Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díky Jágrovi je v Česku Huawei úspěšnější než ve světě

  11:16aktualizováno  11:16
Huawei pokračuje v růstu, meziročně letos v prvním pololetí prodal o čtvrtinu více smartphonů než loni. V Česku má tržní podíl přes 20 %, a je tu tedy jedním z největších prodejců. Jestli bude jeho kampaň s Jaromírem Jágrem i nadále úspěšná, může možná ohrozit pozici Samsungu, dosud jasné jedničky.

Huawei P9 - Jágr | foto: Huawei Mobile CZ

Za první pololetí prodal Huawei na celém světě 60,56 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 25 %. Trh přitom podle údajů analytické společnosti IDC rostl o 3,1 %, takže Huawei si výrazně polepšil i z hlediska tržního podílu, ten dosáhl úrovně 11,4 %. Na celosvětovém trhu je firma trojkou.

V České republice je na tom ještě o něco lépe. České zastoupení se chlubí, že v červnu se firmě podařilo na českém trhu dosáhnout podílu 20,5 % a za celé první pololetí se vyšvihla na 14,6 % podílu. Firma to přímo neuvádí, ale podle odhadů, kdy se ročně v Česku prodají asi dva miliony smartphonů, tak Huawei prodal zhruba 150 tisíc chytrých telefonů. Výrazně k tomu pomohla reklamní kampaň s Jaromírem Jágrem, díky níž měla znalost značky Huawei v Česku vzrůst na 84 %.

Huawei tak patří mezi tři největší prodejce smartphonů na našem trhu. Jedničkou je stále Samsung, o druhou pozici bojují Huawei a Lenovo. Ostatní výrobci jsou proti těmto značkám už jen malí hráči. Podle informací, které má redakce k dispozici, patří k oblíbeným značkám českých zákazníků ještě Apple, Microsoft (Nokia) a Sony. Tradiční značky jako LG a HTC už u zákazníků silně ztrácejí a bojují jak se značkami z IT světa (Asus, Acer, Prestigio), tak s agresivními čínskými konkurenty (Doogee, Xiaomi, Coolpad a další).

Z tohoto stavu, který je velmi podobný i na globálním trhu, opět Huawei silně těží. Je to právě on, kdo se vedle Samsungu a Applu pasuje do role tradičního výrobce prémiových smartphonů. Firma uvádí, že na globálním trhu smartphonů s cenou 500 – 600 dolarů zvýšila svůj tržní podíl na 25,7 %, před rokem to bylo za první pololetí jen 15,2 %. V Evropě má mezi výrobci prémiových modelů podíl 11,5 % a patří mu třetí místo.

K úspěchu značce pomáhají globální vlajkové modely. Podle jejich údajů prodala phabletu Mate 8 (představen byl v lednu) už 5,5 milionu kusů a modely P9 a P9 Plus si od dubnového uvedení na trh pořídilo již 4,5 milionu zákazníků. V porovnání s loňským P8 je zájem o novou generaci za stejné období 1,3násobný.

Ovšem jak jsou globální topmodely v úspěšné v Česku, Huawei neudává. Naznačuje to, že v tomto směru naopak český trh za globálním zaostává a zákazníci preferují spíše levnější modely. Loni tu byl veleúspěšný typ P8 Lite, letos jeho roli přebírají P9 Lite a řada modelů značky Honor. Tržby tedy u Huawei rostou přinejlepším úměrně nárůstu prodeje a drahé modely je příliš nevylepšují. Z tohoto hlediska zatím tedy v Česku značka není příliš vnímána jako prodejce prémiových smartphonů a na značky Samsung a Apple, které jsou i v Česku v tomto ohledu nejsilnější, bez pochyby značně ztrácí.

Autor:
Témata: Huawei




Přidejte zkušenost se svou porodnicí na eMimino.cz
Přidejte zkušenost se svou porodnicí na eMimino.cz

pomůžete tak jiným maminkám, které mají porod před sebou.




Huawei P9 Lite Dual SIMHuawei P9 Lite Dual SIM

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.