Včera jsme vás upozornili na zarážející podmínky nové Oskarty Super, která nabízí první čtyři víkendy volání zdarma hned po zakoupení nebo dobití kreditem ve výši 500 korun.
V podmínkách využívání této služby se dočtete, že v případě zneužití „... k obchodním účelům v míře, která velmi výrazně překračuje běžnou spotřebu dosahovanou průměrným zákazníkem ...“ si operátor vyhrazuje možnost provolané minuty zpoplatnit běžnou sazbou. - více zde...
„Uživatelé se v žádném případě nemusí bát telefonovat,“ říká k tomu Jakub Hrabovský z Oskar Vodafonu. Tato podmínka je u Oskarty Super zakotvena proto, aby nedocházelo k jejímu zneužití ke komerčním účelům. „Bráníme se tím proti nelegálnímu používání SIM karet třetími subjekty, které je zneužívají ke komerčnímu ukončení hovorů prostřednictvím GSM bran,“ dodává k tomu Hrabovský.
Trh s mobilními službami totiž dospěl tak daleko, že některé firmy velmi hbitě zneužívají podobné nabídky mobilních operátorů a prostřednictvím GSM bran přeprodávají terminační poplatky za hovory poskytovatelům v cizině. Takový obchod lze dnes velmi rychle sjednat i prostřednictvím internetových aukcí. - například zde...
Díky limitované nabídce pak mohou tyto subjekty nabízet minutové propojovací poplatky levněji než samotný operátor. Nese to však s sebou rizika snížení kvality služeb poskytovaných zákazníkům. Ti například nevidí na displeji číslo volajícího. Instalovaná GSM brána zase v některých místech extrémně zatěžuje síť a hrozí tak její výpadky.
Ke zpoplatnění víkendového volání u běžných zákazníků tedy dojde jen v případě, že má uživatel aktivovaný také program Dvojka. Vybraná čísla se pak účtují výhodnější sazbou i o víkendech, namísto toho, aby byla zdarma jako ostatní volání do sítě Oskara.
"Program Dvojka a víkendové volání zdarma představují dva rozdílné slevové balíčky. Zatímco s Dvojkou můžete volat s 67% slevou na dvě vybraná čísla sedm dní v týdnu takřka neomezeně, víkendové volání zdarma se vyplatí uživatelům, kteří o víkendu provolají více než 8 minut. Obě slevy nelze využít najednou, záleží na preferencích zákazníka," hájí postup Oskara Hrabovský.