem na světě, který v roce 2001 spustil technologii 3G. Zatímco ve zbytku světa se posílaly pouze zprávy SMS, Japonci již běžně posílali telefonem e-maily.

Co se samotných telefonů týče, tak například v oblasti zobrazovacích technologií je Jižní Korea oproti Japonsku také napřed. OLED panely jsou právě u Samsungu naprosto běžnou záležitostí, jihokorejští výrobci se je navíc učí i ohýbat. Oproti tomu například japonské Sony stále vybavuje své telefony technologií LCD.

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Přesto se v Japonsku stále více než telefony Samsung prodávají domácí výrobky – Sharp, Fujitsu a Sony. Japonsko je v tomto ohledu patřičně pyšné na svou domácí výrobu a to i přesto, že v porovnání se zahraničními produkty se nejedná o špičky trhu. Nesmíme ale opomenout fakt, že to platí pouze u zařízení s operačním systémem Android. Pokud srovnáme poměry na zdejším mobilním trhu obecně, naprosto drtivě zde dominuje značka Apple.

Autor:




Nejčtenější

HTC One X10
HTC představilo ideální smartphone. U nás se s ním ale asi nesetkáme

Strategie HTC je podivná. Nedávno představený model U Ultra má cenovku jako konkurenční top modely, přitom vlastní vrcholný model představí HTC teprve až v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátor O2 měl v části Čech výpadek. Nedalo se dovolat

Síť operátora O2 měla dopoledne výpadek. Operátor na to upozornil na svém facebookovém profilu. Zákazníci v části sítě měli problém se spojením hovorů.   celý článek

Konec roamingu v EU
Konec roamingu bez překážek, státy EU posvětily velkoobchodní ceny

Od 15. června končí v Evropské unii roaming. Zákazníci budou po celé Unii volat, esemeskovat a využívat mobilní data za domácí ceny. Formálně vše potvrdilo...  celý článek

Připravovaný model Maze Alpha
Fungují pár měsíců a už mají dvojitý fotoaparát a displej bez rámečků

První model značky Maze se začal prodávat teprve minulý měsíc a je to smartphone nižší střední třídy. Vedle toho však firma kutí něco o poznání zajímavějšího -...  celý článek

Funkce rozpoznávání obličeje na novém Samsungu Galaxy S8.
Samsung S8 se teoreticky dá ošálit fotografií. Ale nám se to nepovedlo

Nový Samsung Galaxy S8 má tři způsoby zabezpečení. Ovšem zabezpečení pomocí rozpoznávání obličeje nemusí být bezpečné. Upozornil na to výrobce a ještě před...  celý článek

Další z rubriky

Chytrý telefon který najdete v hotelovém pokoji
Bezplatné hovory i data po celém světě. Smartphone dostanete v hotelu

Pro mnohé mobilní uživatele jsou roamingové poplatky strašákem, hosté vybraných hotelů se jimi ovšem nemusí zaobírat. Součástí pobytu je totiž i smartphone s...  celý článek

Ilustrační fotografie
K daňovému přiznání si vyfoťte selfie. Nahradí průkaz totožnosti

V americké Alabamě budou lidé odevzdávat daňová přiznání pomocí mobilní aplikace. Jako průkaz totožnosti poslouží vlastní fotografie pořízená telefonem, kterou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Chcete práci? Natočte se na Snapchatu, láká McDonald’s teenagery

Řetězec restaurací McDonald’s spustí v Austrálii neobvyklou možnost, jak se ucházet o pracovní pozici. Přihlášky se totiž budou posílat přes aplikaci Snapchat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.