V první řadě by zájemce o přenos telefonního čísla ke konkurenčnímu operátorovi měl podat výpověď u stávajícího operátora. "Účastník dostává u opouštěného poskytovatele služeb, po potvrzení podání platné výpovědi služeb na přenášeném čísle, ČVOP-číslo jednací výpovědi," vysvětluje asociace (AMPS) ve stručném návodu.
Druhým krokem pak má být podle AMPS návštěva klienta u operátora, k němuž se rozhodl přejít. Zde podává žádost o přenesení čísla, přičemž potřebuje právě údaje získané u opouštěného operátora. Tedy ČVOP-číslo jednací výpovědi.
"Přejímající poskytovatel služeb posílá objednávku na přenos čísla opouštěnému poskytovateli služeb," nastiňuje AMPS další dění. Opouštěný poskytovatel služeb poté provede autorizaci požadavku s využitím ČVOP. Tyto dva úkony by měly podle nových pravidel platných od 1. září trvat nejdéle dva dny.
Třetí den se číslo zapisuje do Centrální databáze přenesených čísel opouštěným i přejímajícím síťovým operátorem. O den později už je dané číslo aktivní v nové síti. proces by tak měl trvat přesně čtyři dny, nepočítaje tedy podání výpovědi a předání ČVOP novému operátorovi (DEN 0).
"Po celou dobu přenosu čísla je účastník o postupu informován formou SMS přejímajícím poskytovatelem služeb," dodává asociace. Podrobné návody pro jednotlivé operátory zveřejnila AMPS na svých webových stránkách.
Od zavedení přenositelnosti telefonního čísla v mobilních sítích v roce 2006 přenesli účastníci 1,5 milionu čísel. Za loňský rok to pak bylo 350 tisíc čísel. Dosavadní termín pro přenesení čísla byl 21 dnů.