Britský provozovatel SMS bran zveřejnil přehled deseti nejčastějších způsobů využití textových zpráv v komerční praxi. Textové zprávy byly vždy brány jako hračka pro teenagery, ale teď se ukazuje, že tento předsudek v mnoha případech už padl. Zkratka SMS se stává synonymem pro rychlý a levný přenos informací.
Seznam, který firma vytvořila je založen na zkušenostech se spoluprací s velkými firmami jako jsou KPMG, Reuters, Volvo IT a podobně. Jaké jsou tedy oblasti, ve kterých už textové zprávy našly své místo?
Jako první uvádí zpráva personální agentury. Britské agentury umožňují na svých stránkách registraci zájemců o práci, jimž pak chodí aktuální žhavé nabídky. Obě strany tak ušetří plno času i peněz.
Další v pořadí je zábava. Ta už se zabydlela i u českých operátorů a jiných poskytovatelů obsahu. Pomocí textovek si mohou zákazníci objednávat vyzvánění a nebo si nechat posílat vtipy a horoskopy. Kromě toho nesmí chybět samozřejmě erotika a hlasování do soutěží. O tom jsme se mohli přesvědčit jak při soutěži Česko hledá SuperStar, tak třeba VyVolení.
Ani kluby a bary nezůstávají pozadu a rozesílají informace svým štamgastům, aby jim zjednodušili rozhodování kam dnes večer. Opačné problémy mají většinou hostingové a internetové firmy, které posílají textovky hlavně v případech, kdy dojde k narušení bezpečnosti a nebo k pádu systému.
Donáškové služby komunikují se svými poslíčky většinou vysílačkami, ale pro upřesnění je lepší poslat poslíčkovi i přesnou adresu v textovce. Podobně jsou na tom studenti. Ti mají své informační systémy na fakultních serverech, ale o tom, že ve škole nejde elektřina a nebo začaly chřipkové prázdniny se mnohem rychleji a jistěji dozví z informační SMS.
Dalšími nejčastějšími zákazníky jsou kadeřnické salóny a stomatologové, kteří připomínají textovkami dobu, na kterou jsou objednáni do zubařského, případně kadeřnického, křesla. U služeb ještě zůstaneme, protože podle britských expertů jsou hodně rozšířeny SMS informaci i u autoservisů. Opravny tak mohou hned oznámit dokončení zakázky.
Nesmíme zapomenout ani na charity, pro něž jsou dárcovské SMS jedním z důležitých peněžních toků. A na samotný závěr jsou tu pojišťovny a spořitelny, které využívají SMS kanálů pro zasílání ověřovacích kódů.
Andrew Cowles z firmy KAPOW! k přehledu říká: "Textové zprávy se staly nedílnou součástí našich životů, a tak bylo jenom otázkou času, kdy se začnou využívat i jinak než na soukromou komunikaci."