Apple Touch ID mezigeneračně vylepšil, když výrazně zkrátil dobu autentizace snímače. Rychlejší je tak nejen odemykání telefonu, ale i platby metodou Apple Pay. Teď se však ukazuje, že tento vylepšený element uživatelům způsobuje trable.
Ačkoli zatím nejde o problém velkého rozsahu, uživatelé své stížnosti popisují na twitterových účtech a obracejí se i na fórum Applu a jeho oficiální uživatelskou podporu.
Popisované problémy mají podobný průběh a spojuje je zahřívání tlačítka s integrovanou čtečkou otisků prstů. „Probudila jsem se a tlačítko s Touch ID bylo tak horké, že mi spálilo prst a telefon se odmítal zapnout,“ vzkázala na Twitteru svým téměř dvěma milionům sledujících americká vloggerka Justine Ezariková.
„Můj iPhone 6s se vypnul, nedařilo se ho znovu zapnout a Touch ID bylo na dotek opravdu horké. Čelím stejnému problému jako mnozí další, tlačítko na mém iPhonu 6s Plus pálí,“ líčí další uživatel téže sociální sítě.
Patálie klanu iPhonů Ačkoli byla nejvážnějším problémem loňských iPhonů aféra Bendgate, tedy ohýbání především většího z nich při běžném nošení v kapse u kalhot, nejrůznějších potíží se časem vyrojila celá řada. Připomeňme zpackanou softwarovou aktualizaci, která iPhone proměnila v iPod touch (neumí telefonovat). Objevily se i problémy s uvolněným objektivem fotoaparátu (více zde), někteří si zoufali nad barvením dělících plastových pruhů od džínů. Model 5 zase potrápily četné stížnosti nad mrzkou výdrží baterie. Čtvrtý iPhone uvedený v roce 2010 pak musel čelit tzv. Antenna gate, tedy ztrátě signálu při „nesprávném držení“. Apple tehdy přiznal chybu a všem majitelům tehdy nového iPhonu nabídl zdarma pouzdro, které problém eliminovalo. Nespokojení klienti mohli také telefon do 30 dnů od koupě vrátit. |
Nešvar se týká obou verzí nového iPhonu
Problém se netýká jen menší verze, dotčeni jsou i majitelé nového Pluska. S tím má ostatně problém i uživatel Apple fóra s nickem kali4nia85.
„Můj nový iPhone 6s Plus se najednou vypnul a tlačítko bylo horké na dotyk. Udělal jsem tvrdý reset a teď je to OK, ale stejný problém se už objevil podruhé. Jednou v práci na stole, podruhé byl telefon položený na gauči. Připojen k PC ani do zásuvky nebyl,“ upřesňuje patálie s novým telefonem.
Neváhal se proto obrátit na technickou podporu Applu, kde se však pouze dozvěděl, že o podobném problému zatím nevědí a nabídli schůzku v nejbližší značkové prodejně. Doplnil, že telefon zakoupil první den prodeje.
Server MailOnline vyzval tiskové oddělení Applu k oficiálnímu vyjádření, odpověď však zatím nepřišla. To naznačuje, že skutečně dosud nejde o problém většího rozsahu a zasaženo je jen malé procento přístrojů.